چگونه استرس خود را مهار کنیم؟

stress-control

اگه هر روز با استرس سروکار دارین بهتره به فکر کنترل کردن اون باشین چون ممکنه علاوه بر سلامت بدن تون در سلامت کارتون هم مشکل ایجاد شه.

استرس می تونه با مشکلات جدی واسه سلامت روح و جسم همراه باشه و پس یادگیری چگونگی کنترل اون می تونه از نتیجه های منفی این وضعیت بد روانی کم کنه.

به گزارش آلامتو به نقل از ایسنا، سایت “هلث دی نیوز” به نقل از آکادمی پزشکان خونواده در آمریکا پیشنهاد های زیر رو واسه کاهش سطح استرس و مشکلات جانبی اون پیشنهاد کرده:

  • وقت خود رو واسه نگران شدن در مورد موضوعاتی که از کنترل شما خارج هستن تلف نکنین.
  • روش هایی رو واسه شکست دادن مشکلات کوچیک پیدا کنین.
  • خود رو واسه رویارویی با حوادث استرس زا آماده کنین.
  • تغییرات رو مثل چالشی در نظر بگیرین که باید از اون استقبال کرد و اونا رو تهدید به حساب نیارین.
  • به دنبال روش هایی باشین تا مشکلات خود با بقیه رو برطرف کنین.
  • اهداف خود رو به واقعیت نزدیک کنین.
  • به طور مرتب ورزش کنین، از مواد غذایی مغذی و سالم استفاده کنین و خواب کافی داشته باشین.


علاوه بر این ممکنه بعضی وقتا با استرس رابطه مواجه شید که از طریق آموزشای ارتباطی یا تمرینات تنفسی (یکی دیگه از عوامل مؤثر بر استرس) قابل کنترل نیستن. خیالات هدایت شده واسه قبل از خواب فوق العاده هستن، در حالی که بازیا به عنوان یه راه مطلوب واسه شکست دادن استرس در نظر گرفته می شن که میشه اونا رو از طریق همکاری با دوستان انجام داد.

لیست زیر با در نظر گرفتن همه این موضوعات طراحی شده. اثبات شده که این عوامل کاهنده استرس دارای تاثیر زیادی هستن و می تونن در شرایط جور واجور مورد استفاده قرار گیرند. شما می تونین هر بار یکی از اونا رو امتحان کنین و ببینین چه تاثیری روی شما دارن یا بعضی از موارد دلخواه رو در روال روزانه خود بذارین و بعضی از موارد اضافی رو در صورت نیاز مورد استفاده بذارین.

ادامه در مقاله: بهترین روشای کاهش استرس

درمان استرس با دکتر اوز

تاثیر استرس بر تیروئید چیه؟

چیجوری کاهش استرس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *