چگونه از افزایش وزن در ماه رمضان جلوگیری کنیم؟

weight

روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان می تونه باعث در بعضی از افراد شه و اگه شما یکی از اون افراد هستین، تنظیم مصرف مواد غذایی در شب می تونه به شما کمک کنه که وزن خود رو کنترل کنین. مصرف مواد غذایی کمتر و به نوبه خود کاهش کالری مصرفی، به شما امکان حفظ یا خود رو در طول این ماه مبارک میده.

دلایل زیاد شدن وزن در ماه رمضان چیه؟

  • خوردن دائم در بین افطار و سحر، که بعضی وقتا با احساس پری و سیری و هم اینکه خستگی همراه س.
  • غیرفعال بودن و بی حالی بعد از افطار.
  • خوردن زیادتر از اندازه عادی غذای سرخ کردنی و پرچرب و پر کالری ، مخصوصا در شب
  • خوردن افطار در بیرون و یا دعوت از مهمانان و روبرو شدن با مقادیر جور واجور و فراوون غذا

راه هایی واسه کمک به بهتر شدن عادات غذایی و کنترل اضافه وزن

  1. دوری از پرخوری: یه افطار سبک بخورین که شامل بخشای مناسب و مناسب مواد غذایی باشه، هم اینکه غذای خود رو واسه جلوگیری از سوء هاضمه به آرومی بجوید.
  2. افطار خود رو با سوپ و سالاد شروع کنین؛ این غذاها دارای کالری کم هستن و به شما احساس سیری میدن.
  3. در ساعاتی که روزه نیستین دست کم هشت لیوان آب بخورین.
  4. به جای آبمیوهای آماده که ممکنه دارای مقادیر بالایی قند باشن، میوه های تازه و آب میوه های تازه و بدون شکر استفاده کنین.
  5. اجناس لبنی کم چرب و گوشت بدون چربی رو انتخاب کنین.
  6. به جای شیرینی سالاد میوه بخورین.
  7. هر روز به مدت دست کم نیم تا یه ساعت به خاطر سوزوندن کالری اضافی پیاده روی کنین.

پخت و پز سالم هم نقش مهمی در مدیریت وزن بازی می کنه!

هنگام پخت و پز، دستور العمل سالم رمضان مورد علاقه خود رو بسازین، تا جایی که ممکنه با کم شدن غذاهای سرخ کردنی همراه باشه. عوضش، واسه کم شدن اندازه چربی، وعده های غذایی خود رو با پخت و پز با کمی روغن نباتی، پختن، برشته کردن، بخار پز کردن و یا کباب کردن انجام بدین. یادتون باشه که کاهش چربی در پخت و پز خود حتما به معنی کاهش عطر و طعم اون نیس. شما می تونین غذاهای خود رو با به کار گیری سبزیجات تازه، ادویه جات و ترشی جات خوشمزه و چاشنی دار کنین، که طعم غذا رو بدون اضافه کردن کالری بالا ببره.

استفاده راهنماییای بالا به شما در کنترل چیزی که می خورید و مقاومت در برابر وسوسه و زیاده روی کمک میکنه، شما می تونین که در این فصل خوشحال خوشحال، سالم و پر از انرژی باشین.

علاوه بر این، خوردن در حد متعادل، به آرومی و مناسب، یه راه عالی واسه دوری از بی حالی ، فعال موندن و گذروندن وقت با خونواده و دوستان خوده. یه وعده ی غذایی سالم باعث می شه که با خاطرات دوست داشتنی و قشنگتر شه.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

اختصاصی کاهش وزن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *