چگونه از شر خروپف خلاص شویم؟

خروپف snore

ما دقیقا نمی دانیم چه تعدادی از افراد هنگام خواب خروپف می کنن، اما خوب می دانیم کسائی که از خروپف بقیه اذیت می شن کم نیس. خیلی از اون ها حتی راه های دم دستی واسه خلاص شدن از این مشکل رو نمی دانند!

به گزارش آلامتو به نقل از فرادید؛ خروپف کردن می تونه دلایل زیادی داشته باشه که می توان بیشتر اون ها رو حل کرد. چندین روش واسه حل مشکل خروپف کردن و یه خواب راحت هست.

  1. تغییر حالت خواب

بعضی از حالات خواب احتمال خروپف کردن رو افزایش می دهد. واسه نمونه، اگه به پشت می خوابید، انتهای زبون و نرم کام شما به دیواره گلو تکیه می دهد که این حالت باعث ارتعاش صدا و هوایی خروجی می شه. این مشکل راه حلی آسون داره: کافیه به پهلو بخوابین.

البته ما همیشه به یه حالت نمی خوابیم و در طول خواب همیشه حالات خود رو تغییر می بدیم. واسه حل این مشکل هم پیشنهاد شده که یه بالش به اندازه قدتون جفت و جور کنین و پشتتون بذارین تا تغییر وضعیت ندین. البته جفت و جور بالشی به این اندازه کار ساده ای نیس! به جای اون می تونید از پتو استفاده کنین.

جانشین ساده تر اون هم اینه که توپ تنیس یا هفت سنگ رو با نوارچسب به پشت پیژامه خود بچسبونین. این روش مانع از برگشتن شما به پشت می شه.

  1. رفع گرفتگی بینی

خروپف از مجرای بینی شروع می شه. پس باز کردن یا یعنی تمیز کردن مجرای بینی می تونه به از بین رفتن خروپف کمک کنه.

اگه گرفتگی بینی باز شه، جریان هوا آروم تر حرکت کرده و احتمال خروپف بسیار کمتر می شه. واسه این کار کافیه از نوارهای مخصوص پاک کردن بینی استفاده کنین و یا یه دوش آب گرم بگیرین.

  1. تعویض بالش

شاید باورتون نشه، اما بالش مانند آهنربا گرد و غبار رو به خود جذب می کنه. بعد گرد و خاک اون وارد بینی شده و حساسیت ایجاد می کنه. واسه جلوگیری از این اتفاق تلاش کنین روبالشی رو هفته ای یه بار بشورید. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین بهتره هر شش ماه یه بار اون رو به طور کامل تعویض کنین.

  1. بهبود کیفیت خواب

منظور ما اینه که عادات ناجور روزانه رو کنار بذارین. اگه چندین ساعت و بدون استراحت کافی مشغول به کارین، باید این عادت خود رو اصلاح کنین. دلیلش هم روشنه؛ وقتی که با خستگیِ تموم به تختخواب خود می روید، ماهیچه های شما سست تر می شه. این حالت خود عامل خروپف کردنه. این وسط، مصرف مشروبات الکلی هم یکی از عوامل خروپف کردنه.

  1. آب بخورین

یکی از راه های باز نگه داشتن مجرای تنفسی نوشیدن حجم خیلی از مایعاته. ترشحات بینی و نرم کام در صورت نبود نوشیدن مایعات چسبناک تر می شن. این کار احتمال خروپف رو کم می کنه. مردان روزانه به حدود سه لیتر مایعات و زنان هم به حدود ۲.۲ لیتر مایعات نیاز دارن.

  1. کاهش وزن

بسیار کمتر پیش میاد که افراد لاغر خروپف کنن. کاهش وزن یکی از راه های متوقف کردن خروپفه. پس، اگه کسی رو دیدید که تازگیا وزن اضافه کرده و خروپف می کنه، به اون پیشنهاد بدید که دوباره وزن خود رو کم کنه.

کلا، مریضی هایی مثل آسم که موجب انسداد مجاری هوایی ریه ها می شن، از جمله عوامل خروپف کردن هستن. به این مریضی ها می توان سیگار کشیدن رو هم اضافه کرد که با تحریک مجاری تنفسی می تونه خروپف کردن رو بدتر کنه.

هم اینکه مصرف داروهای آروم بخش هم موثره. دیگه عوامل خروپف، تنگی مادرزادی بینی و حلق، پولیپ بینی، احتقان بینی و بزرگی لوزه ها هستش.

در آخر به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که نباید خروپف کردن رو دست کم گرفت. خروپف کردن می تونه یکی از نموده های مشکلات تنفسی باشه که باید واسه درمان اون دست به کار شد.

چیجوری جلوی خرناس کشیدن در خواب رو بگیریم؟

درمان خروپف با طب سنتی ایران

خروپف خواب فرادید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *