چه ویتامینی برای روحیه خوب است؟

مکملای تقویت روحیه

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ مردم معمولا به فوایدی که مکمل ها واسه سلامت جسمی ما دارن فکر می کنن، نه حتما امتیازات روحی و روانی اونا. اما به گفته مردیت برگمن، روانپزشک کامل، کمبود ویتامینا و مواد معدنی می تونه باعث شدید شدن مشکلات جدی روانی مانند افسردگی و اضطراب شده که بسیار هم رایجه. این جاییه که مکمل ها وارد صحنه می شن.

دکتر برگمن (که از ترکیب طب شرقی و غربی استفاده می کنه) کارش رو معمولا با بررسی سطوح مواد مغذی بدن بیماران شروع می کنه، چون حتی آدمایی که فوق العاده سالم غذا می خورند هم می تونن کمبودهای جدی داشته باشن.

خبر خوب؟ دکتر برگمن می گوید وقتی که بیماران بطور هدف دار شروع به مصرف مکمل ها کنن، بیشتر کمبودها می تونن در چند ماه (یا حتی چند روز) برطرف شن. اون در مسائلی مانند خستگی، میگرن و وضوح ذهنی کلی، تماشاگر پیشرفته های فوری بوده. البته شما باید همیشه اول با یه دکتر مشورت کنین و این رو بدونین که بعضی وقتا هیچ جایگزینی واسه دارو و درمان وجود نداره.

هم اینکه مهمه که یه مصرف کننده ی فهمیده باشین. دکتر برگمن پیشنهاد می کنه: به دنبال اجناس تایید شده که دارای نشون از فارماکوپه آمریکا، NSF بین المللی و Consumer Lab هستن یا کالاهایی که تو یه مرکز با GMP ساخته می شن (یعنی برابر با استاندارهای FDA ساخته می شن) باشین. بعد اون رو امتحان کنین. ممکنه اونا قرص های شادی شما باشن!

بسیار ، در این مطلب مکمل هایی با امتیازات مثبت جسمی ، روحی معرفی می کنیم که دکتر برگمن، بیشتر اونا رو واسه بیماران خانوم پیشنهاد می کنه.

  1. فولات / ویتامین B12

از اونجا که این دو ماده مغذی با اثر هم افزایی کار می کنن (یعنی کارکرد ترکیبی از این دو، بیشتر از کارکرد مورد انتظار از هر کدوم به تنهاییه)، دکتر برگمن پیشنهاد می کنه یه مکمل که شامل هر دوی اوناس رو استفاده کنین. فولات (یا اسید فولیک در شکل مصنوعی) یه ضرورت در طول دوران بارداریه، چون در مقابل مشکلات لوله عصبی از جنین مواظبت می کنه، اما بالاتر از اون هم واسه سلامت سیستم عصبی ما حیاتیه.

دکتر برگمن می گوید: فولات واسه سنتز انتقال دهنده های عصبی ما لازمه، مواد شیمیایی که رابطه بین سلول های عصبی رو آسون کردن می کنن و به تنظیم چیزایی مانند خلق و خو و خواب کمک می کنن. اگه شما در حال دست و پنجه نرم کردن با افسردگی هستین، حتما با پزشکتون در مورد فولات صحبت کنین. دکتر برگمن می گوید تعداد خیلی از بیماران گرفتار به افسردگی دارای کمبود فولات هستن.

دکتر برگمن در مورد ویتامین B12 می گوید تا ۱۵ درصد از افراد، دچار کمبود این ویتامین هستن، و از اونجا که این ویتامین کلا در منابع غذایی مانند گوشت و تخم مرغ هست، مصرف مکمل اون واسه گیاهخواران و وگانها حیاتیه. این ویتامین هم اینکه واسه تولید و حفظ انتقال دهنده های عصبی هم لازمه.

اون می افزاید: کمبود این ویتامین با نشونه هایی مانند افسردگی، کم خونی و خستگی رو می شه، و هم اینکه می تونه باعث مریضی های قلبی عروقی و عصبی شه. دکتر برگمن پیشنهاد می کنه واسه یه افزایش انرژی بدون کافئین، فولات / ویتامین B12 رو در صبح استفاده کنین.

  1. ویتامین D

دکتر برگمن اخطار می دهد: قرار گرفتن محدود در برابر نور آفتاب و رژیم های غذایی محدود که ماهی های چرب یا اجناس لبنی غنی شده رو حذف می کنن، به کمبود ویتامین D منجر شدن. بعضی براوردها می می گن که ۵۰ درصد از جمعیت دچار کمبود ویتامین D هستن.

این جدا خبر بدیه، چون ویتامین D یه ماده مغذی کلیدی واسه سیستم های ایمنی و عصبیه، و سطوح پایین اون با افسردگی در رابطه دونسته شده. واسه بعضی افراد، کمی نور خورشید بیشتر می تونه تاثیر مثبتی داشته باشه، اما آدمایی با کمبودهای جدی، به چیزی قوی تر نیاز دارن.

  1. اسیدهای چرب امگا ۳

دکتر برگمن می گوید: من معمولا امگا ۳ رو به شکل روغن ماهی یا روغن کریل تجویز می کنم. ما نمی توانیم این اسیدهای چرب لازم رو بسازیم و اونا باید از راه رژیم غذایی یا مکمل های غذایی دریافت شن. اون می گوید به دنبال مکملی باشین که شامل EPA و DHA باشه، چون که علاوه بر امتیازات دیگه، به کاهش التهاب و خطر دچار شدن به مریضی قلبی کمک می کنن.

در حالیکه تحقیقات در مورد اینکه امگا ۳ا می تونن به افسردگی و مشکل ADHD کمک کنن یا نه، در هم و برهم هستن، اما روشنه که اونا نقش مهمی در سلامت مغز اجرا می کنن. با اینحال بازم با پزشکتون مشورت کنین. دکتر برگمن می گوید: روغن ماهی می تونه به عنوان یه رقیق کننده خون عمل کرده و با داروهای تجویزی تداخل پیدا کنه.

  1. منیزیم

دکتر برگمن پیشنهاد می کنه واسه کمک به مشکلات خواب، و آروم شدن عضلات، منیزیم رو شب ها استفاده کنین. اما حتی اگه خواب، مشکل شما نباشه، بازم این احتمال هست که دچار کمبود منیزیم باشین (۸۰ درصد از ما کمبود منیزیم داریم). و این نگران کننده س، چون منیزیم به کنترل صدها عکس العمل شیمیایی در بدن کمک می کنه (از جمله کم شدن نشونه های سندرم قبل از قاعدگی).

دکتر برگمن پیشنهاد می کنه که اون رو همراه با کلسیم استفاده کنین (منیزیم با کلسیم، واسه جذب در بدن رقابت می کنه، پس احتمال کمبود کلسیم هست)، هر چند شما می تونید اون رو به شکل موضعی در اسپری ها یا روغن ها هم استفاده کنین.

  1. پروبیوتیک

همه ی ما الان می دانیم که سلامت روده، روی همه چیز اثر می گذارد، از جمله مغز ما. دکتر برگمن می گوید: تحقیقات زیاد نشون داده ان که با اصلاح نبود تعادل ها در سطوح نسبی میکرو ارگانیسم های خاص در دستگاه گوارش ما، بیماران قادر به کاهش احساس اضطراب و افسردگی هستن. هم اینکه، پروبیوتیک ها واسه کسائی که تحت فشار زیادی قرار دارن یا بعضی وقتا از غذاهای فراوری شده استفاده می کنن (که تقریبا شامل همه افراد می شه) عالی هستن. پس اگه حالا یه پروبیوتیک مصرف نمی کنین، منتظر چه هستین؟

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

چیجوری بر ذهن خود مسلط شیم؟

خبرهای داغ روز مجله تناسب اندام مکمل ویتامین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *