چرا باید از تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟

تبلیغات اینترنتی

به چه دلیل باید از تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟

۱۳ خرداد ۱۳۹۶

به چه دلیل باید در گوگل تبلیغ کنیم؟ تبلیغات در گوگل ادوردز موثره؟ اینا سوالات رایجیه که ذهن خیلی از آدمایی که تازگیا با ادروردز آشنا شدن رو به خود مشغول کرده. ، ما هم عزممونو جزم کردیم در این مقاله دلایل به کار گیری گوگل ادوردز رو براتون توضیح بدیم. اینطوری در این مقاله به شما میگیم که به چه دلیل باید در گوگل تبلیغ کنین و این تبلیغ به چه شکل به کار و کاسبی شما کمک می کنه.

دنیای مارکتینگ، به خصوص تبلیغات آنلاین، در سالای گذشته تغییرات بسیاری یافته و گوگل ادوردز یکی از پلت فرماییه که در این تغییرات بزرگ نقش مهمی اجرا کرده. یکی از دلایل به کار گیری گوگل ادوردز شک نداشته باشینً اینه که روزانه ۱۰۰ میلیون جستجو از طرف کاربران ایرونی در موتور جستجوی گوگل صورت میگیره و رتبه اول موتورهای جستجو رو در جهان به خود اختصاص داده.

تبلیغات گوگل یکی از موثرترین روشای موجود واسه تبلیغات آنلاینه. این سیستم تبلیغات توسط هزاران سازمان و کسب وکار کوچیک، متوسط و بزرگ استفاده می شه. تموم این سازمانا تو یه چیز اشتراک دارن: اونا میخوان توجه تعداد خیلی از افراد رو که به دنبال اطلاعات، اجناس و سرویسای آنلاین هستن، به خود جلب کنن.

اگه با تبلیغات گوگل آشنا نیستین پیشنهاد می کنیم اول مطلب گوگل ادوردز چیه؟ رو یه نگاه بندازین.

به چه دلیل باید در گوگل تبلیغ کنیم؟

اگه واسه بازدهی تبلیغات گوگل ادوردز دودلی دارین، دلایل گفته شده در ادامه این مقاله دقیقاً واسه شما نوشته شده. البته اینجا باید روشن بگیم که نام بردن از دلایل به کار گیری گوگل ادوردز به این معنی نیس که از دیگر روشای تبلیغاتی استفاده نکنین. اصلاً اینطور فکر نکنین! ما همیشه معتقدیم یه کار و کاسبی موفق می دونه که چیجوری از راه های جور واجور بازاریابی و تبلیغات، به درستی و در کنار همدیگه استفاده کنه. شمام از این قانون مستثنی نیستین.

شما باید با برنامه ریزی دقیق (مثلا) روی تبلیغات در گوگل، ایمیل مارکتینک، بازاریابی شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کنین تا بتونین به اهدافتون برسین. در ادامه دلایل به کار گیری گوگل رو با هم می خونیم:

گوگل ادوردز قابل اندازه گیریه

یکی از اصلی ترین فایده هایی که بازاریابی دیجیتال نسبت به کانالای بازاریابی سنتی، مانند تلویزیون یا بازاریابی کاغذی، داره اینه که خیلی راحت قابل اندازه گیریه. به هرحال تا وقتی که نتونین بفهمین تا چه حدی رتبه شما در جستجوی گوگل بالا یا پایین رفته، کمپینای سئو واسه شما چالشی بزرگ هستن.

تبلیغات PPC گوگل ادوردز (مخفف Pay Per Click) یکی از ابزارهاییه که وظیفه اندازه گیری یافته های کمپین هاتون رو هم برعهده میگیره. انعطاف این سیستم تبلیغاتی بدین صورته که می تونین مخاطباتون رو به یه موقعیت مکانی یا وقتی مشخص، زبون خاص و یا حتی مرورگر و دستگاهی که واسه جستجو استفاه می کنن محدود کنین. مثلا مشخص کنین فقط کاربرانی که از راه موبایل در حال جستجو هستن و از موتور جستجوگر کروم (Chrome) استفاده می کنن، تبلیغ شما رو ببینن یا تبلیغ تون واسه آدمایی که با به کار گیری کامپیوتر در گوگل جستجو می کنن، نشون داده نشه و در نتیجه هزینه ای پرداخت نشه.

یادتون باشه هرچقدر کاربراتون راحت تر شما رو پیدا کنن، بهتر با شما رابطه برقرار می کنن.

گوگل ادوردز انعطاف پذیره

یکی از دلایل به کار گیری گوگل ادوردز امکانات متنوعیه که جهت سفارشی سازی و تنظیمات کمیپن تبلیغاتی بهتون میده. اینطوری میتونین تا مشتریان واقعی خود رو به شکلی دقیق هدف بگیرین. مثلا، گوگل ادودرز به شما امکان میده:

شکلای جور واجور کلمات کلیدی گوگل ادوردز رو مشخص کنین

مثلا در گوگل ادوردز می تونین تبلیغ تون رو فقط به آدمایی نمایش بدین که کلمه کلید واژه مورد نظرتون (مثلاً طراحی سایت) رو جستجو کردن. اینطوری، تبلیغ شما فقط واسه کاربرانی نشون داده می شه که مثلً عبارت طراحی سایت رو گوگل جستجو کردن.

انتخاب نوع کلمات کلیدی از دلایل به کار گیری گوگل ادوردز

این امکان، در مقابل سئو و بهینه سازی سایت قرار داره چون که در سئو هدف گیری واسه رتبه گرفتن تو یه کلید واژه خاص بسیار سخته.

در تبلیغات گوگل از Extensionها استفاده کنین

با به کار گیری امکان افزونه های گوگل ادوردز می تونین چند لینک از سایت، شماره تماس، نشانی محل کار یا حتی تصویر محصول تون رو در یافته های جستجو به نمایش درآرین.

سریع تر و پربازده تر از سئو هستش

یکی از ضعفایی که سئو و بهینه سازی سایت داره اینه که تا بخواد به نتیجه برسه، ممکنه ماه ها به طول انجامد. اما در گوگل ادوردز اینجور نیس. به محض اینکه کمپین تبلیغاتی تون شروع شه، تبلیغات شما نشون داده می شن و می تونین یافته ها رو در لحظه پیگیری کنین. واقعا، سئو در بلندمدت بازده داره ولی گوگل ادوردز روشی سریع، آسون و پربازده واسه جذب مخاطب حساب می شه.

پس نه فقط در لحظه براتون سود مالی داره، بلکه به لطف سرعتی که داره می تونین خیلی سریع پی ببرین کلمات کلیدی انتخابی تون چقدر موثر بودن و کدوم یکی رو می تونین واسه کمپینای سئوی موثر براساس گوگل ادوردز انتخاب کنین. یکی دیگه از امتیازات ادوردز نسبت به سئو اینه که شما توانایی تمرکز به روی چندین کلید واژه رو دارین ولی در سئو واسه کسب بازدید بیشتر مجبورین تعداد کلمات کلیدی خود رو محدود کنین.

تبلیغات گوگل ادوردز برخلاف سئو، رتبه الان سایت تون رو درنظر نمی گیره و در هر رتبه ای که باشین، شما رو در صفحه اول نمایش میده. پس، حتی اگه در صفحه دهم یافته های جستجو هستین و احتمال دیده شدنتون توسط کاربر خیلی کمه، می تونین با به کار گیری گوگل ادوردز این ضعف رو جبران کنین.

اما یادتون نره گوگل ادوردز و سئو، مکمل همدیگه هستن. اگه از راه سئو جایگاه خوبی در لیست یافته های جستجوی گوگل به دست آورده باشین، به کمک ادوردز می تونین کاربران و ترافیک سایت خود رو زیاد کنین. اگه بین به کار گیری سئو و تبلیغات در گوگل شک دارین، پیشنهاد می کنیم مقایسه سئو با تبلیغات گوگل رو بخونین.

به دنبال یه راه حل سریع واسه حضور در گوگل هستین؟

ما به شما کمک می کنیم یه کمپین پر قدرت و کم هزینه واسه تبلیغات گوگلی خود راه بندازین.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

تبلیغات گوگل ادوردز

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

مشارکت کاربران در تبلیغات گوگل بیشتره

گوگل سیستم ادوردز رو روزبه روز پیشرفت می بخشه، به خاطر این که یکی از اصلی ترین منابع درآمدش حساب می شه. در کمال تعجب باید گفت بیشتر از ۹۵% از درآمد سالیانه گوگل که در حدود ۶۰ میلیارد دلاره، از راه گوگل ادوردز به دست میاد.

در کنار این موضوع، گوگل اعلام کرده که تبلیغاتی که در اول ویدیوها در یوتیوب نشون داده می شن، کلیکای بیشتری می خورن. این اندازه مشارکت بیشتر کاربران به این معناست که با به کار گیری سیستم تبلیغات گوگل، حجم بزرگی از کاربران شما رو می بینن.

هم اینکه می تونین تبلیغات تون رو روی سرویس جیمیل (Gmail) و یا یوتیوب (YouTube) به نمایش درآرین. به گفته یوتیوب، از ویدیوهای این سایت در طول روز میلیاردها بازدید صورت میگیره. حال کیه که نخواد تبلیغش توسط میلیاردها بازدیدکننده دیده شه؟!

هزینه تبلیغات در مشت شماس

نکته جالبی که درباره ادوردز هست اینه که می تونین سقف هزینه تبلیغات در گوگل در روز رو واسه کمپینای خود مشخص کنین. مثلا تعیین می کنین که بیشتر از ۲۵ دلار در روز هزینه نشه. این ویژگی به شما کمک می کنه که بدونین واسه تبلیغات تون چه مقدار هزینه می کنین بدون اینکه نگران باشین بودجه تون تموم شه. با هر بودجه ای که داشته باشین، چه ۱۵ دلار و چه ۲۵۰ دلار، می تونین به تناسب همون اندازه، تبلیغ کنین.

در واقع گوگل در ازای نمایش تبلیغ شما هزینه ای دریافت نمیکنه. اینکه بتونین در مدت زمان کوتاهی متناسب با بودجه تون کاربران رو جذب کنین، ویژگی برتریه که گوگل ادوردز در اختیار کاربران میذاره. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین شما فقط واسه کاربرانی که روی تبلیغات تون کلیک می کنن هزینه پرداخت می کنین (پرداخت به ازای هر کلیک).

به هرحال تبلیغ شما اگه کلیک هم نشه، دیده می شه، در حالی که هزینه ای براتون نداشته. شما میتونین گزینه خودکار رو انتخاب کنین تا گوگل طبق بودجه موردنظرتان بیشترین اندازه کلیک رو براتون انتخاب کنه.

رقبای شما از گوگل ادوردز استفاده می کنن

به لطف سرعت زیاد بازدهی گوگل ادوردز نسبت به سئو، در قیاس با رقبایتان یه قدم پیش هستین. با حضور در نتیجه جستجوهای ظاهر شده در موتورهای جستجو، سایت شما نسبت به بقیه کمپینای حاضر در صنعت شما کلیکای بیشتری در یافته های دریافت می کنه.
شاید با خودتون بگید اگه رقبایتان هم از ادوردز استفاده کنن اون وقت شما چه شانسی دارین؟ باید بگیم بهونها رو کنار بذارین. طبق بررسیای Wordstream نزدیک به ۸۰ درصد از یافته های نشون داده شده شامل سرمایه گذاری کسب وکارها بر تبلیغات گوگله. این بدین معنیه اگه بخواین با کار و کاسبی های مشابه تون رقابت کنین، شمام باید وارد میدون رزم تبلیغات گوگل شید.

یافته های ادوردز به طور کاملً ملموسه

درگوگل ادوردز این امکان رو دارین که ببینین در لحظه چند نفر روی تبلیغات شما کلیک می کنن. گزارشای روزانه و ماهانه ای که در اختیارتون قرار میگیره به شما نشون میده در چه تاریخ و ساعاتی بیشترین بازدید رو داشتین. یه وقتی که کاربران در سایت شما توقف می کنن و تعداد آدمایی که سایتتون رو ترک می کنن از جمله نتایجیه که ادوردز براتون داره. در آخر اینکه قادر هستین کلیکای روی تبلیغتان رو دنبال کنین و رفتار کاربران رو ببینین، امتیاز بزرگی در جهت افزایش ترافیک سایت حساب می شه.

نتیجه گیری

گوگل ادوردز به عنوان یکی از بهترین راه های رسیدن به مشتریان بالقوه و آینده شما، حجم خیلی از کاربران رو به سمت کار و کاسبی تون جهت میده و با افزایش ترافیک سایت، بعدا فروش شمام زیاد می شه. پس بهتره در سیستمی که کاربران ایرونی اش رتبه پنجم جهان رو به خود دادن و وابستگی شدیدی به به کار گیری اون دارن، کار و کاسبی تون رو بیشتر نشون بدین.

اگه به طور خلاصه بخوایم امتیازات ادوردز رو واسه شما جمع بندی کنیم باید بگیم میتونین واسه نمایش هر تبلیغ بازه وقتی و بازه جغرافیایی درنظر بگیرین، سقف بودجه لازم واسه هر تبلیغ رو مشخص کنین و آمار دقیق کلیکا و رفتار کاربران رو داشته باشین. حتی اگه از سئو سردرنمی بیارین به کمک گوگل ادوردز می تونین خیلی راحت در بالای فهرست یافته های جستجو دیده شید.

موضوعات در رابطه تبلیغات اینترنتیآموزش تبلیغات در گوگل

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

شکیبا شاملو

من شکیبا شاملو، علم آموخته رشته زبون و ادبیات فرانسه هستم و چند سالیه که با علاقه در مورد تولید محتوا و بازاریابی دیجیتالی فعالیت می کنم.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین