سفر در تابستان به دلایلی بیشتر انجام می گیرد که می توان از تعطیلی مدارس نام برد که وقت مردم آزادتر می شود. به خاطر گرمای هوا مردم دوست دارند به شهر های خنک و یا نزدیک آب بروند. ما چند شهر را به شما، برای مسافرت معرفی می کنیم.

این چند شهر که هر کدام از آنها ویژگی های خاصی برای مسافرت دارند. شهرهایی با جاذبه های گردشگری در تورهای ایرانگردی مخصوص به خود و زیبایی های بی نظیر می باشند که اسم آنها بدین ترتیب است: تبریز، مشهد، سرعین، کیش، قشم و چابهار.

در این مقاله درباره بهترین شهرهای داخل ایران برای مسافرت تابستانی صحبت می کنیم که در سایت فارا گشت درج شده است.

جزیره کیش:

کیش جزیره ای مرجانی و نقره ای رنگ در میان آبهای نیلگون خلیج فارس می باشد. وسعت این جزیره ۹۰ کیلو متر مربع می باشد. ۲۰۰۰۰ نفر در این جزیره ساکن می باشند.

کیش با داشتن فرودگاه بین المللی، هتل ها و اماکن اقامتی فراوان مقصد خوبی برای مسافرت در تابستان می باشد.

جاذبه های گردشگری خوبی در جزیره وجود دارد که  با تور کیش از تهران یا سایر شهرها می شود هم تفریحی و هم دیدنی می باشند که عبارتند از:

شهر تاریخی حریره دارای قدمت تاریخی می باشد که خانه اعیانی، کانال های افقی و زیرزمینی و مجموعه های حمام در شهر تاریخی و قدیمی حریره وجود دارد – قنات کیش که قدمتی ۲۵۰۰ ساله دارد-آب انبار های سنتی- کشتی یونانی- آکواریوم- نمایشگاه خزندگان- منطقه جنگلی- روستای باشو- نخلستان ها کیش- مساجد کیش و انواع مجموعه های رفاهی و تفریحی مختلف مانند جت اسکی و غواصی.

 

جزیره قشم:

قشم جزیره ای در استان هرمزگان و بزرگترین جزیره ایران می باشد. شهر درگهان از توابع قشم می باشد و امکانات زیادی در این شهر برای میزبانی از مسافران گرامی مهیا می باشد. سفر با تور قشم که بصورت زمینی و هوایی اجرا می شود در تابستان خیلی لذت بخش است.

جاذبه های دیدنی قشم عبارتند از:

جنگل های حرا- غار های خرجس- تنگه چاهکوه- جزایر ناز و سیمین- غار نمکدان که بلندترین قسمت جزیره می باشد- دره ستارگان- دره تندیس- روستای لافت- شهر درگهان- چاه های تل آب یا طلا- کاسه سلخ- سنگ مادر و دختر در روستای غیل- پارک کروکودیل ها- روستا و سد گوران- قلعه پرتغالی ها- دلفین های آبی خلیج فارس.

سوغاتی های قشم:

صنایع دستی با حصیر و مواد دریایی- گلیم و رودوزی- ادویه جات- کیک سنتی هلر و انواع  نان های محلی و خرما.

چابهار:

بندر چابهار در جنوبی ترین قسمت استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و به دریای عمان و از آنجا به اقیانوس هند راه دارد. اسم چابهار به علت چهار فصل بودن، چهار بهار یا چابهار معروف شده است. تور چابهار با هواپیما و از تهران یا سایر شهرها در تابستان و البته اکثر فصلها، فرصت مناسبی برای مسافرت می باشد.

جاذبه های دیدنی چابهار:

کوههای مینیاتوری یا مریخی- تالاب صورتی- مسجد جامع دزک- موزه محلی چابهار- غارهای بان سیتی- درخت مکر زن-  ِگل افشان- منطقه حفاظت شده گاندو- خلیج گواتر- گورستان جن- جاده ساحلی چابهار- خلیج چابهار- روستای تاریخی و غار تیس- موج افشان.

و یا درک که دربارش میگن: ” روستای درک کجاست؟ این روستا واقعا شگفت انگیز است یا فقط یک شایعه می باشد؟”

 

زنجان:

زنجان به خاطر داشتن آب و هوای خنک و داشتن مناطقی سرسبز و جاذبه های گردشگری زیادی که دارد جای مناسبی برای سفر در تابستان می باشد.

مناطق دیدنی زنجان:

غار کتله خور- مقبره قیدار نبی- امامزاده سید ابراهیم- گنبد سلطانیه- حسینیه اعظم زنجان- بازار قدیمی و تاریخی- رخت شور خانه- معادن انگوران- سد قاقازان.

غذاها و خوراکی های زنجان: آش ترش- کله جوش- جغور بغور- جِزبِز.

 

تبریز:

سفر در تابستان با تور تبریز به دلیل سردسیر بودن این شهر و خنکی آن لذت بخش می باشد. تبریز برای داشتن هتل های فراوان و محله های قدیمی و زیبا مکان مناسبی برای مسافرت می باشد. و مسافت آن از تهران ۶۳۱ کیلو متر می باشد.

جاذبه های شهر تبریز:

کاخ و موزه ی شهرداری- بازار فرش تبریز- خانه مشروطه – مسجد کبود- جنگل ارسباران- خانه علی مسیو- پارک ملی کنتال و انواع مراکز خرید.

یکی دیگه از این دیدنی ها ائل گلی است. وقتی به گردشگاه ائل گلی بری، نه تنها می تونی اونجا قدم بزنی و یک تفریح سالم داشته باشی، بلکه امکانات زیادی دیگری نیز فراهم شده تا این لحظات برای تو خاطره انگیزتر بشه. در تفریحگاه شاه گلی، امکاناتی مثل استخر، پیست اسکیت، زمین کوچیک برای بازی گلف، شهربازی، ساختنام یا کاخ ایل گلی و از همه مهمتر، فضای سبز بزرگ و زیبا را می تونی ببینی.

غذاها و خوراکی های تبریز:

اویماج- کوفته تبریزی- یپراخ دلماسی-  سوزی شور باشی- خورشت هویج.

 

همدان:

یکی از شهرهای تاریخی و قدیمی ایران می باشد. برای مسافرت در تابستان مناسب است و  دارای جاذبه های زیادی می باشد: آرامگاه ابو علی سینا- باباطاهر- غار علیصدر و …

 

 سرعین:

سرعین از واژه َسریین به معنی خنک گرفته شده است. با تور سرعین می شود در استان اردبیل گشت و گذار کرد. این منطقه در تابستان مکان مناسبی برای مسافرت و تفریح از نوع خنک می باشد.

پس باید بهترین تور را انتخاب کنی. وقتی می گوییم بهترین تور سرعین را برای شما رزرو می کنیم، یعنی جزو کاملترین تورهای سرعینی خواهد بود که در ایران اجرا می شود:

خرید تور سرعین شامل بلیط رفت و برگشت می شود که بر اساس سلیقه شما می تواند شامل بلیط هواپیما، بلیط قطار و یا بلیط اتوبوس به اردبیل و سرعین باشد.

در کنار بلیط، ترانسفر رفت و برگشت از فرودگاه اردبیل، ترمینال سرعین و یا راه آهن اردبیل به تور شما اضافه می شود.

اقامت در بهترین هتل های سرعین همراه با صبحانه بخش دیگری از خدمات تور شما می باشد.

 

جاذبه های شهر سرعین:

روستای کنزق- روستای ویلا دره یا بیله دق- روستای شایق- پیست اسکی و تله کابین آلوارس- میدان قارتال- تپه باشکی- آناهیتا- ویند کلخوران.

سوغات و خوراکی های سرعین:

آش دوغ- عسل طبیعی و آب چشمه های معدنی.

 

مشهد:

از شهرهای زیارتی ایران می باشد و برای مسافرت در تابستان گزینه بسیار مناسبی می باشد.

که معروف است به تور مشهد با هواپیما تور مشهد هوایی

در این حالت تور با هواپیماهای با بلیط چارتر مشهد یا با بلیط سیستمی برگزار می شود. بعلاوه خدمات اقامت در هتل های ۲ الی ۵ ستاره و یا هتل آپارتمان های معروف.

در کنار آنها گشت دیدنی های مشهد و ترانسفر فرودگاهی بصورت اختیاری امکان پذیر است. که در صورت دلخواه به لیست برنامه های این سفر اضافه کنند.

 

جاذبه های زیارتی و سیاحتی مشهد:

حرم امام رضا ع- حرم امامزادگان سید ناصر و سید یاسر- آرامگاه پیر پالان دوز- مسجد گوهر شاد- خواجه ربیع- خواجه مراد و اباصلت- آرامگاه نادر- آرامگاه فردوسی- جاذبه های زیارتی و سیاحتی مشهد: حرم امام رضا ع- حرم امامزادگان سید ناصر و سید یاسر- آرامگاه پیر پالان دوز- مسجد گوهر شاد- خواجه ربیع- خواجه مراد و اباصلت- آرامگاه نادر- آرامگاه فردوسی- شاندیز و طرقبه- باغ وحش وکیل آباد- موزه های داخل حرم امام رضا ع- باغ گیاه شناسی- قبرستان ارامنه- خانه ملک- کوه سنگی و‌ کلی جاذبه های دیدنی دیگر.

منبع: faragasht.com