بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی سایت

به چه دلیل باید روی چند کلید واژه تمرکز کنین؟

۳ آبان ۱۳۹۵

با کمی مطالعه و به کار گیری وسایل سئو، شما می تونین روی کلمات کلیدی زیاد تمرکز کنین. اگه بتونین به درستی این کار رو انجام بدین، متن شما دست کم واسه ۵ کلید واژه بهینه سازی می شه. در این مقاله به شما می گم به چه دلیل باید در بین بهینه سازی متن محتوای خود، روی چند کلید واژه تمرکز کنین.

دقیق شدن و فوکوس کردن روی چند کلید واژه کانونی جور واجور

افزونه سئوی Yoast (یا دیگه پلاگینای بهینه سازی سئو) در روند بهینه سازی پستا (و حتی صفحات سایت) به شما کمک می کنه. فرض کنین یه وبلاگ با موضوع سفر یا مسافرت دارین و در وبلاگ خود مطلبی در مورد سفر جاده ای به شمال می نویسید. کلید واژه کانونی (کوئری)، کلمه یا عبارتیه که مخاطبان شما در موتورهای جستجو واسه پیدا کردن مقالات مورد نظر خود استفاده می کنن و شمام می خواید واسه اون رتبه ای بدست بیارین. واسه اینکه بتونین کلمه کانونی خود رو به صورت هوشمندانه انتخاب کنین باید در این مورد تحقیقاتی انجام بدین. به عنان مثال کلمه کلیدی در رابطه واسه وبلاگ نامبرده، سفر جاده ای به شمال است. بعضی وقتا پیدا کردن یه کلید واژه خیلی سخت هستش چون پستی دارین که می خواین در اون واسه بیشتر از یه کلید واژه رتبه به دست بیارین. مثلا ممکنه بخواین واسه مترادفای کلید واژه تون هم در یافته های جستجو رتبه بالایی به دست بیارین. این نقطه دقیقاً جاییه که کلمات کلیدی کانونی زیاد به کار میان. در ادامه با ۴ مثال به شما میگیم که به چه دلیل بهینه سازی واسه چند کلید واژه روش هدف دار بسیار خوبیه.

متردافا

همونطور که میدونید کاربران موارد مختلفی رو جستجو می کنن. در حالیکه بعضیا از کلمه سفر جاده ای استفاده می کنن، یه سریای دیگه ممکنه از کلمات با عباراتی مثل مسافرت، سفر در تعطیلات یا حتی از عبارتِ در تعطیلات به کجا سفر کنیم استفاده کنن. واسه اینکه بتونین طیف بزرگی از کاربران رو هدف بگیرین باید مطمئن شید که پست شما واسه کلمات کلیدی جور واجور رتبه میگیره.

پوشش بیشتر از یه موضوع

بعضی وقتا بعضی پستا، بیشتر از یه موضوع خاص رو پوشش میدن و زیر یه سری از موضوعات جور واجور رو در خود دارن. مثلا مقاله ای که در مورد سفر به شمال نوشته می شه ممکنه در برگیرنده موضوعاتی مانند برنامه ریزی واسه سفر، اسباب و وسایل لازم سفر، دیدنیای شمال و محل اقامت در شمال باشه. در این شرایط ممکنه بخواین واسه همه این موضوعات رتبه ای در موتورهای جستجو داشته باشین.

نوعای جورواجور کلمات کلیدی طولانی

یکی از راه های هدف دار خوب واسه به دست آوردن رتبه در موتورهای جستجو اینه که روی کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) تمرکز کنین. همونطور که میدونید کلمات کلیدی طولانی نسبت به کلمات کلیدی اصلی، رقابت بسیار کمی دارن و به دست آوردن رتبه واسه اونا راحت تر هستش.

این مطلب را هم بخوانید :
ورودی گوگل خود را بدون لینک سازی و با تولید محتوا افزایش دهید

اگه بتونین تو یه پست واسه چند کلید واژه طولانی رتبه خوبی در یافته های جستجو به دست بیارین در مراحل کار، پیشرفت بسیاری دارین. پیدا کردن چند کلید واژه طولانی واسه کلمه کلیدی کانونی پست تون می تونه روش هدف دار بسیار خوبی واسه سئو سایت تون باشه. بهینه سازی یه پست واسه اتواع مختلفی از کلمات کلیدی طولانی می تونه به سایت شما کمک کنه تا در یافته های جستجوی زیادی مشاهده شه.

جملات و عبارات کلیدی

اگه کاربران به دنبال موارد خاص باشن از جملات و عبارات کلیدی استفاده می کنن. بعضی وقتا ترتیب کلمات در عبارات و جملات کلیدی بسیار مهمن. اگه ترتیب کلمات و به کار گیری Stopword در متن تون مهمه، پیشنهاد می کنیم که پست تون رو واسه شکلای جور واجور مختلفی از کلمات کلیدی بهینه سازی کنین.

مثلاً ممکنه گوگل عبارت کلیدی سفر به شمال با خودرو رو با عبارت با خودرو به شمال سفر کنین، برابر بدونه و نتیجه های برابری رو براشون ارائه دهد. در این مورد ترتیب کلمات واسه موتور جستجوی گوگل مهم نیس. هرچند ممکنه که گوگل به ترتیب دیگه عبارات کلیدی اهمیت دهد. بهتره که پستای خود رو واسه عبارات و جملات کلیدی متفاوت بهینه سازی کنین و ترتیب کلمات در اونا رو رعایت کنین.

چیجوری از کلمات کلیدی کانونی زیاد استفاده کنیم؟

بهینه سازی پست واسه کلیدواژهای کانونی، زیاد بسیار آسونه. این کار رو می تونین از راه تگای پستا، تگای HTML موجود و حتی محتوای داخل متنا این کار رو انجام بدین. به کار گیری کلمات کلیدی درون متن می تونه راهنمای خوبی واسه موتورهای جستجو باشه. هم اینکه، پیشنهاد می کنم مقاله ما در مورد انتخاب تگای مناسب رو بخونین.

با امید به اینکه با مطالعه این مقاله بتونین پستای خود رو واسه چند کلید واژه بهینه سازی کنین. هم اینکه اگه در مورد آموزش بازاریابی محتوا یا آموزش بهینه سازی سایت سوالی دارین می تونین اونا رو از راه دیدگاه ها با کارشناسان نوین در میان بذارین.

منبع: Yoast

موضوعات در رابطه بازاریابی محتواسئو و بهینه سازی سایتکلمات کلیدی

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

رامین محمودی

رامین محمودی هستم، یه عدد علاقمند به محتوا (و هر اون چیزی که به اون رابطه داره!).
وقتی مدیر محتوا و سردبیر وبلاگ نوین بودم. حالا، من هم مانند شما از مطالعۀ مقالات اون حال می کنم.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *