چگونه از آرتروز پیشگیری کنیم؟

تحقیقات نشون میدن که اسیدهای چرب امگا- ۳ موجود در روغن ماهی یا روغن کتون می تونن علایم و نشونه های آرتروز رو به طور زیادی کم کنن. براساس این تحقیقات، رژیم غذایی غنی از امگا- ۳ نسبت به رژیمای معمولی، گسترش این مریضی رو ۵۰ درصد کم می کنه.

اولین نشونه های روشن در مریضی آرتروز عبارتند از تحلیل و تجزیه کلاژن غضروفا و از دست دادن مولکولای جذب کننده ضربه، که هر دو این علایم با مصرف امگا- ۳ بهبود پیدا میکنن.

از اونجایی که اسیدهای چرب امگا- ۳، بیوشیمی مریضی آرتروز رو تحت تاثیر قرار میدن، نه فقط از بروز این مریضی پیشگیری می کنن بلکه پیشرفت اون رو هم کنه می کنن.

براساس بررسیا، مکملای غذایی امگا- ۳ که از روغن ماهی جفت و جور می شن موثرتر از مکملای تولید شده از روغن کتون هستن، اما تخم کتون و روغن اون گزینه بسیار خوبی واسه گیاهخواران هستن.

در بیشتر کشورها رژیمای غذایی به اندازه کافی امگا- ۳ ندارن، پس مصرف مکملای امگا- ۳ در پیشگیری و بهبود خیلی از بیماریا از جمله بیماریای قلبی- عروقی و التهاب روده نقش موثری دارن.

آرتروز یه مریضی مفصلی شایعه و میلیونا نفر در دنیا از اون رنج می برن. این مریضی وقتی ایجاد می شه که غضروف موجود در انتهای استخوانا از بین میره و استخوانای این قسمت کلفت شده و منتهی به خشکی، کاهش حرکت و دردناک شدن مفاصل می شه.

این آسیب ممکنه هر کدوم از مفاصل رو درگیر سازه ولی شایع ترین مفاصل درگیر عبارتند از: مفاصل انگشتان دست، پا، زانو، ران و ستون فقرات. این مریضی معمولا در افراد بالای ۴۵ سال مشاهده می شه.

الان درمان موثری واسه جلوگیری از پیشرفت این مریضی وجود نداره و تنها روش درمانی، به کار گیری داروهای مسکن واسه کاهش درد بوده و یا در مراحل پیشرفته مفصل مریض تعویض می شه.

خواص مدیتیشن واسه پوست و زیبایی

امتیازات مدیتیشن

آرتروز بازنشر سیمرغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *