کاهش وزن واسه اونایی که وزن زیادی باید کم کنن دردسرهای خاص خود رو داره! اگه می خواید از شر این دردسرها خلاص شید بهتره به ورزش های کم برخورد روی بیارین و از امتیازات اونا بهره ببرین.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ وقتی لازمه مقدار زیادی وزن کم کنین، ورزش باید به یه بخش اساسی از برنامه ی شما تبدیل شه. تمرینات ساده ی روزانه، نه فقط به کاهش وزن و حفظ وزن از دست رفته کمک می کنن، بلکه می تونن از مریضی های مربوط به زیاد شدن وزن، مانند دیابت و مریضی های قلبی جلوگیری کنن.

اما یه دقیقه صبر کنین: دکتر الکس کالوین، یه ارتوپد در بیمارستان مونت سینا می گوید: اول باید از پزشکتون اجازه بگیرین. بعد باید واسه تمرینات کم برخورد تر، اهداف کوچیک و قابل اندازه گیری مشخص کنین.

حمل کردن تموم اون وزن اضافه، بر مفاصل فشار وارد می کنه، پس شما به حرکات مطمئنی نیاز دارین که شما رو از میدون خارج نکنن، یا به اهداف کاهش وزنتون آسیب نزنن.

در این مطلب ۸ تمرین بی خطر و کم برخورد معرفی می کنیم، که به شما کمک می کنن ورزش کردن رو شروع کنین.

کشش، اولین کاریه که باید در صبح انجام بدین

بجای اینکه روزتون رو با عجله شروع کنین و با عجله به سرکارتون برید، ۵ تا ۱۰ دقیقه رو به انجام چند کشش ساده اختصاص بدید. ایرنا اروین، ژیمناست حرفه ای قبلی و یکی از موسسان NYC Health and Nutrition می گوید: کشش در صبح، به جریان خون کمک کرده و اخلاق شما رو بهتر می کنه. احساس، حرکت ایجاد می کنه! وقتی که خوشحال تر باشین، به احتمال بیشتری در بقیه ساعات روز، فعال هستین.

قدم بزنین

ما از طرفداران پر و پا قرص پیاده روی هستیم، چون آسون، بی خطر و مفرحه، با مفاصل مهربون بوده، و واسه سلامت قلبی عروقی شما خوبه. اروین می گوید: وقتی که می خواهید شروع به ورزش کردن کنین، پیاده روی، یه راه عالی واسه شاد کننده و باحال کردن ورزشتانه. اون پیشنهاد می کنه که با ۲ یا ۴ روز در هفته شروع کنین و بعد فرکانس، سرعت و مسافتتان رو زیاد کنین.

در آب غوطه ور شید

واسه یه تمرین عالی، به داخل استخر بپرید. شنا کردن در هر ساعت ۴۰۰ تا ۷۰۰ کالری می سوزوند، و کل بدن شما رو آماده می کنه. هم اینکه وقتی که در آب هستین، بدنتون تنها ۱۰ درصد از وزن خودشو تحمل می کنه، با اینحال شما با مقاومتی مقابله می کنین که ۱۲ مرتبه چگال تر از هوا می باشه. این، مساویه با یه تمرین عالی واسه عضلات شما و یه آرامش بسیار لازم واسه مفاصل تون.

شناگر نیستین؟ دویدن در آب رو امتحان کنین! ممکنه احمقانه بنظر برسه، اما شما از تموم امتیازات قلبی عروقی دویدن بهره مند میشین و در عین حال از مفاصلتان مواظبت می کنین. کالوین می گوید: این، یه جانشین فوق العاده س.

دویدن در آب می تونه در هر کدوم از دو انتهای استخر انجام شه، اما اول اون رو در انتهای عمیق استخر با یه کمربند شناور که شما رو بالای آب نگه می داره امتحان کنین. واسه اینکه یاد بگیرین چیجوری اون رو انجام بدین، با یه مربی کار کنین یا تو یه کلاس شرکت کنین.

دوچرخه سواری

دوچرخه تون رو آماده کنین و سوارش شید، یا یه کلاس دوچرخه ثابت رو امتحان کنین. دوچرخه سواری، با مفاصل مهربانه، و حتی فردی با بدترین وضعیت بدنی هم از چند مایل دوچرخه سواری لذت میبره. کالوین پیشنهاد می کنه که با یه دوچرخه ثابت شروع کنین.

اون می گوید: وقتی که احساس راحتی کردین، می تونید سرعت رو بالا برده یا به مقاومت اضافه کنین و اگه مشکلی پیدا کردین، می تونید تمرین رو سبک کرده یا متوقف کنین، چون روی یه تپه یا کیلومترها دور از خونه گیر نیفتادین! دوچرخه سواری، تنوع زیادی داره:

شما می تونید آروم رکاب بزنین و ساعتی ۳۰۰ کالری بسوزونین، یا می تونید به خودتون فشار بیارین و در همون مقدار زمان، بیشتر از ۱۱۰۰ کالری بسوزونین!

الپتیکال رو امتحان کنین

شما می تونید یه تمرین به سبک دویدن انجام بدین، اما بدون هیچ برخوردی! مانند دوچرخه ثابت، شما می تونید سرعت و گشتاورتان رو طوری انتخاب کنین که تمرین تون شدید شه، یا وقتی که خیلی احساس قدرت نمی کنین، شدت رو کم کنین. دستگاه الپتیکال، یه مزیت دیگه هم داره، و اون، دسته های ثابت یا متحرکشه. اگه نمی خواهید بازوهایتان رو تمرین بدید، مجبور نیستین!

در کلاس های ورزشی شرکت کنین

یه مربی حرفه ای تناسب اندام تو یه کلاس ورزشی، می تونه به شما کمک کنه وضعیت تون رو طوری کاهش کنین تا مطمئن شید در خطر صدمه قرار نمی گیرید. کالوین می گوید: اگه تو یه کلاس ایروبیک کم برخوردتر شرکت می کنین، جایی قرار بگیرین که بتونین تموم تمرینات رو به روشنی ببینین. در پشت بقیه مخفی نشید، و حتما قبل از کلاس با مربی تون صحبت کنین تا بر فوت وفن تمرینی شما نظارت داشته باشه و اطمینان دهد که شما در خطر نبوده و فرم درستی دارین.

فایده دیگه یه کلاس، خواه ایروبیک، یوگا، دوچرخه ثابت یا پیلاتس، اینه که شما تنها نیستین! اروین می گوید: کلاس ها، انگیزه دهنده هستن. یه مربی هست که به شما می گوید می تونید اون رو انجام بدین، یه احساس جمعی و خانوادگی نسبت به بقیه شاگردان هست. شما می تونید یه رفیق با مسئولیت داشته باشین، و این بهتر از انجام دادن تمرین به تنهاییه.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

تمرینات ورزشی مجله تناسب اندام چیجوری کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *