چگونه اعتماد کارکنان خود را جلب کنیم؟

اگه می خواید کارایی کارمندان خود رو زیاد کنین راهکارهای مختلفی رو می تونین در پیش بگیرین اما کم هزینه ترین و بهترین اونا جلب اعتماد اوناس.

به گزارش آلامتو و به نقل از بیزینس ترن؛ طبق تحقیق تازه ای از طرف The Forum Corporation، اگه کارکنان به شما اعتماد داشته باشن حتی بالاتر از حد وظیفه شون تلاش می کنن؛ اما اگه اعتماد نداشته باشن ممکنه کم کاری کنن؛ پس، بهترین روش واسه افزایش کارایی کارکنان ایجاد بستر مناسب جهت جلب اعتماد اون ها هستش. اینک چگونگی این کار رو بررسی می کنیم:

۱. به جای امرونهی کردن تلاش کنین در نقش یه مربی ظاهر شید

کارکنان به راحتی تشخیص میدن که شما نظرات و خواسته هاتون رو با عنوان کار تیمی به اون ها تحمیل می کنین. دهه ها پیش، دیل کارنگی به درستی تشخیص داده بود وقتی که پیشنهاد کرد به جای دستور مستقیم دادن بهتره با سؤال کردن کارا رو پیش ببرین.

۲. حقیقت رو بگید

کارکنان درک می کنن چیزایی هست که نمی تونید با اون ها در میان نمی گذارید؛ مانند اندازه حقوقی که به بقیه می پردازید. بااین حال، کارکنان همیشه متوجه کارای مخفیانه شما هستن، مانند وقتی که به دو نفر می گویید اون ها رو واسه یه موقعیت شغلی برابر در نظر دارین.

۳. پیگیر تعهداتتون باشین

وقتی که به تعهدات خود عمل نمی کنین نباید توقع داشته باشی کارکنان به راحتی به شما اعتماد کنن. تحویل به موقع کارا بوسیله کارکنان موردتوجه شماس، ً اون ها هم دوست دارن شما هم به قول هاتون عمل کنین.

۴. خود رو مسئول خطاها اما موفقیت ها رو از اون تیم بدونین

این یکی از حقایق مدیریته: اگه تیم شما با شکست مواجه شه، تقصیر شماس؛ اگه تیمتون موفق شه، این پیروزی از اون تیمه. برعکس این رو فرض کردن باعث می شه رئیس نادان به نظر برسه.

۵. بدگویی نکنین

کارکنان احمق نیستن. وقتی در پیش کارمندی، از کارمند دیگری بدگویی می کنین، اون به خوبی می دونه که همین کار رو در غیاب اون هم انجام میدید. خود شما به اینجور فردی اعتماد می کنین؟

۶. به چیزی که می گویید خود عمل کنین

هیچوقت انتظار نداشته باشین کاری رو که خودتون به هیچ وجه حاضر به انجام اون نمی شید، کارکنان بکنن.

۷. بیشتر گوش بدید و کمتر حرف بزنین

طبیعتاً کارکنانتون نسبت به شما درباره مشتریان بیشتر می دانند؛ پس اگه خواهان موفقیت کسب وکارتون هستین، گوش هاتون رو باز کنین و کمتر حرف بزنین.

۸. وقتی متوجه می شید اشتباه کرده اید به اون اعتراف کنین

اعتماد کردن به فردی که اشتباهات خود رو نمی پذیرد کار سختیه. طبق تحقیق Forum از کل کارکنان بررسی شده ۵۰% گفته ان رئیسشان هیچوقت به خاطر اشتباهاتش معذرت خواهی نمی کنه، درحالی که تنها ۵% اون ها گفته ان رئیسشان همیشه واسه اشتباهاتش معذرت خواهی می کنه. تأسف برانگیزه، نه؟

۹. موفقیت کارکنان رو وظیفه اصلی خود بذارین

وظیفه اصلی هر کارمندی اینه که کاری کنه رئیسش موفق تر شه؛ اما این فقط در صورتی امکان پذیره که کارکنانتون بدونن این یه رابطه دوطرفه س و شما هم ً همیشه منافع اون ها رو در نظر می گیرید.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

بیزینس ترن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *