این افزایش سریع بیش از 1300 درصد، فرصت‌هایی را برای سرمایه‌گذاری که می‌خواهند از کریپتوهای خود بهره ببرند، ایجاد کرده است. همچنین باعث ایجاد صرافی های غیرمتمرکز (DEX) شده است که در آن معامله گران می تواند توکن ها را با یک همتا به مبادله کنند. دلیل بر همتا (P2P) بدون اینکه شرکتی اسپرد یا پورسانت کند.

یکی از محبوب ترین DEX های سال Uniswap است که یک بازارساز خودکار (AMM) را برای تعویض یکپارچه توکن ارائه می دهد. این SushiSwap منعقد شد، که نقدینگی آن را طی هفته ها شکر کند. پس از آن.

درک Uniswap

<pکاربران همچنین می‌توانند نقدینگی را در اختیار پلتفرم قرار دهند تا سهمی از کارمزدی 0.3 درصدی که Uniswap می‌کند، به دست آورد. با این حال، زمانی که نهنگ‌ها با کیسه‌های سنگین خود به استخرها بپیوندند، این سودها می‌توانند به سرعت رقیق شوند.

هدف SushiSwap بهبود با ارائه بیش از کاهش این امر امری بود. همچنین یک توکن بومی به نام SUSHI برای ارائه دهنده ارائه دهنده نقدینگی ارائه می کند و در آن زمان Uniswap هنوز برای راه اندازی رمز UNI بومی خود ارائه می دهد.

تاریخچه مختصر SushiSwap

دوپلگانگر DeFi در ابتدا مجموعه نقدینگی (SUSHI/ETH، USDT/ETH) ارائه کرد، USDC/ETH، با استفاده از توکن های UNI-V2 LP) که در زمان نگارش به 19 استخر افزایش یافته است. ارائه Uniswap، ارائه‌دهندگان نقدینگی می‌توانند بخشی از کارمزد پروتکل را دریافت کنند که در SUSHI انباشته می‌شود، حتی اگر تصمیم دیگری در نقدینگی شرکت نکنند.

در دو هفته اول، 10 برابر این مقدار یا 1000 توکن سوشی به ازای هر بلوک می‌شود، با استخر SUSHI/ETH برای نقدینگی بیشتر، ضریب دو برابری می‌شود. علاوه بر این، کارمزد 0.25٪ مستقیماً به ارائه دهنده نقدینگی فعال تعلق گرفت، در حالی که 0.05٪ باقی مانده است دوباره به SUSHI تبدیل می شود و بین دارندگان توزیع می شوند.

برنامه بزرگ این بود که تمام این نقدینگی را پس از انقضای دو هفته به پلتفرم خودش منتقل کند. کار کرد و SushiSwap در روزهای بیش از 1.2 میلیارد دلار نقدینگی جمع کند.

تیم پشت SushiSwap تا حد زیادی ناشناس بود و پروتکل آن با نام مستعار به نام “Chef Nomi” اداره می شود. این شروع مشکلات بود زیرا ادمین کیف پول با بودجه زیادی در آن تحت کنترل افراد ناشناس قرار داشت. بنیانگذار، برنامه ای که در آن زمان توسط کارشناسان صنعت مشاهده شد.

بیش از 1.2 ترک میلیارد دلار Uniswap را کرده بود، و TVL آن را به حدود 350 میلیون دلار کاهش داد که انصافاً همان سطح قبل از شروع جنون SushiSwap بود.

حماسه SushiSwap کمی پیشنهاد پیشنهاد اولیه سکه بوده است (ICO) رونق گرفت، جایی که پروژه‌هایی با پشتوانه بسیار کمی اما تبلیغاتی با سودآوری به استراتوسفر هدایت شدند. کنسانگران آلتکوین رانده شده (که در اصطلاح DeFi به نام کشاورزان منحط «degens» خوانده می‌شود). Bankman-Fried معتقد است که نیت او صرفاً نوع دوستانه است و پروتکل باید به جای سرآشپزها برای جامعه باقی بماند.

Uniswap ضربه برگشت

ظاهرا دلیل اصلی هجوم کشاورزان DeFi به SushiSwap این بود که بازدهی بهتری نسبت به Uniswap ارائه کرد که این مفهوم از آن سرچشمه گرفت. Uniswap به توکن بومی خود نیاز دارد و اتریوم در این روند.

شکارچیان

بازدهی DeFi به Uniswap بازگشتند تا سهم خود را از 15 میلیون تومان دریافت کنند. و در چهار مجموعه نقدینگی بر اساس ETH که رمزهای رمزی را برای دو ماه آینده ارائه می‌کنند، ارائه می‌کنند.

ارزش مجموع Uniswap قفل شده تقریباً 2 میلیارد دلار افزایش یافتن و زندگی SushiSwap و سایر پروتکل‌های کشاورزی DeFi که چنین وعده‌های سود بالایی را از بین برد نمی‌دادند. این نژاد جدید از «کشاورزان دگن» دسته ای متزلزل هستند و به نظر می رسد پرش بازده روش عمل آنها باشد، با وفاداری بسیار کمی به هر پلتفرمی به ویژه.

نحوه استفاده از SushiSwap

هنگامی که یک انتخاب شده است، باید SLP را که رمز ارائه نقدینگی برای استخر است، بررسی کنید. این نشانه‌ها بیشتر از دارایی‌های ادغام‌شده را نشان می‌دهند و به کاربر اجازه می‌دهند وجوهی خود را در هر نقطه‌ای پس می‌گیرند.

هزینه گاز تراکنش شبکه در ارتباط با این کارمزد خواهد بود. پس از انجام این مرحله، می‌توانید دو رمزنگاری را داشته باشید که می‌خواهید به آن اضافه کنید، انتخاب کنید و آن‌ها را اضافه کنید، که گاز دیگری را به همراه خواهد داشت.

https://hoseinifinance.com/blog/financial-markets/forex-training/

جاده رو به جلو

آخرین پست در وبلاگ SushiSwap در زمان نگارش، تصدیق می کند که به راحتی “کپی کردن دستور پخت” کافی نیست، و برای تبدیل شدن به “بهترین DEX” نیاز به توسعه ویژگی ها و ابزارهای جدید دارد.

اضافه کرد که می‌خواهد بر روی دارایی‌های طولانی مدت یا به اصطلاح «جملات» که در حال حاضر در Uniswap استفاده می‌شود، رقابت کند و از ارسال هرزنامه و توکن‌های جعلی جلوگیری کند. همچنین برای غیرمتمرکز کردن بیشتر پروتکل، مشخصه‌ای برای حکومت‌داری وجود داشت که در آن بهینه‌سازی‌های بسیاری انجام شد.