چگونه اس ام اس های تبلیغاتی را غیر فعال کنیم ؟

یه مقام مسئول در شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه تعداد اس ام اسای تبلیغاتی که واسه کاربران گوشی موبایل فرستاده میشه اونقدر نیس که باعث شکایت مشترکان شه در مورد چگونگی غیرفعالسازی پیامکهای تبلیغاتی توضیحاتی داد.

 

هر مشترک کمتر از دو اس ام اس در هفته دریافت می کنه

داوود زارعیان در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد که پیامکهای تبلیغاتی نمی تونه جوری که می گن شکایات مشترکان رو به دنبال داشته باشه و گفت: میانگین فرستادن اس ام اس انبوه و تبلیغاتی واسه هر مشترک کمتر از ۲ اس ام اس در هفته س و این آمار نشون میده که تعداد این پیامکها اونقدر نیس که باعث شکایت تعداد خیلی از مشترکان شه.

پیامکهای تبلیغاتی پس از ساعت ۱۲ شب ارسال نمی شه

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه پیامکهای تبلیغاتی پس از ساعت ۱۲ شب ارسال نمی شه و امکان دریافت اون در ساعات نیمه شب بعید به نظر می رسه به مهر گفت: مگرآنکه موبایل مشترک مقصد خاموش بوده و یا خارج از محدوده سرویس دهی باشه که اس ام اس در سیستم ذخیره شده و بعد از این زمان به مشترک می رسه.

اندازه مراجعه واسه قطع سرویس اس ام اس انبوه کمه

ایشون با بیان اینکه مشترکان می تونن با درخواست نبود دریافت اس ام اس تبلیغاتی نسبت به قطع این سرویس دست به کار شن گفت: باید توجه داشت اگر اس ام اس تبلیغاتی مشترکان غیرفعال و بسته شه دیگه هیچ اخطار یا حتی پیام اطلاع رسانی و آموزشی هم دریافت نمی کنن.

زارعیان با اشاره به اینکه مشترکان درخواست خود رو به ۰۹۹۹۰ ارائه بدن و کسائی می تونن این درخواست رو داشته باشن که سیم کارت به نامشون باشه اضافه کرد: اندازه مراجعه واسه قطع سرویس اس ام اس انبوه بسیاراندکه.

پیامکهایی که واسه مشترکان فرستاده میشه لازمه

این مقام مسئول در شرکت مخابرات ایران در مورد چگونگی اطلاع رسانی به مشترکان موبایل همراه  اول واسه بستن این سرویس گفت: هیچ اپراتوری خدمات دهی خود رو محدود نمی کنه و وقتی میشه این کار رو انجام داد که این سرویس دهی واسه مشترک هزینه ای داشته باشه اما با وجودی که پیامکهایی که فرستاده میشه واسه مشترک هزینه ای دربرندارد و حتی لازم بوده و مضر نیس به نظر نمی رسه نگرانی به دنبال داشته باشه.

محتوای پیامکهای انبوه در چارچوب و قوانین خاصی فرستاده میشه

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران تاکید کرد که محتوای پیامکهای انبوه ارسالی در چارچوب و قوانین خاصیه که طبق قرارداد با شرکتهای پیمانکار اعلام شده وگرنه با اونا برخورد صورت میگیره.

ایشون با بیان اینکه بعضی پیمانکاران فرعی فرستادن اس ام اس نسبت به پیامکهای با محتوای غیرقانونی اقدام می کنن اضافه کرد: شرکت ارتباطات سیار در چارچوب بعضی قوانین فعالیت پیمانکاران رو تعیین می کنه یعنی مثل قوانین بخش مطبوعات واسه پیامکای انبوه قوانینی جاریه.

قوانین جاری واسه ارسال پیامکهای انبوه باید رعایت شه 

زارعیان در مورد قوانین جاری بر پیامکهای تبلیغاتی و انبوه به مهر گفت: پیامکهای ارسالی نباید مخالف با قوانین کشور باشه، استرس اذهان عمومی به دنبال نداشته باشه و روحیه مصرف گرایی رو گسترش نده و نگرانی و استرس واسه مشترکان به همراه نداشته و با مسائل شرعی در اختلاف نباشه.

زارعیان در مورد ورود مخابرات به میدون پیامکهای انبوه هم گفت: فقط در مواردی خاص و واسه بعضی دستگاه های دولتی مخابرات نسبت به فروش شماره اس ام اس و سیستمای اس ام اس انبوه اقدام می کنه وگرنه این شرکتهای فعال در این بخش هستن که فعالیت می کنن.

منبع : خبرگزاری مهر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *