چه کسانی بیشتر عمر می‌کنند؟

افزایش طول عمر live

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به زیاد شدنه، به گونه ای که افراد با رعایت صد پیشنهاد جادویی می تونن به صد سالگی برسن. ما هر هفته یکی از این رازها رو واسه شما معلوم می کنیم.

مطمئنا، شما بعضی رازهای طول عمر رو می تونید حدس بزنین؛ عواملی مثل غذا خوردن سالم، ورزش کردن روزانه و حفظ وزن ایده آل، دوری از کشیدن سیگار و دوری از استرس، اما عوامل دیگری هم می تونه روی طول عمر تاثیر بزاره که به طور کامل به روابط اجتماعی و شخصیت خودتون بستگی داره. مثلا، تحقیقات نشون می دهد که حس وظیفه شناسی می تونه افزایش طول عمر به همراه داشته باشه. محققان فهمیده ان، افراد وظیفه شناس بیشتر به فکر سلامتشون هستن و بررسی دوره ای پزشکی رو جدی می گیرند.

نقش مهم دوستان خوب

محققان استرالیایی به این نتیجه رسیده ان که آدما مخصوصا سالمندانی که دوستان زیادی دارن در مقایسه با افراد منزوی دست کم هفت سال بیشتر عمر می کنن. البته انتخاب عاقلانه دوستان رو نباید ندیده بگیریم. یعنی، عادت های دوستانتون روی شما اثر میذاره. پس دنبال دوستائی با عادات سالم باشین. به عنوان مثال براساس بررسی ها چاقی می تونه مسری باشه . اگه شما یه دوست چاق داشته باشین، احتمال چاق شدن شما ۵۷ درصد افزایش می یابد. سیگار کشیدن و ترک سیگار هم یکی از عادات مسریه که همه کاهش طول عمر رو به همراه داره.

بخشش و افزایش طول عمر

شاید براتون باحال باشه که بدونین، فراموش کردن کینه و بخشیدن بقیه، یکی از مهم ترین راه های افزایش عمره. به گفته محققان، کینه و خشم طولانی با کم شدن کارکرد ریه، مریضی قلبی، سکته و بقیه مریضی ها ربط داره و در مقابل، بخشش باعث کاهش استرس و نگرانی، کاهش فشارخون و تنفس راحت تر می شه. هرچه سن شما بالاتر می رود، این فواید تاثیرگذارتر می شه.

هدف دار زندگی کنین

محققان ژاپنی به این نتیجه رسیده ان، آدمایی که اهداف از پیش تعیین شده واسه زندگی دارن، به طور میانگین ۵/۷ سال دیرتر از افراد بدون هدف می میرن. تحقیق های محققان آمریکایی حاکیه، آدمایی که هدف های کوتاه مدت واسه زندگی دارن، ۲۰درصد کمتر دچار مریضی فراموشی می شن و شانس صدساله شدنشون بیشتر هستش. هم اینکه پیدا کردن سرگرمی و فعالیت هایی که واسه شما معنی داره، به افزایش عمر کمک می کنه.

فواید فعالیت های داوطلبانه

اگه واسه انجام کاری داوطلب شید، علاوه بر اون که به سلامت روانی خود کمک می کنین، سلامت جسمی تون هم به شرایط ایده آل نزدیک تر می شه. داوطلبان فعالیت های خیرخواهانه پنج تا هشت سال بیشتر از اونایی عمر می کنن که اهل برنامه خیریه نیستن.

تنهایی به شرط سلامت

در این که هر فردی واسه آرامش و سلامت روانی به حریم شخصی و خلوت کردن با خودش نیاز داره، شکی نیس. اما رعایت حد میونه روی خیلی مهمه، چون به گفته محققان ژاپنی، تنهایی طولانی مدت خطری جدی واسه پیری زودرس و چاقیه.

دیدن نیمه پر لیوان و نگاه مثبت در زندگی

مواد غذایی به درد بخور واسه افزایش طول عمر

جام جم آنلاین مطالب باحال روز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *