برای آمادگی در هر رقابتی قرار گرفتن در شرایط مشابه آن بسیار کمک کننده است. کنکور نیز از این مسئله مستثنا نیست. اجازه ندهید تا روز کنکور هیچ تجربه‌ای از فضای آن نداشته باشید. باید این‌طور باشد که زمانی که به محل آزمون کنکور می‌روید و بر روی صندلی خود می‌نشینید، انگار بارها این کار را کرده‌اید.

این مسئله به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. به عنوان مثال می‌توانید با شبیه‌سازی شرایط کنکور و استفاده از یک صندلی این کار را انجام دهید. به این منظور می‌توانید از سوالات کنکور سال‌های قبل استفاده کنید. ساعت ۸ صبح آزمونتان را شروع کرده و بعد از زمان مورد نظر کار را به پایان برسانید. نقاط ضعف و قوت خود را بسنجید. سعی کنید با خستگی نشستن چند ساعت پیاپی بر روی صندلی کنار بیایید و به آن عادت کنید.

یکی از راه‌های بسیار کارآمد در این مقوله، شرکت در آزمون‌های آزمایشی کنکور ۱۴۰۰ می‌باشد. شرکت در کنکور آزمایشی شما را در موقعیت مشابه کنکور قرار می‌دهد. با شرکت در این آزمون‌ها شما مهارت‌های مختلف خود را نظیر مهارت تست‌زنی، زمان‌بندی، ذخیره انرژی و … بسنجید. این مسئله به‌ویژه از آن جهت مهم است که سوالات کنکورهای آزمایشی بر اساس آزمون‌های کنکور در سال‌های گذشته طراحی می‌شوند و تمام جزئیات نظیر بودجه‌بندی سوال‌ها، زمان‌بندی و … در آن‌ها رعایت می‌شود.

در آزمون‌های آزمایشی کنکور در پایان برای شما کارنامه صادر می‌شود. در این کارنامه درصدهای هر درس و رتبه‌ی خود را در بین شرکت کنندگان در آن آزمون مشاهده می‌کنید. از طرفی در برخی از این کارنامه‌ها نتایج آزمون شما با نتایج کنکور سال‌های قبل سنجیده می‌شود و رتبه‌ی تقریبی شما در آن سال نیز به شما اعلام می‌شود.

به این ترتیب بعد از هر آزمون شما خواهید دانست که باید تمرکزتان را بیشتر روی چه درسی بگذارید و کدام نقاط ضعف خود را پوشش دهید. این مسئله به شما کمک می‌کند تا هر چند وقت یک بار، یک بازبینی دقیق به عملکرد خود داشته باشید و از مسیر درست منحرف نشوید. برای شرکت در آزمون‌های آزمایشی می‌توانید از طریق موسسات مختلفی اقدام کنید. در برخی از این موسسات شما در کنار شرکت در آزمون‌های آزمایشی برنامه‌ریزی مطالعاتی نیز دریافت خواهید کرد و در هر بازه از منابع مربوط به آن بازه‌ی زمانی سوال‌هایی برای‌تان طرح خواهد شد. در چنین شرایطی شما به‌راحتی خواهید دانست که در کدام یک بخش از برنامه‌ریزی را به خوبی عمل نکرده‌اید.

منبع :
https://p30konkor.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%db%8c-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1/