پران گرمکار از فولادهای H10 تا H19 برخوردار می باشد که همان نیز از کروم تشکیل شده است که در مواردی نیز از افزودن تنگستن ، مولیبدن،وانادیوم و کبالت استفاده می شود. محتوای کربن در این دسته نیز نسبتا کم و در حدود (۰٫۳۵ – ۰٫۴۰)% حفظ می گردد. این مقدار در کنار محتوای کم سایر عناصر آلیاژی کلی ، منجر به افزایش تافنس در سختی طبیعی در حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ راکول سی می شود. مقدار کروم بالا در فولادهای این گروه در برابر کربن کم،سخت شدگی در عمق را تضمین خواهد بخشید. بنابراین می توان گفت این فولادها می توانند ضمن خنک شدن در بخشی هایی با سطح مقطع ۳۰ سانتیمتر هم به سختی کامل دست پیدا کنند. امروزه مراکز زیادی این محصولات کاربردری را در کنار مواردی چون بوش اسپرو و ابزار پولیش به فروش می رسانند.

خصوصیات فیزیکی و مکانیکی فولاد گرمکار

  • فولاد های ابزاری گرمکار لازم است تا در برگیرنده خصوصیات فیزیکی و مکانیکی زیر باشند:
  • در دمای کاری مقاومت بالایی در برابر تغییرات ناخواسته ی شکلی نمایش دهد
  • مقاومت خوبی در برابر شوک های حرارتی به نمایش گذاشته شود
  • در مقابل سایش در دمای کاری مقاومت نشان داده شود
  • مقاومت در مواردی که تغییر شکل در حین عملیات حرارتی وجود دارد
  • ماشینکاری خوب در شرایط آنیل شده امکان پذیر باشد

بوش اسپرو چیست ؟

بوش اسپرو در دسته قطعات مهم در قالب های پلاستیک به شمار می رود که انتقال مواد اولیه وظیفه آن می باشد. جهت شناخت بیشتر بوش اسپرو و وظیفه ی آن لازم است تا اطلاعات جامعی کسب شود. صنعت قالبسازی در دسته صنایع بسیار مهم قرار دارد باشد که دیگر صنایع به شکل مستقیم یا غیر مستقیم به آن وابسته می باشند. بنابراین به صنعت قالبسازی ، صنعت مادر نیز می گویند.

به طور کلی قالب ها در دو نمونه قالب پلاستیک یا بلوک و قالب فلز یا قالب سنبه ماتریس قرار می گیرند . قالب پلاستیک از قطعات مختلفی از جمله کفشک قالب ، سنبه ها ، بوش اسپرو و … تشکیل شده که هر یک از وظیفه ای خاص برخوردار می باشد. بوش اسپرو در قالب های پلاستیک از قطعات بسیار مهم به شمار می رود که وظیفه ی آن تزریق مواد مذاب به درون فک های قالب است. وظیفه ‌ی بوش اسپرو یا بوش تزریق محکم نگاه داشتن قالب در مقابل نازل سیلندر تزریق می باشد تا به این شکل مواد مذاب از سیلندر به قالب وارد گردد. بوش اسپرو مواد مذاب را از طریق کانال به کویته ها ارسال نماید.

 

کاربرد ابزار پولیش

جهت پولیش و پرداخت کاری قطعات برای بخشیدن زیبایی و حفظ سلامت آن ها به ابزار هایی نیاز خواهید داشت که ممکن است بسیار کاربردی باشند و ما را در این امر یاری نمایند؛ آشنایی با ابزارهای پولیش کاری به ما در استفاده بهینه از آن ها و رسیدن به نتایج مورد، نظر کمک زیادی می کند. ابزار پولیش را موثر ترین راه های از بین بردن خطوط روی سطح بدنه که ناشی از عوامل مختلفی بوده، کاربرد دارد. پولیش‌کاری بدنه خودرو منجر به براق شدن آن نیز خواهد شد. به طو رکلی عملیات پولیش ‌کاری به علت طاقت فرسا بودن به شکل دستی امروزه اغلب این‌کار را با دستگاه مخصوص پولیش انجام می نمایند. این دستگاه ها در بر گیرنده قطعات مختلفی می باشد که از ساده ترین آن ها تا پیچیده ترینشان همچون انواع صفحه نگهداره پد پولیش، ذغال دستگاه پولیش و… در فروشگاه لوازم خودرو و دیگر فروشگاه های معتبر در دسترس قرار دارد.

انواع ماشین پولیش

دستگاه های پولیش انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

پولیش غلتکی

پولیش صفحه ای

پولیش سنگ و بتن

پولیش دو دسته (فرمونی)

پولیش دریلی( تفنگی)

در تمام دنیا حرفه قالبسازی به عنوان صنعتی مادر شناخته شده است که باعث رشد و توسعه سایر صنایع گردیده. اکثر صنایع تولید کالاهای مصرفی همچون خودرو سازی، غذایی، دارویی، لوازم خانگی و … به صورت مستقیم به قالبسازی وابسته اند. حتی بسیاری از سایر صنایع مادر نیز همچون نفت، گاز و پتروشیمی، به صورت غیر مستقیم از پیشرفت این صنعت بهره مند می شوند. اهمیت قالبسازی به اندازه ای بالا می باشد که رشد و بالندگی تولید بومی را بدون توسعه آن نمی توان تصور کرد.

گروه فرم و برش این افتخار را دارد که دارای بیش از چند دهه تجربه در زمینه تامین قطعات استاندارد قالب و ابزار تراش، دانش مهندسی مکانیک در طراحی جامدات، و ارتباطات گسترده بین المللی را دارد و توانسته با همکاری دیگر فعالان این صنعت در راستای رشد و توسعه آن تلاش نماید. محصولات ارایه شده در این مجوعه شامل طیف متنوعی از قطعات استاندارد قالب شامل: انواع کفشک قالب، بلوک قالب تزریق پلاستیک، انواع میل و بوش راهنما، انواع پران های معمولی و گرمکار (نیتراته)، سنبه های برش، فنر قالب، بوش اسپرو، ملزومات و مواد مصرفی پولیش و پرداخت، ابزار های براده بردای و تراش فلزات، و سایر قطعات و ابزار های مورد نیاز صنعتگران عزیز به ویژه جامعه خدوم قالبسازان کشور می باشد. شایان ذکر است می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع محصولات نامبرده به وب سایت formoboresh.com مراجعه نمایید.