کمی بیش از ده سال از زمانی که «طراحی مسطح» به سبک طراحی پیش‌فرض و غالب تبدیل شده است – و البته دلیل خوبی هم دارد. پس از تمام سطوح براق و سایه‌های «web 2.0»، همه ما به عناصر طراحی نیاز داشتیم که در طرح‌بندی‌های جدید واکنش‌گرایمان واضح و خوانا باقی بمانند. اما این خطر وجود دارد که این همه طرح رنگی مسطح کمی «یکسان» به نظر برسد. اما به جای اضافه کردن یک رنگ یا فونت جدید، گاهی اوقات ترکیب برخی بافت های اضافی می تواند به طراحی UI شما ارتقای لازم را بدهد. بیایید به چند نمونه قاتل نگاه کنیم. 5 بهترین گواهینامه طراحی وب برای تقویت مهارت های شما

افزودن دانه کاغذ

در سال 2019، Google یک پروژه جانبی جالب به نام «A-Z منتشر کرد. از AI» که برای توضیح مفاهیم اولیه هوش مصنوعی طراحی شده است. استایل مدرن و دوستانه است، با استفاده از صفحات رنگی گسترده، تصاویر ساده کتاب کودکان، و تایپوگرافی بزرگ و رسا.

اما با دقت به نواحی رنگی صاف نگاه کنید، متوجه دانه‌بندی کاغذی خواهید شد. من ناحیه کوچکی را در تصویر زیر بزرگ‌نمایی کردم، اما ممکن است لازم باشد بررسی کنید چیز واقعی برای درک کامل این بافت. آنقدر ظریف است که فکر می‌کنم اکثر کاربران آگاهانه متوجه آن نمی‌شوند، اما فکر می‌کنم از سبک ساده کتاب کودکان کاملاً پشتیبانی می‌کند.

طراحان پروژه هوش مصنوعی A-Z گوگل به این طرح اساسا مسطح، پیچ و تاب گرم و لمسی داده اند

بینگو! من به جای اشتباهی نگاه می کردم.

اگر HTML را بررسی کنید، یک :after عنصر شبه با CSS پیوست شده:


._3rV4LQ0BePEq9V1dxEjhEF::بعد از {
    پس زمینه: url(/static/noise.jpg);
    محتوا: ""؛
    ارتفاع: 100%;
    سمت چپ: 0;
    Opacity: 0.05;
    اشاره گر رویدادها: هیچکدام.
    موقعیت: مطلق;
    بالا: 0;
    عرض: 100%؛
    z-index: 201;
}
یک عنصر شبه :after یک لایه بافت تقریبا شفاف ایجاد می کند.

این لایه از تصویر دانه (noise.jpg) به عنوان پس‌زمینه کاشی‌کاری استفاده می‌کند و آن را برای پوشش کل صفحه (width:100%، height) قرار داده‌اند. : 100%، top:0، left:0 و z-index:201).

همانطور که ما گمان می‌کردیم، کدورت روی تقریباً شفاف تنظیم می‌شود (opacity: 0.05)، به‌طوری که تنها چیزی که باقی می‌ماند نشانه‌ای از دانه‌های ناهموار است. تنها مشکل بالقوه پوشاندن صفحه با این “لایه لنز” (حتی اگر شفاف باشد) این است که دسترسی مکان نما به تمام پیوندها، ورودی ها و سایر تعاملات کاربر در زیر آن را مسدود می کند.

خوشبختانه، این مشکل با افزودن pointer-events: none به راحتی حل می‌شود، که این لایه لنز را برای مکان‌نمای کاربر نامرئی می‌کند.

من فکر می کنم این یک تکنیک واقعا مفید است. با استفاده از بیش از یک گرافیک کوچک و ده ها خط CSS، تأثیر بصری در سراسر سایت ارائه می دهد. این هزینه بسیار خوبی است.

رنگ، مداد و سایر رسانه های سنتی

کامپیوترها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که دقیق و تمیز باشند، و برخلاف اکثر رسانه‌های سنتی، رنگ‌های دیجیتال به‌طور تصادفی اجرا نمی‌شوند، لکه نمی‌شوند، خونریزی یا لکه نمی‌کنند. این برای تمیز نگه داشتن میزتان عالی است، اما همچنین به این معنی است که رسانه‌های واقعی، شل، ارگانیک و طبیعی مانند رنگ و مداد زمانی که بتوانید تنظیمات مناسب را برای آن‌ها پیدا کنید، واقعاً برجسته می‌شوند.

کمپین بیشتر از کمتر برای AirBNB چین، آبرنگ چینی را به دنیای دیجیتال می آورد.

اگرچه برنامه نشان داده شده در بالا از آن زمان منقضی شده است، آژانس نیوزلند Resn یک مثال جدید و کامل را به ما ارائه داد که به طور واقعی یک چینی سنتی را بازتولید می کند. سبک آبرنگ برای ترویج تجربیات AirBNB در روستاهای چین.

این استایل آبرنگ تمام پیکسل های برنامه را خیس کرد، از دنباله های انیمیشن عروسکی گرفته تا پس زمینه های تمام صفحه، و آن را به یک کار بزرگ تبدیل کرد.

خاطرات محو شده

وقتی آژانس Obys ادای دینی دیجیتالی به نیکی لائودا باس فرمول یک کرد، رویکرد طراحی آنها متمایل شد. به شدت در کوه های عکس های آرشیو فوق العاده و فیلم هایی از حرفه نیکی.

ادای احترام Obys به نیکی لاودا.

عکس‌های قرمز شنی قرمز، حسی گرم و کمی غمگین به سایت می‌دهند. پیروی بیش از حد از موضوع یکپارچهسازی با سیستمعامل و شاید تقلید از یک کتاب یا روزنامه قدیمی وسوسه انگیز باشد. خوشبختانه، Obys با نمایش تصاویر بایگانی در قالب یک طرح‌بندی وب پویا که در یک کتاب سنتی به سادگی امکان‌پذیر نیست، از این کلیشه اجتناب کرد.

نگاه یکپارچهسازی با سیستمعامل دیجیتال

الهام یکپارچهسازی با سیستمعامل: Tron (1982)، WarGames (1983) و Blade Runner (1982).البته، “یکپارچهسازی با سیستمعامل” هرگز یک لحظه خاص در زمان نیست، به اندازه یک چشم انداز “_blank” rel=”noreferrer noopener”>Hypebeast

با نگاهی به دهه 80 خود از تم یکپارچهسازی با سیستمعامل نشان می دهد. گرداب چرخان، خطوط دو رنگ و اسکن‌های درخشان آن‌ها چشم‌اندازی از چرخه‌های نور ترون را تداعی می‌کند. /a>، مراکز فرمان WarGames، و بلید رانر.

Hypebeast یک قاشق بزرگ از 1982 را به ترکیبی از موسیقی و لباس خیابانی خود اضافه می کند.

اگرچه Hypebeast از بوم HTML5 برای ارائه انیمیشن های خود استفاده کرده است. ، این «اثر اسکن تلویزیون درخشان» کاملاً با تکنیک لایه لنز که قبلاً در فصل تشریح کردیم، مناسب است.

نقطه های هالفتون و بن روز

اگر تا به حال به یک کتاب کمیک قدیمی، روزنامه یا مجله نگاه کرده باشید، احتمالاً متوجه الگوی نقاطی شده اید که لحن را در تصاویر ایجاد می کنند.

از نظر فنی، دو نوع الگوی نقطه در چاپ وجود دارد. صفحه‌نمایش‌های Halftone از شبکه پلاستیکی لنزهای ریز استفاده می‌کنند که نقاط سیاه را روی صفحه می‌سوزاند. فیلم عکاسی زیر آنها نور بیشتر نقاط بزرگتری ایجاد می کند.

نقاط بن دی کمی متفاوت هستند. کتاب‌های مصور – مانند مثال سوپرمن که در بالا نشان داده شده است – معمولاً از هنر خط مشکی استفاده می‌کنند و در قسمت‌هایی از نقطه‌های بن دی با اندازه مسطح و مسطح قرار می‌گیرند تا رنگ‌های جوهر اضافی را شبیه‌سازی کنند. شبکه ای از نقاط قرمز کوچک روی پایه کاغذ سفید راهی ارزان برای گرفتن رنگ صورتی است.

اگرچه ظاهر ژولیده و پیچیده این تکنیک‌ها به عنوان یک محصول جانبی اجتناب‌ناپذیر فرآیند چاپ آغاز شد، اما در نهایت به خودی خود تبدیل به بیانیه‌ای هنری شد – و امروزه به همین روش استفاده می‌شود.

دهکده کوچک ژاپنی میساتو، شیمانه نمونه مورد علاقه اخیر من از این تکنیک را به ما می دهد. سایت آنها به عنوان یک نقشه مصور ارائه می شود که به شما امکان می دهد یک تور مجازی از روستا داشته باشید. تصاویر سرگرم‌کننده و عمدتاً رنگ‌های مسطح هستند، اما با نیم‌تن‌های فوق‌العاده شکوفا می‌شوند و به عمق و بافت می‌افزایند.

Misato، Shimane، از نیمه‌تون‌های درشت استفاده می‌کند تا به تصاویر رنگی مسطح عمق بدهد و گاز بگیرد.

نیم‌تون‌های DIY

ده‌ها فیلتر فتوشاپ وجود دارد که فرآیند نیمه‌تون را در تصاویر شما تقلید می‌کنند. آنها خوب هستند، اما اگر بخواهیم جزئیات تصویر را با تبدیل آن به نیمه‌تون حذف کنیم، منطقی است که آن را به یک گرافیک برداری تبدیل کنیم – در حالت ایده‌آل یک SVG. برای این کار، می‌توانم با خوشحالی HalftonePro را توصیه کنم.

HalftonePro تبدیل آن را نسبتاً آسان می کند هر بیت مپ در یک SVG.

HalftonePro به شما امکان می‌دهد هر بیت مپ را آپلود کنید و مجموعه‌ای از تنظیمات نیمه‌تون را اعمال کنید، از جمله:

  • مقیاس شبکه
  • الگوی شبکه (دایره، مربع، مثلث، و غیره)
  • شکل نقطه (دایره، مربع، مثلث، و غیره)
  • تضاد
  • خروجی رنگ

نکات سریع من برای تولید نیم تن های خوب SVG عبارتند از:

  1. همه تصاویر برای این سبک مناسب نیستند. تصاویر پررنگ و با کنتراست بالا معمولاً موفق تر هستند.
  2. اگر یک شبکه بسیار خوب انتخاب کنید، اندازه فایل‌ها می‌تواند بزرگ و سرکش شود. گرانی را در آغوش بگیرید.
  3. برای شروع از تنظیمات پیش‌تنظیمی استفاده کنید تا به شما کمک کند تا در مورد آنچه کار می‌کند احساس کنید.
  4. از چیزی مانند بهینه ساز SVG Jake Archibald برای فشرده کردن فایل خود استفاده کنید.

Bear اعمال شد. در نظر داشته باشید که HalftonePro رایگان نیست. در حال حاضر هزینه آن 15 دلار است، اما توجه داشته باشید که این یک پرداخت یک‌بار برای عضویت مادام‌العمر است — در دنیایی پر از برنامه‌های اشتراک ماهانه یا سالانه. من برای آن هزینه کردم و هنوز فکر می کنم ارزش خوبی دارد.

دانه پنهان

شاید پنهان‌ترین استفاده از بافتی که اخیراً دیده‌ام، در آرشیو فیلم هارواردنمایش داده شده است. > سایت را باز کنید و ممکن است فکر کنید “چه بافتی؟ این سایت به همان اندازه که آنها رنگی دارند صاف است.”

با این حال، به تصاویر دقت کنید و متوجه انرژی زمزمه‌ای در آنجا خواهید شد – چیزی که بی شباهت به سوسو زدن سلولوئید نیست. طراحان قسمت جلویی یک دانه فیلم متحرک ظریف را در سطح همه تصاویر اضافه کرده اند. (با این حال، توجه داشته باشید که این جلوه در نمای تلفن همراه من وجود ندارد.) من گمان می‌کنم تعداد کمی از کاربران آگاهانه متوجه آن می‌شوند، اما می‌توانم استدلال کنم که قطعاً این عکس‌ها را احساس می‌کند. مانند عکس های فیلم.

چگونه این کار را انجام می دهند؟

برای کسانی که به جزئیات فنی علاقه مند هستند، توسعه دهندگان از جاوا اسکریپت برای ایجاد یک کانواس HTML5 در بالای هر تصویر. هر بوم یک انیمیشن تقریباً شفاف با نویز تصادفی پخش می کند. به همان اندازه که مبتکرانه است، پیچیدگی این ایده تنها باعث می شود که سادگی بافت کاغذ قبلی هوش مصنوعی گوگل را بیشتر تحسین کنم.

همانطور که در بالا دیدیم، بافت می‌تواند تأثیر زیادی بر نحوه درک افراد از طراحی شما داشته باشد. برای ایجاد طراحی‌های معاصر مؤثر، حفظ روندهای فعلی طراحی وب ضروری است، اما داشتن آگاهی از حالت‌های گذشته که خارج از تاریخچه‌ی اثیری اینترنت رخ داده‌اند، به شما کمک می‌کند تا سبک و طرح‌های اصلی خود را ایجاد کنید.

در نهایت، تصویری که مشتریان شما سعی در ایجاد آن دارند، و اهداف ارتباطی که آنها تعیین کرده‌اند، باید عوامل تعیین‌کننده در میزان و نوع بافتی باشد که شما اعمال می‌کنید.

برگرفته از “اصول طراحی وب زیبا، ویرایش چهارم’.

منبع :

https://akma.ir/5-بهترین-گواهینامه-طراحی-وب-برای-تقویت-م/