چگونه استرس را در خود دفن کنیم

چگونه استرس را در خود دفن کنیم

چیجوری استرس رو در خود دفن کنیم

شاید از یه سری موارد ساده اما مؤثر واسه خودتون مثل اختصاص زمان استراحت روزانه و یا گذروندن اوقات خوشحال با دوستان بدونین جدای مثل این موارد یه سری از تمرینات و عادات دیگری هم هست که پیروی از اونا میشه از اندازه استرس زندگی کاست.

۱۵ راه حل استرسزائی که در ادامه آورده شده به شما کمک می کنه تا با آرامش بیشتری به فعالیت زندگی خود ادامه داده و در عین حال حض بیشتری هم از اون ببرین.

 

۱) خواب کوتاه میان روز

 

داشتن ۲۰ تا نیم ساعت خواب کوتاه در زمان پس از خوردن ناهار و یا عصر نهتنها به افزایش سرعت متابولیسم (سوخت و ساز) بدن کمک میکنه بلکه ساعت داخلی بدن رو هم تنظیم میکنه.

 

۲) معاینات پزشکی رو بهطور مرتب انجام بدین

 

معاینات پزشکی نهتنها موجب احساس آسودگی خاطر از داشتن سلامتی کامل میشه بلکه یکی از اجتنابناپذیرترین روش های پیشگیری و جلوگیری از بیماریهائیه که احتمال وخیمتر شدن اونا در آینده میره.

 

۳) تأهل

 

بررسیها نشون داده که افراد متأهل از افراد مجرد سالمترند. در واقع اینطور گزارش شده که آمار تصادف، خطر دچار شدن به مریضی و مرگ در میان افراد متأهل ۵۰ درصد کمتر بوده.

 

۴) با عبادت اُنس بگیرین

 

عبادتتان خواه بهصورت تکالیف شرعی باشه و یا بهصورت عبادتهای شخصی سه مزیت قوی براتون داره که در کاهش استرس براتون به درد بخور هستن.

 

الف) افزایش قدرت بخشودن

 

ب) امیدوارتر بودن

 

ج) فهیمتر شدن

 

۵) سرگرمی سالم

 

واسه خودتون یه سرگرمی سالم دست و پا کنین مطالعه کردن، بازی فکری و … همه انتخابهای خوبی به حساب میان.

 

۶) از تکنیکهای مدیریت زمان بهرهمند شید

 

یادداشتهای کاری روزمره و یا فهرست کارای روزانه جزو موارد زیادی موثر هستن که میتونن به تخفیف استرس کمک زیادی کنن. با طبقهبندی کارهائی که قراره صورت بگیره نهتنها از نظر روانی بلکه از نظر فیزیکی خودتون رو منظبط میکنه.

 

۷) حساب دخل و خرجتون رو داشته باشین

 

پول، خواه خیلی کم و خواه خیلی زیاد میتونه فشار روحی زیادی بر ما وارد سازه. حواس جمع و دوراندیش باشین. مقام و ارزش خود رو بهعنوان یه آدم بشناسین. مادیات در آخرً بار مسئولیت ما رو بیشتر میکنن و همین مسئولیت باعث شده که خیلی از افراد پولدار تبدیل به یه برده واسه ثروتشون شن.

 

۸) خنده

 

محققان پی بردهاند وقتی آدم میخندد بین عضلات صورت و بخشی از مغز که با آزادسازی هورمونهای شیمیائی احساس خوب بودن رو کنترل میکنه رابطه مستقیم هست.

 

۹) به دست آوردن مهارت در ایجاد رابطه با بقیه

 

با پیشرفت در ایجاد رابطه با بقیه نهتنها می تونین از اندازه استرستون کم کنین بلکه از اضطرابها و عصبانیتهای ناخواسته هم جلوگیری می کنین. یه نکته مهم دیگه جدای از رابطه برقرار کردن در شنونده بودن خوبه.

 

۱۰) ورزش

 

ورزش یکی از مهمترین و ضروریترین مؤلفه های یه برنامه استرسزا حساب میشه. با ورزش کردن و بهصورت مرتب نه فقط به اندازه خیلی از تنشهای داخلی میکاهید بلکه از بروز مواردی مثل بیحوصلگی، اضطراب هم پیشگیری میکنه.

 

۱۱) رژیم غذائی

 

شاید همین وزنی که اضافه کردهاید باعث شده باشه که بار روانی و داخلی سنگینتری رو متحمل کنین با تغییر در رژیم غذائی و پیروی از یه رژیم غذائی سالم در صدد کاهش وزن اضافهتان برآئید و احساس سرزندگی و پرانرژی بودن رو بهتر تجربه کنین.

 

۱۲) در کنار دوستان بودن

 

رابطه داشتن با بقیه و دوستی نهتنها خوشحال کننده و باحال و شادیبخشه بلکه واسه سلامت روان هم لازمه. زمانیکه ذهنمون پریشون و خسته س بودن در کنار دوستان موافق و گذروندن ساعاتی با اونا میتونه در تخلیه کردن استرسها بسیار ثمربخش باشه.

 

۱۳) سیگار کشیدن رو کنار بذارین

 

با ترک کردن سیگار بهنحو قابل توجه های شرایط فیزیکی و روانی خود رو پیشرفت میدید و زندگی با کیفیتتری رو ادامه میدید. از علائم اولیه ترک سیگار بهبود کارکرد ششها، کاهش خطر دچار شدن به بیماریهای قلبی و سرطانه.

 

۱۴) خوشبین باشین

 

از بدبین بودن دائمی دست وردارین. تلاش کنین حد میونه روی رو در بین خوشبینی و بدبینی انتخاب کنین و زیادتر از اندازه خوشبین بودن و بیشتر از اندازه بدبین بودن حذر کنین. داشتن تفکر منفی هزینه های مازاد روی سلامتی به بار میاره.

 

۱۵) به تمرین مدیتیشن بپردازید

 

بررسیها نشون داده آدمایی که در طول روز وقتی رو در خلوت خود و به دور از هرگونه تفکرات حاشیه های میگذرونن دارای فشار خون پائینتر هستن و خطر دچار شدن به بیماریهای قلبی در اونا کمتره. دست کم ۱۰ دقیقه در روز رو به مدیتیشن و تمرکز اختصاص بدین.

 

جمع آوری: آلامتو

 

استرس بازنشر درمان استرس روانشناسی