آیا در خواب آرزوی دیرینه اضافه کردن شومینه به خانه خود دارید؟

 اگر چنین است ، شما تنها نیستید. شومینه ها همیشه در ایده یک خانه دنج و راحت به شدت نمایان بوده اند. با این حال ، بسیاری از مردم مخالف خرید شومینه یا نصب شومینه جدید هستند زیرا فاقد دانش کافی برای انتخاب یک ایده آل هستند.

خرید شومینه و آتشدان به صورت آنلاین می تواند برای بسیاری از افراد نیز به عنوان یک اشکال احتمالی شناخته شود. تنوع در انواع و سبک ها باعث می شود محدود کردن انتخاب های کوچکتر از گزینه ها دشوار باشد. جای نگرانی نیست در این مقاله انواع شومینه موجود مورد بحث قرار خواهد گرفت و تمام اطلاعات مورد نیاز برای خرید شومینه سرپوشیده را با اطمینان به شما ارائه می دهد.

چرا باید شومینه را در نظر بگیرید

شومینه تقریباً برای همه جذاب است. اما اگر خانه شما از زیبایی مدرن برخوردار است ، ممکن است احساس کنید که یک شومینه سنتی برای دکوراسیون شما مناسب نیست. یا ، شاید احساس می کنید که شیوه زندگی فعال شما را از داشتن وقت کافی برای به درستی لذت بردن از یکی از این اضافات آرامش بخش باز می دارد؟ خوشبختانه ، شومینه ها را می توان در هر سبک طراحی گنجانید. این روزها تنها با داشتن یک شومینه ورود به سیستم سنتی از بین رفته است. اکنون ، همه می توانند راحتی ، گرما و زیبایی یک آتش را تجربه کنند.

با گذشت زمان ، خانواده ها برای لذت بردن از کنار هم بودن در اطراف شومینه جمع شده اند همچنین مطالعه کتاب خوب و خواندن آن در کنار آتش نیز یک سرگرمی رایج و دوست داشتنی است. جذابیت شومینه به راحتی قابل مشاهده است. این یک روش نسبتاً ارزان برای گرم کردن خانه شما با بسیاری از مزایای عالی دیگر است. بعلاوه ، با اقدامات جدید و فناوری ایمنی موجود در شومینه ، هرگز وسیله گرمایش دیگری ایمن تر نبوده است. امروزه قیمت شومینه و نصب آن در مقایسه با مزایایی که دارد بالا نبوده و خرید شومینه و نصب آن برای زیبایی و آرامش هر خانه ای توجیه اقتصادی دارد.

شومینه استاندارد

پس از اتخاذ تصمیم در مورد خرید شومینه برای خانه ، باید در مورد مراحل نصب اطلاعات بیشتری کسب کنید . اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که کدهای ساخت و سایر مجوزهای مربوط به نصب شومینه را یاد بگیرید. این اطلاعات مهمی است که باید قبل از شروع هرگونه نصب روی دارایی خود داشته باشید. در اینجا چند منبع برای کمک به شما در درک کدهای شومینه ملی ، ایالتی و قضایی وجود دارد:

  • انجمن ملی حفاظت از آتش
  • آیین نامه EPA
  • کدهای دودکش و شومینه

قبل از خرید شومینه شما میتوانید با یک نمایندگی فروش شومینه مشورت کنید تا اطمینان حاصل شود که شومینه شما هر نیاز لازم را برای تصویب کدگذاری و استانداردهای ایمنی برآورده می کند.

چرا شومینه بگیرید؟

این سؤالی است که شما فقط می توانید به آن پاسخ دهید ، خرید شومینه می تواند به چندین روش به خانه شما بیفزاید. این مهم است که در تصمیم گیری اولیه تصمیم بگیرید که آیا استفاده اصلی شما برای محیط ، زیبایی و توانایی های خلق و خوی ارائه شده یا گرما و گرمی که می توانند به خانه شما بیفزایند ، خواهد بود. هر شومینه متفاوت است ، بنابراین دانستن اینکه دقیقاً برای خانه خود چه می خواهید ، تعداد امکانات را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. همچنین جستجوی یافتن بهترین شومینه ممکن را نیز سهولت می بخشد. تعیین انتظارات در شروع فرآیند خرید بعداً از ناامیدی غیرضروری جلوگیری می کند.

نکته مهمی که باید قبل از خرید شومینه برای هر خانه به یاد داشته باشید ، دانستن تفاوت بین شومینه واقعی و درج شومینه است . اگر خانه شما دارای یک شومینه سنگ تراشی است که در حال حاضر نصب شده است که می خواهید برای کارآیی بهتر اصلاح کنید ، پس تعمیر شومینه و اضافه کردن درگاه شومینه همان چیزی است که شما می خواهید. اگر قصد دارید یک نگاه کاملاً جدید و به روز برای کل منطقه شومینه خود داشته باشید ، انتخاب و خرید شومینه کامل پاسخ شماست.

گزینه های سوخت

چوب

شومینه چوبی شومینه سنتی است. مزایای بسیاری برای شومینه در حال سوختن چوب وجود دارد ، اما شومینه های چوبی نیز مضراتی دارند. یکی از مهمترین مزایا ، خود سوخت است. چوب به شما این امکان را می دهد که سوخت را در ارزان ترین قیمت خود ذخیره کنید. انتخاب چوب شما همچنین می تواند تاثیری بر زمان سوختن ، خروج گرما و حتی بوی آتش داشته باشد.

مضرات خرید شومینه چوبی بیشتر مربوط به کار مورد نیاز برای استفاده و نگهداری از آنها است. شومینه چوبی باید مرتباً قبل ، حین و بعد از هر سوختگی تمیز شود. ابتدا ، شما باید چوب خود را از انبار خود حمل کنید تا در احتراق اولیه درون جعبه آتش قرار گیرد. پس از روشن شدن ، باید چوب را به شومینه اضافه کنید تا آتش ادامه یابد. و در آخر اینکه شما باید جعبه آتش را پس از هر سوختگی کاملاً تمیز کنید تا از ایجاد خاکستر اضافی جلوگیری شود.

شما همچنین می خواهید در هنگام کار با شومینه های چوبی سطح احتیاط را انجام دهید. خاکسترها یا خاکسترهای گرم اگر به درستی در دسترس نباشند می توانند یک خطر باشند. همچنین لازم است به یاد داشته باشید که شومینه های سوزاندن چوب باید به طور مناسب نگهداری شوند.

شومینه گازی

هنگامی که می خواهید یک شومینه در خانه خود نصب کنید ، سوخت بنزین به سرعت به یکی از گزینه های محبوب تبدیل شده است . یکی از بزرگترین دلایلی که وجود دارد مزایایی است که به صاحبان خانه می دهد. در زیر به طور خلاصه در مورد دو نوع رایج شومینه گازی و مزایا و مضرات هر دو صحبت خواهیم کرد.

 

پروپان

پروپان معمولاً گزینه کسانی است که برای گاز طبیعی در خطوط شهرداری نیستند. در بعضی موارد ممکن است صاحبان خانه متوجه شوند که در حال حاضر مخزن پروپان را بر روی دارایی خود دارند. این امر به ویژه در مورد خانه که قبلاً از انواع دیگر وسایل نقلیه پروپان استفاده می کند صحیح است . همچنین لازم است به یاد داشته باشید که پروپان از هوا سنگین تر است و می تواند استخرهای خطرناک از گاز را تشکیل دهد. به همین ترتیب ، برای جلوگیری از این خطر نصب شومینه پروپان در هر دستورالعمل سازنده مهم است .

گاز طبیعی

اگرچه گاز طبیعی هنوز محبوب ترین سوخت گاز برای گرمایش است. دلیل این امر این است که بسیاری از شهرداری های دولتی از این نوع سوخت استفاده می کنند. مزایای استفاده از گاز طبیعی بسیار ، از جمله تمیز کردن آسان بخار به دلیل عدم دوده است. اکثر شومینه های گاز طبیعی به برق نیاز ندارند ، بنابراین استفاده از شومینه در هنگام قطع شدن برق می تواند در ماه های زمستان بسیار کارآمد باشد. این امر به ویژه برای افراد مسن و خانواده هایی که فرزندان خردسال دارند مفید است. بر خلاف پروپان ، گاز طبیعی نسبت به هوا سبک تر است ، که از جمع شدن خطرناک گاز که با گاز پروپان رخ می دهد ، جلوگیری می کند.

شومینه برقی

شومینه های برقی احتمالاً ساده ترین لوازم خانگی است که در خانه نصب کرده اند. این موارد افزودنی فوق العاده است وقتی که یک صاحب خانه مایل به انجام یک بازسازی خانه خود نیست تا ظاهر مورد نظر خود را به آن اضافه کند. مزایای خرید شومینه برقی بسیار است. برای این نوع اضافات هیچ خطوط گازسوز پر هزینه یا هیزم برای ذخیره سازی مورد نیاز نیست. نگران نباشید ، وصل کردن آنها به یک خروجی مناسب ، شومینه دنجی را که امیدوار بوده اید به خانواده شما ارائه می دهد.  احتمالاً بزرگترین عیب برای خرید شومینه برقی هزینه نسبتاً زیادآنها است.

گزینه های تهویه شومینه

در هنگام خرید شومینه دو گزینه اصلی تهویه وجود دارد ، اگرچه شومینه های برقی و اتانول با سوخت و گاز به هیچ وجه احتیاج به تهویه ندارند. کلیه شومینه های چوبی در معرض تهویه هستند ، اما شومینه های گازی ممکن است تهویه یا بدون هوا باشد.

گزینه های شومینه با گاز دارای تهویه مستقیم یا خنک کننده هوا است.

ویژگی های شومینه بر اساس نوع

شومینه های سوزاندن چوب باز

اینها مانند شومینه های سنگ تراشی سنتی هستند. این شومینه ها در اتاق باز هستند ، چوب را می سوزانند و به دودکش احتیاج دارند. به دلیل گرمای از بین رفته دودکش ، از این شومینه ها برای گرم کردن خانه استفاده نمی شود. آنها معمولاً بیشتر برای جذابیت بصری استفاده می شوند.