چه کسانی بیشتر در معرض افسردگی قرار دارند؟

یه مریضی روانیه که احساس غم و ناراحتی مداومی رو در فرد بوجود میاره. همه ادما از بزرگ و کوچیک ممکنه در برههایی از زندگی به افسردگی دچار شن. احساس افسردگی در کوتاه مدت می تونه واسه همه افراد طبیعی باشه، اما وقتی که این احساس در فرد از چند روز بیشتر شه و هفته ها به طول برسه، فرد دچار مریضی افسردگیه.

چه کسائی بیشتر در برابر افسردگی قرار دارن؟

دچار شدن به افسردگی در همه سنین و همه افراد می تونه اتفاق بیفته. بعضی از افراد اما بیشتر از بقیه در برابر این مریضی هستن. زنان، کسائی که دوستائی دپرس دارن، اونایی که به مریضی خطرناکی گرفتار هستن، آدمایی که کسی رو در زندگی اشان از دست دادن، کسائی که تجربیات بدی در دوران کودکی اشان داشتن و… .

علائم افسردگی رو شناسایی کنین

افسردگی علائم مختلفی داره. بیشتر این علائم ئر علائم جسمی، شناختی، هیجانی و انگیزشی مورد بررسی قرار می گیرن. بخشی از نشونه هایی که تو یه فرد دپرس می تونه وجود داشته باشه رو می خونیم.

–    نا آرومی

–    احساس بی ارزشی

–    خواب کم یا خواب زیاد

–    نداشتن علاقه واسه انجام فعالیتای لذت بخش

–    سردرد

–    گرفتگی عضلات و یا دچار شدن به مشکلات گوارشی

–    کاهش میل جنسی

–    گریه کردنای بدون کنترل و بی دلیل

–    احساس خستگی

–    تنهایی اجتماعی

–    داشتن دردهای بدنی

–    کاهش یا زیاد شدن وزن

–    عصبانی شدن

–    بی تفاوتی

–    بزرگ کردن اشتباهات گذشته و انتقادهای همیشگی از خود

–    نگران به مرگ و احساس مرگ و فکر کردن به خودکشی و….

آسیبای افسردگی چیجوری خود رو نشون میدن؟

فرد گرفتار به افسردگی، ممکنه واسه فرار کردن از احساسات و افکار منفی دست به کارایی بزنه و یا دچار مشکلات و حالتای خاصی شه. اعتیاد به مواد مخدر و الکل، اضطراب، ایجاد مشکل در کار و درس، مشکلات خانوادگی، آسیب رسوندن به بدن و … مثل این هستن. علائم و مشکلات افسردگی در افراد جور واجور به اشکال مختلفی دیده می شن، که این بستگی به چگونگی زندگی و شخصیت اونا داره.

کارایی که می تونن جلوی افسردگی رو بگیرن

راهکارهای مقابله با افسردگی بسیار زیاد هستن. این راهکارها رو کلا میشه در ایجاد تغییر در زندگی و کمک گرفتم از اجتماع و داشتن افکار مثبت خلاصه کرد. روان شناسا و پزشکان راه حلای جورواجور و متفاوتی رو واسه دور شدن از احساس افسردگی برشمرده ان که در ادامه بخشی از اون میاد.

– ورزش کردن یکی از کارهاییه که همه به اون پیشنهاد می کنن. ورزش باعث آزادشدن اندروفین می شه که سیستم ایمنی بدن رو تقویت و به داشتن اخلاق خوب کمک می کنه.

– نقاشی کنین، بنویسین، ببافید، عکاسی کنین و… . این کارا و هر کار مشابه دیگری که از دستتون برمیاد، به خاطر این پیشنهاد می شن که علاوه بر آروم کردن ذهن دلیل ایجاد خلاقیت در فرد می گردن.

– چهره و ظاهرتون رو تغییر بدین. تغییر چهره – کارایی مانند کوتاه کردن مو، آرایش کردن، لبخند زدن به اشکال جور واجور و… – و تغییر ظاهرتون از راه تغییر و تنوع در پوشش به کسب روحیه شما کمک می کنه.

– رابطه بین جسم و روح دلیل محکمی واسه داشتن تغذیه مناسب و سالم در جهت دوری از افسردگیه. پس به جای شیرینی و چربی، سزیجات و میوه بخورین.

– یکی از دستورات یوگا کشیدن نفسای عمیقه. با نفسای عمیق روح خود رو آروم کنین. به طور کامل هوا رو از دهن بیرون بدین و دماغ تو بکشین و تا ۴ . نفس خود رو نگه داشته و تا ۷ بشمارید و بعد اونو با شمارش تا ۸ یواش یواش بیرون بدین. این کار رو دوبار در روز انجام بدین.

– طبق تحقیقات، مصرف امگا ۳ موجب رفع افسردگی می شه.

– با خودتون صحبت مثبت برقرار کنین. این کار باعث افزایش اعتماد به نفس و کاهش اضطراب و افکار منفی می شه.

– خوردن سه گیاهِ سنبل الطیب، چای سبز و بابونه می تونه به آرامش شما کمک کنه. این گیاهان هر کدوم اثرات جور واجور و البته مشابهی دارن که باید دمنوش اونا رو بخورین.

– طبق گزارش سایت کامن هلت روزانه وقتی رو واسه قرار گرفتن در فضای آزاد و نور خورشید اختصاص بدین.

– خود رو در اجتماعای خوشحال و در مورد افراد خوشحال بذارین. صحبت کردن و گذروندن وقت با این افراد بسیار موثره.

– کلسیم، منیزیم و روی بخورین چون که خلق شما رو اثبات می کنن. کمبود این مواد در بدن موجب عصبایت، تحریک پذیری، نوسانات خلقی و در آخر افسردگی می شه.

– خوردن نوشیدنیای محرکی مانند قهوه و الکل رو کنار بذارین و یا دست کم اون رو کم کنین.

– در فوت وفن رفتاری که برگرفته از عقاید اریک فرومه، قرار گرفتن در کنار طبیعت باعث ایجاد علاقه و انگیزه واسه ادامه زندگی می شه.

– ایجاد یه هدف هرچند کوچیک میشه روحیه زندگی بسازه و فرد رو از افسردگی برهاند.

– به گفته محققان کاهش وزن می تونه افسردگی رو از شما دور کنه. در بررسیای انجام شده در میان اونا که اضافه وزن داشته و به افسردگی هم گرفتار بودن، پس از گذشت ۶ماه از برنامه کاهش وزن، افسردگی اونا به شکل زیادی کمتر شد.

به چه دلیل من بیشتر بی دلیل احساس افسردگی می کنم؟

دلیل افسردگی چیه؟

افسردگی فرارو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *