افزایش مشتری و فروش، بازاریابی اینترنتی

ویدیو: چیجوری می تونین یه ایده رو گسترش داده و همه گیر کنین؟

۱۱ دی ۱۳۹۵

چیجوری یه ایده بین آدما پخش شده و گسترده می شه؟ به چه دلیل بعضی ایده های تجاری با استقبال عمومی مواجه شده و بعضی، تبدیل به شکستای تجاری می شن؟

وقتی که جهان، انتخابای تا این حد زیاد و وقتی تا این حد کم، در اختیار ما گذاشته، انتخاب روشن ما اینه که چیزای عادی رو ندیده بگیریم. امروز قراره به صحبتای سث گودین در این مورد گوش کنیم. اون به ما میگه که به چه دلیل وقتی هدف گرفتن توجه ما باشه، ایده های بد یا عجیب و غریب، موفق تر از ایده های حوصله سربر هستن. پس اگه می خواین بفهمین که چیجوری میشه از بازاریابی ویروسی کمک گرفت و ایده ها رو در جامعه پخش کرد، پیشنهاد می کنم این ویدیو رو از دست ندین.

اصلاً سث گودین کیست و به چه دلیل باید به صحبتای اون گوش کنیم؟

اگه در مورد بازاریابی مطالعه داشته باشین، حتماً تا حالا نام سث گودین (Seth Godin) به گوشتون خورده. اون یکی از چهره های سرشناس بازاریابی (و البته، بازاریابی اینترنتی) است و به عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره ها در معرفی و گسترش بازاریابی اجازه ای شناخته می شه.

فعالیت جدی گودین در مورد بازاریابی، با تاسیس شرکتی به نام یویودین (Yoyodyne) شروع شد، یه شرکت بازاریابی اینترنتی که بر به کار گیری راه های بازاریابی اجازه ای تمرکز داشت. این شرکت با به کار گیری برگزاری مسابقه، بازیای آنلاین و … مبادرت به جذب مخاطب واسه برنده های تجاری می کرد و با خیلی از اسمای بزرگ از جمله مایکروسافت، ولوو و سونی همکاری داشت. جالبه بدونین که در زمان خود، این سایت بیشتر از ۱ میلیون بازدیدکننده داشت و در سال ۱۹۹۸، به قیمت ۳۰ میلیون دلار به یاهو فروخته شد. گودین براساس تجربه هاش در این شرکت، یه کتاب پر فروش به نام "بازاریابی اجازه ای: چیجوری ناشناسا رو تبدیل به دوستای خود کنیم و دوستای خود رو، تبدیل به مشتری" نوشت که میشه گفت معروفترین کتاب در این مورده .

از جمله موفقیّتای دیگه گودین هم، میشه به سایت اسکو ایدو (Squidoo) اشاره کرد که در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و ظرف مدت ۲ سال تونست تبدیل به یکی از ۵۰۰ سایت پربازدید جهان تبدیل شه. (بله، آقای گودین در کار بازاریابی و مدیریت برند مهارت بالایی داره.)

این مطلب را هم بخوانید :
هک رشد و تاکتیک های فشاریِ جذب بازدیدکننده

سث گودین - داستان شما یه سمفونی موسیقیه

بذارین معرفی گودین رو با معرفی یه کتاب دیگه اون به نام "تموم بازاریابان دروغگو هستن: قدرت روایت داستانای معتبر در جهانی بی اعتماد" تموم کنیم. این کتاب توسط منبع معتبر فوربیز (Forbes) به عنوان یکی از ۶ کتاب اصلی مارکتینگ شناخته شده که هر بازاریابی باید اونا رو مطالعه کنه. روی جلد این کتاب، این کلمات نوشته شده:

همه بازاریابان، داستان نقل می کنن. و اگه اینکار رو درست بکنن، ما اونا رو باور می کنیم. ما باور داریم که یه ماشین پورش ۸۰ هزار دلاری، بسیار بهتر از یه ماشین ولف واگن ۳۶ هزار دلاریه، حتی اگه که از همه نظر با هم برابر باشن. ما باور داریم که کفشای ۲۲۵ دلاری پوما، نسبت به کفشای ۲۰ دلاری بدون برند، راحتی بیشتری واسه ما به ارمغان می یارن – و جذاب ترن… و باور یه داستان واسه واقعیّت پیدا کردن اون کافیه.

تد تاک گودین: چیجوری یه ایده در جامعه پخش می شه؟

، فکر کنیم حالا خوب می دونین که به چه دلیل نباید صحبتای سث گودین در مورد بازاریابی و گسترش ایده ها رو از دست بدین. البته، مطمئنم که دیدن این ویدیو هم، بدون تموم این توضیحات، کافی بود واسه اینکه اهمیّت سث گودین در جهان بازاریابی رو درک کنین.

نکته: الان، زیرنویس ویدیو فقط داخل سایت خود آپارات میشه دید و در این صفحه نشون داده نمیشه. حالا حدود ۱ ماهه که از تیم آپارات درخواست کردیم این موضوع رو رسیدگی کنن و بدیش اینه، جز چند خط توضیح نامربوط، هیچ جوابی دریافت نکردیم. پس عزممونو جزم کردیم واسه حل موقتی مشکل، از شما درخواست کنیم در صفحه خود آپارات، ویدیو کامل رو تماشا کنین.

موضوعات در رابطه افزایش مشتری و فروشبازاریابی اینترنتیتد تاک

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

سعید رهبری

سعید رهبری هستم. یه جدیدی که با معنی فعلی بازاریابی در ایران موافق نیس و فکر می کنه کسب و کارا باید با بازاریابی داخلی درست و کیفیت خدمات خود در راه جذب و حفظ مشتری قدم بردارن.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *