سئو و بهینه سازی سایت

ورق آس سئو : قدرت سئوی محلی واسه کار و کاسبیای کوچیک

۲۵ تیر ۱۳۹۷

سئو، سئو، سئو، آنتراکت و بازم سئو. این روزا به هر طرف سرک بکشین، صحبت داغ سئو سر زبون هاست. من یاد شنبه بازار سبزی فروشان می افتم یه نفر فریاد می زنه، ما ارزون تر می فروشیم، دیگری میگه کیفیت ما حرف اول رو می زنه، اون دیگری میگه میتونی هر جور دلت می خواد سوا کنی.خلاصه هرکی یه طور می خواد متقاعدمان کنه که خدمات بهتری ارائه می کنه. چند ساله که سئو در بازار دیجیتال مارکتینگ هم داستانی مشابه داره. و اما یکی از غرفه کوچیک، کم هزینه و دوست داشتنی بازار مارکتینگ لوکال سئو یا سئوی محلی است.

واسه کار و کاسبیای کوچیک و مکان محور لوکال سئو فوق العاده س. مهم نیس حاکم بزرگ ما گوگل چه حکم کنه، اگه از سئوی محلی استفاده کنین، آس حکم همیشه دست شماس.

اما اول از همه باید روشن بگم که منظور من از کار و کاسبی محلی چیه؟

یه آرایشگاه در خیابون خوشبختی آباد تهران رو در نظر بگیرین، واسه این آرایشگاه، بهترین مشتریا، کسائی هستن که در محدودۀ خوشبختی آباد زندگی می کنن، یه مثال دیگه؛ بیشترین مشتریان یه کارواش در اصفهان، در بهترین حالت تموم ساکنان شهر اصفهان حساب می شن. این از کار و کاسبی محلی و اما …

واسه این کار و کاسبیای کوچیک و محلی بهترین مشتریان هدف جستجوکنندگان محلی هستن. جست وجو کنندگان محلی؟ اجازه بدین بیشتر توضیح بدهم.

Local searcher  یا جست وجوکنندۀ محلی کیست؟

من برابر کلمه Local Searcher رو جست وجوکنندۀ محلی می ذارم. جست وجوکنندۀ محلی کسیه که در محله و مکان خاصی بیزینس شما رو در گوگل جست و جو می کنه. واسه روشن شدن موضوع اجازه بدین یه مثال بزنم.

مجله های محلی رو به یاد بیارین که از صندوق پست به درون ساختمون شما مینداختن. در این مجله ها تموم فروشگاه ها و کار و کاسبیای محلی معرفی می شدن. مثلا اگه در ونک زندگی می کردین، تموم رستورانا، آرایشگاها، تعمیرگاه و هرچه خدماتی، فروشگاه و رستوران در ونک وجود داشت، در این مجله ها معرفی شده بودن. تا اینکه …

گوگل  وارد عمل شد و اونقدر پیشرفت کرد که اعتماد تموم کاربران رو برانگیخت و یواش یواش اون مجلات و روزنامهای محلی جای خود رو به سرچ عبارتایی مانند "بهترین کافی شاپ در منطقه ونک"، "شهر کتاب در خیابون انقلاب"، "بهترین آموزشگاه زبون در اصفهان" دادن. حالا من به این کاربرانی که یه مکان مشخص رو در جست و جوهای خود هدف گرفتن، می گم جست وجوگران محلی. این جست وجوگران محلی بهترین و هدفمندترین مشتریان بالقوۀ شما حساب می شن. بخاطر این شاید این آمار براتون باحال باشه:

براساس آمار رسمی سایت Think with Google :

  • حدود یه سوم از سرچای موبایل موبوط به لوکیشن و مکانه.
  • بیشتر از دو سوم کاربران گوشیای هوشمند به دنبال شرکتا و سایتایی هستن که از نظر مکانی به اونا نزدیک باشه.

پس این کاربران محلی اهمیت خاصی واسه شما دارن. تموم این حرفا رو زدم که با تموم وجود بتونین بفهمین و لمس کنین که به چه دلیل سئوی محلی یه ورق آس در دنیای سئو هستش. پس اگه هنوز ازش استفاده نکردین و دنبال سرباز پیک و شاه کیشنیز هستین، خیلی سریع دست به کار شید. اما قبل از هرچیز …

کمیک لوکال سئو

سئو محلی یا Local Seo چیه؟

اگه در مورد سئو هنوز چیزی نمی دونین اول مقالۀ اصول مقدماتی سئو رو بخونین تا با معنی کلی سئو آشنا شید و بعد به سراغ این مقاله بیایید. اما سئوی محلی کلا فرآیندیه که به جست و جوگران محلی کمک می کنه تا راحت تر شما رو در سرچای گوگل پیدا کنن. گوگل در سال ۲۰۱۳ الگوریتم کبوتر رو ارائه داد که به کاربران کمک می کنه تا کار و کاسبیای محلی رو خیلی راحت پیدا کنن. واقعا هدف گوگل در این الگوریتم تاکید بر یافته های محلی (local result) است. گوگل در این الگوریتم به دنبال اینه که کاربران بتونن در سریع ترین زمان ممکن به مقصد خود برسن.

واقعا شما قراره به موتورهای جست و جوگر گوگل حالی کنین که بیزینس شما چیه و در کدوم محله فعالیت می کنه. با انجام روند سئوی محلی شما خیلی راحت در سرچای مربوط به کار و کاسبی در بالاترین جایگاه یافته های جست و جو قرار می گیرین.

به چه دلیل سئوی محلی واسه کار و کاسبی کوچیک شما از نون شب واجب تره؟

گوگل روزبه روز هوشمندتر می شه و هرچه جلوتر میره بیشتر و بیشتر یافته ها در رابطه تر و هدف دار رو به شما نشون میده. لوکیشن شما واسه گوگل اهمیت زیادی داره. یعنی یکی از فاکتورهایی که گوگل واسه نشون دادن یافته های جست وجوهای شما در نظر میگیره، مکان جغرافیایی شماس. در دو حالت گوگل لوکیشن شما رو می فهمه.

حالت اول: واسه کسائی که عبارتی مانند "کافی شاپ در خیابون انقلاب" رو سرچ می کنن. در این حالت اگه شما کافه ای در خیابون انقلاب هستین، با انجام سئو محلی به گوگل حالی می کنین که کجایید و گوگل سایت شما رو به تموم کسائی که لوکیشنایی نزدیک شما رو سرچ کردن نشون میده.

به چه دلیل لوکال سئو مهمه

حالت دوم: حتی اگه شما عبارت "کافی شاپ" یا "کافی شاپ نزدیک من" رو سرچ کنین بازم گوگل نتایجی که نزدیک شماس رو نشون میده. در این حالت گوگل به صورت هوشمند عمل می کنه و با پرسشی در اول سرچ شما (اینکه می تونه به لوکیشن شما دسترسی داشته باشه) محدودۀ جغرافیایی شما رو تشخیص میده. این مورد به خصوص در کاربرانی که با موبایل سرچ می کنن، بسیار دقیق تره.

لوکال سرچ

یه بررسی آماری

اندازه سرچای لوکال سال به سال در حال زیاد شدنه. نمودار زیر براساس آمار و نموداریه که سایت Moz در سال ۲۰۱۷ ارائه داده.

عوامل تاثیرگزار در لوکال سئو

نمودار بالا نشون میده که وقتی بحث سئوی محلی مطرح می شه، خیلی از عواملی که قبلا در سئو موثر بودن، تاثیر خود رو از دست میدن و عوامل محلی دیگری جانشین اون می شن. البته بازم لینکاتون و صفحات داخلی سایت شما از اهمیت بسیار زیادی برخورداره، اما فرق کلی روند لوکال سئو و سئوی معمولی در نوع لینکا و بک لینک هاییه که سایت شما دریافت می کنه.

چیجوری روند سئوی محلی یا لوکال سئو رو واسه سایت خود انجام بدیم؟

واسه انجام لوکال سئو، دو روند اصلی هست که همزمان باید با هم پیش ببرین:

  1. کارای مقدماتی لوکال سئو (که شامل هرچیزی غیر از لینک سازی می شه.)
  2. لینک بیلدینگ مخصوص لوکال سئو

۱- کارای مقدماتی لوکال سئو

لینک سازی یکی از بخشای خیلی خیلی مهم لوکال سئو هستش. اما قبل اینکه به روند لینک سازی سئوی محلی بپردازیم ، لازمه که کارایی رو واسه وبسیات خود انجام بدین. یکی از مهم ترین کارایی که باید واسه لوکال سئو انجام بدین، اینه که کاری کنین که در local pack listing گوگل دیده شید. لوکال پک دقیقا همین نتایجیه که در تصویر زیر می ببینن. وقتی که شما رستوران، کافی  شاپ یا هر چیز دیگری که مکان فیزیکی مشخصی داره رو در گوگل سرچ می کنین، گوگل سه نتیجه رو به صورت یه پکیج به شما نشون میده.

دقت کنین که همونطور که نکاتی که در این قسمت مطرح می کنم، شامل بحث لینک سازی نمی شه و اصول اولیه ایه که باید واسه سایت خود رعایت کنین تا در جست و جوهای محلی دیده شید.

بیشترین چیزی که به نمایش شما در پکیج گوگل کمک می کنه، معرفیای محلی، نظرات کاربران و معرفی شدن در گوگل مپ است. حالا تک تک این عوامل رو با هم بررسی می کنیم.

به آتن (نشانی، تلفن و نام) دقت کنین

دقت کنین که نشانی، تلفن و نام شما (که من از این به بعد به پاس خدمات  الههای یونان باستان اینا رو آتن می نامم) در تموم صفحات سایت شما قابل رویت باشه. بهترین حالت اینه که آتن رو تموم و کمال در فوتر (footer) سایت خود بیارین که در تموم صفحات سایت قابل رویت باشن.

به این مسئله دقت کنین که اگه قراره سایت دیگری کار و کاسبی شما رو معرفی کنه، مثل آدرسی که شما در سایت خود وارد کردین رو استفاده کنه.

Google My Business

با کمک وسیله Google My Business، شما می تونین خیلی راحت کار و کاسبی خود رو به صورت رایگان در گوگل فهرست کنین. این وسیله رایگان گوگل به شما اجازه میده، اطلاعاتی مانند نشانی، شماره تلفن، نشانی سایت، ساعات کاری و تصاویری از محیط کار و کاسبی خود رو در یافته های جستجو به کاربران نمایش بدین. اما بدیش اینه در ایران به دلیل تحریم امکان به کار گیری این وسیله وجود نداره. ما به جای این وسیله رو به شما پیشنهاد می دیم که امکانات مشابهی با google my business رو ارائه میده.

با به کار گیری Google Map شما می تونین نشانی شرکت خود رو در گوگل ثبت کنین. ثبت شرکت شما در گوگل مپ باعث می شه که کاربران شما با سرچ کردن کلید واژه مورد نظر شما، نشانی سایت به همراه شماره تماس و نشانی شما به کاربران نشون داده شه. اگه می خواید سایت خود رو در گوگل ثبت کنین، می تونین به مقالۀ چیجوری مکان خود رو در گوگل ثبت کنین در وبلاگ نوین مراجعه کنین. در اون مقاله به طور کامل به شما توضیح دادیم که چیجوری می تونین کسب و  کار خود رو در گوگل مپ ثبت کنین.

گوگل مپ واسه لوکال سئو

از میکروفرمت Schema.org استفاده کنین

اسکیما (Schema) مجموعه‎ای تشکیل شده از اطلاعات کوچیک (microdata) است. وقتی که میکرودیتاها رو به سایت خود اضافه می کنین، انگار که یه توضیح اضافه تر و کامل تر به سایت خود اضافه کردین که گوگل هم در یافته های جست و جو این توضیحات اضافه رو به کاربران نمایش میده. (معمولا این رو به عنوان ریچ اسنیپت می شناسیم. واسه اطلاعات بیشتر به مقالۀ همکار من رامین محمودی دربارۀ ریچ اسنیپت چیه و چه تاثیری در سئو داره، مراجعه کنین).

گوگل، یاهو و بینگ که بهترین موتورهای جست و جو در تموم جهان بودن، واسه اولین بار در سال ۲۰۱۱،  schema.org رو راه اندازی کردن.

حالا این آیتم چیجوری به کمک سئو محلی شما میاد؟

شما می تونین مشخصات آتن (نشانی، تلفن و نام) کار و کاسبی خود رو از این روش به گوگل حالی کنین. با مراجعه به Schema.org markup شما می تونین کدهای html رو دریافت کنین و مشخصات آتن خود رو به موتورهای جست و جو حالی کنین. با وارد کردن این کدها اطلاعات آتن شما در گوگل به بهترین شکل نشون داده می شه.

اسکرین شات بالا مربوط به شرکتی در لندنه که همونطور که در بالا می ببینن اطلاعات آتن خود رو توسط کدهای html آماده ای که در schema.org هست، وارد کرده. من در ادامه کدهایی که شما واسه آتن خود لازم دارین رو واسه شما میارم.

این مطلب را هم بخوانید :
هک رشد و تاکتیک های فشاریِ جذب بازدیدکننده

<div itemscope itemtype="http://schema.org/LocalBusiness">

<p itemprop="name">نام شرکت</p>

<p itemprop="address" itemscope itemtype="http://schema.org/PostalAddress">

<p itemprop="streetAddress">نشانی شما</p>

<p itemprop="addressLocality">شهر</p>,

<p itemprop="addressRegion">منطقه</p>

<p itemprop="postalCode">کد پستی</p.

<p itemprop="telephone">شماره تلفن</p>

<meta itemprop="latitude" content="LATITUDE" />

<meta itemprop="longitude" content="LONGITUDE" />

در این حالت تنها کاری که لازمه واسه سایت خود انجام بدین، اینه که قسمتای قرمز رنگ رو با مشخصات کار و کاسبی خود کامل کنین.

نظرات محلی Local Reviews

نظرات کاربران به خصوص کاربران محلی تاثیر مستقیمی روی رنک سایت شما دارن و یکی از مهم ترین فاکتورهای واسه سئوی محلی هستن. بنابرین توجه خاصی به این بخش داشته باشین. اما دقت کنین که نظرات کاربران شما فقط به نظرات اونا در سایت شما محدود نمی شه. شما باید همیشه بگردین و پلتفرمای مختلفی که کاربران زیادی با اونا درگیر هستن رو پبدا کنین، کار و کاسبی خود رو معرفی کنین و پیوسته از مشتریان خود بخواین که نظراتشون رو در مورد کار و کاسبی شما بنویسن.

نظرات کاربران علاوه بر اینکه در سئو شدیدا موثره، به وایرال شدن (منظور از وایرال شدن گسترش و پخش کار و کاسبی شما توسط خود کاربرانه. واسه مطالعه بیشتر می تونین مقالۀ بازاریابی ویروسی رو بخونین) و برندینگ شمام کمک خاصی می کنه. من چند مورد از این موارد رو به شما معرفی می کنم. اما شک نداشته باشین روز به روز پلتفرما و اپلیکیشنای جدیدتری میان و اگه شما می خواید در بازار بمونین و موفق باشین، باید به روز باشین و همیشه مانند حشره این طرف اون طرف بچرخید ببینین چه گزینه های جدیدی هست. اما چند نمونه از جاهایی که کاربران شما می تونن نظرات خود رو درباره کار و کاسبی شما بنویسن. البته این موارد رو جلوتر بیشتر توضیح میدم.

  • foursquar
  • dunro
  • poonez

Foursquare : فوراسکوئر اپلیکشن راهنمای شهره. در این اپلیکیشن کاربران در مکانای جور واجور امتیاز میدن و نظرات خود رو می نویسند. این یکی از محبوب ترین اپلیکیشنا پیش تموم مردم دنیاس. پس، فرصت رو از دست ندین و حتما کار و کاسبی خود رو در فورسکوییر وارد کنین.

dunro: دانرو نمونۀ ایرونی فورسکوییره. دانرو به شما کمک می کنه بیشتر دیده شید و کاربران نظراتشون رو دربارۀ کار و کاسبی شما رو می نویسند.

poonez: پونز هم مشابه دانروه و شما می تونین کار و کاسبی خود رو در اون ثبت کنین.

دقت کنین که ثبت کار و کاسبی در تموم این اپلیکیشنا مجانیه.

نظرات محلی

اگه مشتری هاتون هنوز نظراتشون رو نمی نویسند، می تونین  در سایت خود پیجی بسازین و تموم راه ها و جاهایی که می تونن نظرات خود رو در مورد بیزینس شما بنویسن رو معرفی کنین. (گوگل پلاس، Foursquare، فیس بوک و …). به خصوص واسه کاربرانی که خیلی با تکنولوژی آشتی نیستن، این روش فوق العاده س. تلاش کنین در این صفحه از محتواهای انگیزشی استفاده کنین و به طور کامل واسه مشتری هاتون توضیح بدین که نظرات اونا هم به نفع بیزینس شماس و هم به نفع اونا چراکه سرویسای بهتر شما به اونا هم کمک می کنه.

فاکتورهای محلی مهم واسه سئوی صفحات داخلی سایت

واسه سئوی صفحات داخلی صفحات شما محتوا حرف اول رو می زنه. در ادامه چند نکتۀ اساسی در مورد محتوای سایت شما واسه لوکال سئو رو با هم بررسی می کنیم.

  • تلاش کنین در تگ عنوانT، تگ H1 و url لندینگ پیجای خود نام شهر و محله تون رو به کلمات کلیدی در رابطه خود اضافه کنین.
  • در محتوای صفحۀ لندینگ پیج و تگ آلت تصاویر خود از شهر و محله رو به کلمات کلیدی خود اضافه کنین.
  • هم اینکه یه گوگل مپ از مکان دقیق شرکت خود در صفحۀ لندینگ پیج قرار بدین.

هم اینکه حتما و حتما دقت کنین که سایت شما واسه موبایل ریسپانسیو شده باشه. واسه مطالعه بیشتر در این مورد به چِرو سایت عکس العمل گرا مهمه در وبلاگ پرتال مراجعه کنین. بالاتر گفتم که روز به روز به تعداد کاربرانی که از راه موبایال سرچ می کنن، بیشتر می شه. دیدن نمودار زیر در این مورد خارج از لطف نیس.

مقایسه اندازه کلیک

 

۲- روند لینک سازی واسه لوکال سئو

روند لینک سازی واسه سئوی محلی به طور کامل با روند لینک سازی که به طور عمومی واسه سئو انجام می شه، فرق داره. در این قسمت لینک سازی واسه لوکال سئو رو به طور کامل واسه شما توضیح میدم.

لوکال لینک بیلدینگ و citation

لینک بیلدینگ بخش بسیار مهم لوکال سئو هستش که بدیش اینه بیشتر کمپینای سئوی لوکال عموما این بخش رو ندیده می گیرن.

در مقایسه با کمپینای استاندارد سئو، لوکال سئو بیشتر از هر چیزی به لینکایی از سایتای محلی (که عموما در همون منطقۀ شما فعالیت می کنن) نیاز داره که به کار و کاسبی شما در رابطه هستن. شاید تصور کنین که مانند روند معمولی سئو شما لازمه به دنبال سایتای معتبر باشین، اما در لوکال سئو سایتای لوکال و مربوط به کار و کاسبی شما بیشترین تاثیر رو در سئوی لوکال شما دارن.

این به این معناست که دایرکتوریای لوکال یه منبع بسیار موثر واسه لینک بیلدینگ هستن، به خصوص وقتی بخواین Citation واسه سایت خود بسازین.

دایرکتوری مشاغل و یا بانک مشاغل، یه بانک اطلاعاتی از مشاغل مختلفه. این نوع سایتا، کار دسته بندی مشاغل جور واجور براساس نوع فعالیت، مکان، نام شخص و یا شرکت و … رو بردوش دارن.

Citation یه رفرنس آنلاین واسه آتن کار و کاسبی شماس.

این Citationا حتی نیاز به لینک شدن هم ندارن. فقط کافیه به مشخصات آتن شما برگشت بدن.

واسه اینکه بتونین بک لینکای لوکال سایت خود رو بررسی کنین، می تونین به سایت  Bright Local مراجعه کنین و بک لینکای خود رو بررسی کنین. البته این سایت رایگان نیس. اما به مدت ۲ هفته می تونین رایگان از این سایت استفاده کنین. در این سایت می تونین تموم citationای سایت خود رو بررسی کنین. هم اینکه می تونین وضعیت رقبای خود رو در این سایت سبک سنگین کنین.

یکی از بهترینای راه هایی که می تونین local citation بیشتری واسه سایت خود بگیرین، به کار گیری دایرکتریای مربوط به کار و کاسبی شماس. دایرکتوریا یکی از بهترین امکانات واسه سئوی محلی هستن، چراکه بستر بسیار مناسبی واسه تعامل میان شما و بقیه کسبو کارای در رابطه و محلی بوجود میاره. در دایرکتوریای در رابطه شما همزمان با اینکه خودتون رو معرفی می کنین، بقیه هم شما رو معرفی می کنن، به شما لینک میدن و به طور طبیعی بالا میاید.

شما خیلی راحت می تونین در گوگل دایرکتوری بانک مورد نظر خود رو سرچ کنین و در اون دایرکتوریا خود رو معرفی کنین. مثلا اگه شما دکتر هستین، با سرچ کردن دایرکتوری اختصاصی پزشکان، لیستی از این دایرکتوریا به شما نشون داده می شه که می تونین خود رو در اونا معرفی کنین.

روش هدف دار لینک بیلدینگ لوکال

شما راه های زیادی واسه لینک سازی و لینک گرفتن دارین. اما واسه ساختن لینک بیلدینگ محلی نکاتی هست که رعایت کردن اونا به لینک بیلدینگ محلی شما کمک زیادی می کنه. این شامل موارد زیره:

  • به سایتایی که کار و کاسبیای محلی رو معرفی می کنن (مانند دانرو، فیدیلیو و … ) مراجعه کنین. کار و کاسبیای مربوط به در این سایت شما می تونین فعالیتا و شرکتایی که فعالیتایی مربوط به حوزۀ شما انجام میدن رو پیدا کنین و از اونا بخواین شما رو معرفی کنن. شمام می تونین در مقابل اونا رو معرفی کنین. دقت کنین لازم نیس که فعالیت اونا دقیقا همین فعالیت شما باشه، بلکه می تونه حتی مکمل یا نزدیک به حوزۀ شما باشه. مثلا تصور کنین شما یه کافی شاپ در خیابون انقلاب هستین. یه فروشگاه قهوه همون نزدیک می تونه شما رو به عنوان کافه معرفی کنه و شمام فروشگاه قهوۀ اونو معرفی کنین.
  • حتما در سایتایی مانند پونز، دانرو و فورسکوییر که در بالا براتون توضیح دادم، کار و کاسبی خود رو ثبت کنین. علاوه بر اینکه خود رو معرفی می کنین، می تونین لینک هم واسه سایت خود بگیرین و کار و کاسبی خود رو در اون ثبت کنین. البته لینکی که به سایت شما میده نوفالوه. اما هم به سئوی شما کمک می کنه و هم شما رو بیشتر و بیشتر به مشتریان محلی معرفی می کنه.

افزایش اندازه کلیک

اندازه کلیک (Click-through Rate) یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگله. این عبارت به معنی تعداد دفعات کلیک شده روی یه لینک، نسبت به تعداد دفعات مشاهده اون موضوع توسط کاربرانه. در ادامه چند فاکلور مهم که به افزایش اندازه کلیک در سایت شما منجر می شه رو واسه شما میارم.

  • همونطور که در اول مقاله هم گفتم به کار گیری اسکیما مارک آپ (Schema Markup) کمک می کنه که اگه کسی زمینه فعالیت شما رو سرچ کرد، گوگل بدونه که دقیقا کدوم بخش از محتوای شما رو باید به کاربر نشون بده. به خصوص واسه شما که قراره روند لوکال سئو رو واسه سایت خود انجام بدین، این اسکیما بسیار خیلی با اهمیته. اگه این بخش بتونه نظرات کاربران شما رو هم شامل شه، بسیار کمک می کنه.
  • متاتایتل سایت خود رو تا جای ممکن در رابطه و خوانا بنویسین و کلمات کلیدی محلی رو هم در اون بذارین.
  • متا دیسکریپشن (Meta Description) خود رو مربوط به سرچ کاربران خود بنویسین.
  • تایتلای خود رو به شکلای جور واجور در شبکه هایی مانند توئیتر، فیس بوک، گوگل پلاس وارد کنین تا ببینین که کدوم عنوان بازدید بیشتری داشته، بعد همین عنوان رو در اسنیپت خود وارد کنین.

خیلی سریع یه بار با هم لوکال سئو رو بررسی کنیم

  • سایت خود رو در گوگل مپ ثبت کنین.
  • تموم لندینگ پیجای خود رو براساس کلمات کلیدی محلی بهینه کنین.
  • دقت کنین که مشخصات آتن شما (نشانی، تلفن و نام) در تموم صفحات شما در دسترس باشه.
  • از مشتریان خود بخواین واسه شما در سایت، گوگل پلاسف، فیس بوک و جاهای دیگه نظر بنویسن.
  • اسنیپت خود رو بهینه کنین.
  • روی لینک بیلدینگ لوکال فوکوس کنین.

لوکال سئو فرصت خیلی خیلی مناسبی واسه کار و کاسبیای کوچیک و محلیه. اگه تا حالا لوکال سئو رو واسه سایت خود انجام نداده اید، خیلی سریع دست به کار شید که بخش مهمی از بازار و کاربران رو از دست دادین و باید دست تکون بدین.

منابع

موضوع در رابطه سئو و بهینه سازی سایت

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

الینا الله بیگی

لذت بخشه پیدا کردن جمله، کلمه یا حرفی که تا قبل از اون راحت در دهنمون نمی چرخیده و حالا خیلی راحت روی کیبورد می چرخه، روی نمایشگر نشون داده می شه و چیزی به جهان مجازی اضافه می شه که تا قبل از اون نبوده.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *