چگونه از زخم پا به دلیل کفش نو جلوگیری کنیم؟

»ngfoot hurts after wearing new shoes

از خرید کفشای نو خود خوشحال و پرنشاط هستین؟ این خوشحالی میتونه بعد از چند دقیقه راه رفتن با کفشای جدید تبدیل به درد و ناراحتی شه!

به گزارش آلامتو و به نقل از ما؛ کفشای نو، فارغ از زنونه یا مردونه بودن، ممکنه در چند بار اولی که اونا رو می پوشید به پای شما آسیب وارد کنن. به همین منظور و واسه پیشگیری از این، بهتره راهکارهای مناسبی رو اعمال کنین. مثلا در قدیم، خونواده ها عادت داشتن از ترفند قرار دادن پنبه خیس در بخش داخلی کفش واسه جا باز کردن اون استفاده کنن.

اما این فقط یه راه ساده بود که بعضی وقتا هم خیلی موثر واقع نمی شد، از این رو در ادامه این مطلب، ۱۰ روش کاربردی و جور واجور دیگه واسه پیشگیری از زخم شدن پا در اثر پوشیدن کفش نو، براتون توضیح دادیم که با امید به اینکه به درد بخور واقع شن.

به کار گیری چسب زخم

این روش سنتی و قدیمی رو شاید خودتون هم در گذشته امتحان کردین. با به کار گیری چسب زخمای بزرگ می تونین از ایجاد سایش و تاول زدن انگشتان و بخش پشت پا پیشگیری کنین.

به کار گیری پودر تالک

پودر تالک موجب کاهش اصطکاک بین کفش و پا می شه. واسه این منظور، قبل از پوشیدن کفش، مقداری پودر تالک روی پاهای خود بریزین. اگه نمی خواید جوراب بپوشید، مطمئن شید که پاهاتون خیس نباشه.

جوراب کلفت و گرما

یه جوراب کلفت بپوشید و بعد کفش موردعلاقه خود رو روی اون به پا کنین. بعد سشوار رو روی قسمتای تنگ کفش بگیرین تا داغ شه. با کفشی که گرم شده راه برید تا بافت اون کمی جا باز کنه. در صورت نیاز، این کار رو چند بار تکرار کنین. این باعث می شه تا پا درون کفش احساس راحتی بیشتری داشته باشه. البته باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که این روش در جنسای طبیعی مثل چرم کاربرد داره.

مام یا اسپری صابونی

پشت پاشنه یا نوک پنجه کفش بیشترین اصطکاک رو با پا دارن. پس واسه رفع این سایش می تونین کمی مام یا اسپری صابونی به این قسمتا بزنین.

کفیای سیلیکونی

این کفیا رو می تونین از داروخانه ها، فروشگاه های عرضه کننده وسایل ارتوپدی و حتی فروشگاه های آنلاین جفت و جور کنین. این کالا در سایزهای جورواجور عرضه می شن.

یخ

یه کیسه پلاستیکی رو آب کنین. اونو درون کفش بذارین. بعد کفش رو به مدت یه شب تا صبح درون فریزر بذارین. وقتی اونو بیرون بیارین، متوجه میشین که کفش در اثر یخ بستن آب داخل کیسه، جا باز کرده.

دستمال و الکل

بخشای داخلی کفشی که تنگه رو الکل بزنین تا به طور کامل خیس شه. بعد درون اونو با دستمال کاغذیای مچاله شده پر کنین. هر چی دستمال بیشتری استفاده کنین، نتیجه بهتری به دست میاد. دستمالا رو صبح از داخل کفش بیرون بیارین و کفش رو بپوشید تا شکل پا رو به خود بگیره.

کرم مرطوب کننده

این روش واسه کفشای چرمی کاربرد داره. مقداری کرم مرطوب کننده داخل کفش، در بخشای نوک پنجه و پشت پاشنه بریزین. این کار موجب می شه تا چرم نرم شه و وقتی یه روز بعد اونو می پوشید، احساس راحتی دارین.

سیب زمینی

با قرار دادن یه عدد سیب زمینی تمیز داخل کفشای کتانی می تونین موجب جا باز کردن اونا بشوید. یه شب تا صبح سیب زمینی رو داخل کتانی بذارین و بعد، بخش داخلی اونو با یه دستمال مرطوب خشک کنین تا بو یا اثری از اون باقی نمونه.

کفاش

این گزینه، مطمئن ترین روش واسه گشاد کردن کفش حساب می شه. خیلی از کفاشا، وسایل خاص واسه این مورد دارن و بدون اینکه به ظاهر کفش آسیبی وارد شه، می تونن اونو کشیده و به اندازه کافی اونو بزرگ کنن تا پا درون کفش اذیت نشه.

راهنمای خرید کفش دویدن ایده آل

چیجوری کفش چرم رو تمیز و براق کنیم؟

ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *