چگونه از افت انرژی روزانه جلوگیری کنیم؟

افت انرژی

بدن ما، ماشین حیرت انگیزیه که از چرخه خواب و بیداری قابل پیش بینی پیروی می کنه. ریتم شبونه روزی ما به طور کلی پیرو طبیعته، به خاطر همین بیشتر انتقال از شیفت اول کاری به شیفت سوم، تا این حد سخته.

ما به طور طبیعی دوست داریم شب ها بخوابیم که برمیگرده به کاهش احتمال طعمه درندگان شدن یا پیشگیری از خطرات در تاریکی شب. روشنایی روز، عکس العمل های شیمیایی در بدن به همراه داره که ما رو تشویق به بیدارشدن و جنب و جوش می کنه.

واقعا، روشنایی روز، اصل یکی از چهار ترفند واسه شکست دادن مریضی و افت انرژی در میان روزه که ما رو به سمت کافئین و شکلات می کشوند، دو چیزی که در واقع به جای این که انرژی مون رو به طور موثری نگه دارن، دپرس و مغموم مون می کنن.

  1. واسه به دست آوردن انرژی دوباره و رفع خستگی ذهن، آب بخورین نه نوشیدنی های کافئین دار. کافئین و بقیه نوشیدنی های کافئین دار ممکنه به شما شوک کافئینی وارد کنن، اما تاثیر موندگار کافئین می تونه به خواب شبونه تون آسیب بزنه. یه لیوان بزرگ پر از آب می تونه به فعالیت دوباره مغز کمک کرده و مانع کم آبی بدن تون شه. صبح ها قبل از هرکاری یه یا دو لیوان آب بخورین تا بعد از یه خواب شبونه، به بدن تون دوباره آب رسانی کنین و همین طور در شروع افت انرژی در بعدظهر آب بخورین و ببینین چه اتفاقی می افتد. اب رسانی به بدن، همیشه به نفع بدن و ذهن بوده و مانع کشش شما به سمت نوشابه های گازدار، شکلات یا شیرینی های مصنوعی و خامه های طعم دار می شه که همه گی کالری اضافی به بدن می رسونن و ممکنه احساس بدتری پیدا کنین، اما اگه مغز و بدن تون رو با همین آب ساده و تمیز پالایش بدید، اثرش رو می بینید.
  2. یه ویدئوی باحال از بچه گربه ها یا توله سگ ها پیدا کنین و هر وقت در محل کارتون احساس مریضی و کمبود انرژی کردین تماشای شون کنین. به گزارش American Chemical Society، تماشای این ویدیو های لوس و بامزه که حس خوبی میدن، می تونه روی سطح دقیق شدن و فوکوس کردن وتوجه تون تاثیر مثبت بزاره. و دلیلش هم هورمون هاییه که با دیدن این ویدئوها در بیشتر افراد برانگیخته می شه. وقتی ما این حیوانات بامزه رو تماشا می کنیم، اوکسیتوکین( هورمون احساس خوب، عشق و عهد و پیمان) ترشح کرده و کورتیزول( هورمون احساس بد و استرس) کاهش پیدا می کنه! وقتی احساس خوبی داشته باشیم، در واقع می تونیم بهتر و موثرتر تمرکز کنیم. پس یه سرگرمی مورد پسند پیدا کنین.
  3. برقصید، برقصید، برقصید! وقتی جنب و جوش داریم، ضربان قلب مون بالا رفته و گردش خون زیاد می شه، و دقیقا این همون چیزیه که واسه شکست دادن افت انرژی کنایه ای نیاز داریم تا به افت انرژی حقیقی نرسیم. وقتی به مدت طولانی پشت میزتون نشسته اید، ممکنه احساس درد و ناراحتی و کوفتگی در گردن و کمرتون بکنین. این علامت یعنی شما نیاز به ورزش دادن این عضلات و بازوبسته کردن این مفاصل دارین. موزیک پخش کنین، تا هورمون دیگری که مربوط به شادی و فرحبخشیه زیاد شده و خیلی سریع مریضی تون رو برطرف کنین.
  4. پیشنهاد پایانی این که بیرون برید و کمی آفتاب بگیرین. یافته ها نشون داده نور نورانی خورشید، تحریک کننده مغز جهت تولید هیپوکرتینه؛ ماده شیمیایی هشیار نگهدار که می تونه ما رو بیدار و هشیار نگه داره. جایی وایسید که نورآفتاب به شما بتابد؛ اگه روزتون ابری و بی نوره، یه لامپ پرنور روشن کرده و اجازه بدید مغزتون از اون نور شارژ شه.

وقتی مجبوریم واسه انجام کارمون بیدار و هشیار بمونیم، خوبه که چند ترفند متفاوت آماده داشته باشیم تا بتونیم بر مریضی و کمبود انرژی به وجود اومده بوسیله نشستن دراز مدت پیروز شیم. وابسته شدن به قهوه یا نوشابه گازدار می تونه موجب بدخوابی شبونه شده و نتونین آرامش لازم رو پیدا کرده و به خواب بریم. این راهکارهای ساده و طبیعی رو امتحان کنین و نتیجه اش رو ببینین.

خواص مدیتیشن واسه پوست و زیبایی

امتیازات مدیتیشن

اختصاصی چیجوری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *