کنجکاوی افراد نسبت به رویدادهایی که تجربه‌ای از آن ندارند، بسیار زیاد است. معمولا با کسب اطلاعات درخصوص نحوه عمل بینی می‌توان حجم زیادی از نگرانی و استرس پیش از عمل را کنترل کرد. پس با خیال آسوده منتظر در ادامه همراه ما باشید تا مراحل بستری تا ترخیص بعد از جراحی را مرور کنیم.

بعد از ورود به اتاق عمل، پزشک متخصص رینوپلاستی باتوجه به توضیحات شما درخصوص حساسیت‌های دارویی و سابقه بی‌هوشی، داروی بی‌هوشی مناسب توسط متخصص بی‌هوشی تزریق می‌گردد. در همین زمان سرم و ماسک اکسیژن و لوله اکسیژن برای تنفس بهتر استفاده می‌گردد.

سپس پزشک با ایجاد برش در ناحیه زیر پره‌ها برای جراحی باز یا بسته فضا را فراهم می‌کند. سپس با اعمال تغییرات در ناحیه استخوان اصلی بینی و جمع نمودن غضروف بینی، شکل و فرم بینی استخوانی را به استاندارد مدنظر فرد متقاضی نزدیک می‌کند.

پس از اتمام کلیه کارهای لازم، پزشک با زدن بخیه‌های ظریف جذبی یا کششی، کار را تمام می‌کند و بینی را با استفاده از کچ یا آتل، فیکس می کند. برای کنترل خون‌ریزی حاصل از جراحات داخل بینی نیز، پزشک اقدام به قرار دادن تامپون داخل سوراخ بینی می‌کند. این تمامی اتفاقاتی است که برای بینی استخوانی در اتاق عمل خواهد افتاد.

تفاوت عمل بینی گوشتی با عمل بینی استخوانی

شاید علاقه‌مند باشید که بدانید، تفاوت عمل بینی گوشتی با بینی استخوانی در چه چیزی است و چرا بینی گوشتی پیچیده‌تر از سایر جراحی‌ها است. به گزارش دانشگاه آکسفورد، جراحی بینی گوشتی شاید مشکل‌ترین مدل جراحی رینوپلاستی باشد.

به یاد داشته باشید که بینی استخوانی برخلاف بینی گوشتی، پوست نازکی دارد و پیچیدگی‌های کاهش ضخامت بافت پوست را ندارد. ضمن این‌که بافت عضروف بینی استخوانی نیز، برخلاف بینی گوشتی کاملا قوی است و تحمل وزن و کشش بینی بعد از جراحی را دارا است. همین مشخصه‌ها موجب آسان‌تر انجام شدن عمل بینی استخوانی می‌شود.

بهترین جراح بینی استخوانی در تهران

تزریق فیلر

درصورتی‌که مشکل و نافرمی بینی استخوانی تنها در ناحیه استخوان بینی باشد، می‌توان با تزریق فیلر بخشی از ناهمواری را جبران کرد. اما در شرایطی که مشکل بینی استخوانی به غضروف یا انحراف مربوط باشد، معمولا از فیلر نمی‌توان انتظار نتیجه مطلوبی داشت. ضمن این‌که تزریق فیلر نهایتا ۶ الی ۱۰ ماه ماندگاری دارد و بعد از گذشت این مدت زمان، باید برای ترمیم آن و تزریق مجدد اقدام کنید.

مهم‌ترین بخش‌های عمل بینی استخوانی

معمولا پزشک متخصص و باتجربه، بهترین پروسه را برای انجام عمل بینی مشخص می‌کند. اما طبق اظهارات کلینیک تخصصی جراحی پلاستیک و لیزر آمریکا، از جمله تغییراتی که در طی عمل جراحی بینی استخوانید اعمال می‌شود، می‌توان به باریک کردن پل بینی، کاهش اندازه بینی به تناسب چهره، اصلاح نوک بینی و غضروف آن، برطرف کردن انحراف احتمالی بینی، بهبود تقارن پره‌های بینی با یکدیگر و برطرف کردن ناهمواری استخوان بینی، اشاره کرد.

تفاوت بینی استخوانی و گوشتی

بینی های استخوانی به آن دسته از بینی ها گفته می شود که ناهنجاری های آن ها در پشت بینی در محدوده بالاتر از نوک بینی و در طول دیواره ه ها قرار دارد. ذر مقابل به آن دسته بینی هایی که ناهنجاری های آن ها در قسمت نوک و دیواره های دوسوراخ بینی که اسکلت آن ها از جنس غضروف و نرم بوده قرار دارد، بینی گوشتی گفته می شود.

بینی گوشتی از ساختمان استخوانی ضعیف با پوست ضخیم برخوردار می باشد، در حالی که بینی استخوانی اسکلت استخوانی محکم و قوی تر با پوستی ظریف دارد. عمل بینی گوشتی به دلیل برخورداری از پوست با ضخامت بالا به مراتب سخت تر از عمل بینی استخوانی می باشد. همچنین میزان تورم، دوران نقاهت و گاهی مقدار کبودی در بینی گوشتی بیشتر از بینی استخوانی می شود. به همین سبب در جراحی بینی گوشتی، روند بهبودی از سرعت کمتری برخوردار می باشد.

 

اهداف عمل بینی استخوانی

به طور کلی اهداف جراحی بینی را به صورت زیر می­توان خلاصه کرد:

هر ساله هزاران نفر بینی خود را عمل می کنند. عمل بینی می تواند یک روش ترکیبی برای بهبود شکل و عملکرد بینی باشد و یا هدف از انجام آن تنها زیبایی فرم بینی باشد. از جمله اهدافی که مردم را به انجام عمل بینی تشویق می کند عبارت اند از :

  • کاهش طول بینی
  • بازیابی اعتماد به‌ نفس
  • صاف کردن بینی ­های کج
  • رفع مشکلات تنفسی بینی
  • ترمیم آسیب های وارده شده از عمل قبلی به بینی
  • ایجاد تناسب در بینی های آسیب دیده بر اثر جراحت
  • از بین بردن برجستگی های بینی استخوانی و گوشتی
  • باریک کردن بینی های بسیار پهن و نامتناسب با فرم صورت
  • بهبود اشکالات ایجادشده در تنفس و بازسازی راه هوایی بینی