چگونه از استرس شغلی پیشگیری کنیم؟

استرس کاری workplace-stress

استرس طولانی واسه تون بده، تا اینجا نباید این جمله واسه تون عجیب باشه. استرس طولانی باعث تموم نتیجه های منفی واسه سلامتیه، شامل فشار بر سیستم ایمنی و افزایش خطر مریضیا.

اما تحقیقی جدید در دانشگاه هاروارد این علم رو روش زوم کرده. استرس محل کار، درست به اندازه درمعرض دود سیگار بودن واسه بدن شما مضره.

ساعات طولانی، پشتیبانی اجتماعی ضعیف در محل کار و تضادهایی میان زندگی خانوادگی و شغلی نه فقط می تونه روی سلامتی شما تاثیر بزاره بلکه شانس تشخیص مریضی رو درشما کم می کنه( اشخاصی که با ناامنی شغلی می جنگن، ۵۰درصد احتمال این که وضعیت سلامت شون ضعیف باشه بیشتره). حتی اندازه مرگ ومیر در میان اونایی که با استرس شغلی زیادی درگیرند، هم بیشتره.

هرچند تعداد خیلی از این عوامل استرس برانگیز نتیجه سیاستای شرکتا و الگوهای شون هستن، اما خبر خوب این که شما می تونین کارای زیادی واسه تقویت رضایت شغلی و شادی و سلامت کلی تون انجام بدین.

  1. مفیدتر کار کنین

مدیریت زمان موضوع مهمی واسه خیلی از افراده. اگه شما واسه انجام کاراتون درجدالید، با مافوق تون درباره تعیین اهداف واقع گرایانه و ضرب العجلای خودتون صحبت کنین. کاراتون رو براساس اولویت رده بندی کنین و معتقد ضرب العجلا باشین.

  1. از خودتون زیاد کار نکشید

انجام کار و رسیدگی به امور سخته اگه تحت فشار باشین، اما استراحت کردن حتی نیم ساعت دور از میزکارتان می تونه اشتیاق تون رو بیشتر کرده و به شما کمک کنه کمتر احساس نگرانی و اضطراب داشته باشین.

  1. رفت و اومد روزانه تون رو آزمایش کنین.

نزدیک تر کردن محل زندگی به محل کار، باعث کنتر شدن زمان رفت و اومد می شه و می تونه رضایت کلی شغلی تون رو بیشتر کنه. حتی اگه از شغل تون لذت نمی برین، زمان کمتر در رفت و اومد یعنی صرف زمان کمتر واسه تفکر درباره آماده شدن واسه کار.

  1. استرس تون رو رها کنین.

پیدا کردن یه راه نجات واسه استرس روزانه تون با داشتن یه سرگرمی یا فعالیتی که از اون لذت ببرین در برنامه روزانه تون نه فقط روحیه تون رو تقویت می کنه بلکه به کاهش استرس کلی و حتی کاهش ضربان قلب تون کمک می کنه.

  1. کمتر از گوشی هوشمندتون استفاده کنین.

مرکز تحقیقاتی Pew گزارش می کنه ۳۵ درصد از کارمندان به این نتیجه رسیدن هرچه بیشتر از گوشیای هوشمندشون استفاده کرده بودن، ساعات بیشتر کار کرده بودن،(البته شایدً با بازدهی کمتر) حتی خارج از ساعات کاری. کارمندانی که کارشون رو با خودشون به خونه نمی برن و می تونن در ساعات غیرکاری از کار دور بمونن، احتمال رضایت شون نسبت به زندگی بیشتره و علائم کمتری از استرس طولانی میدن.

کار واسه هممون مهمه، اما هیچوقت نباید مهمتر از سلامتی مون باشه. اگه کارتون باعث می شه احساس استرس طولانی داشته باشین، علامت اینه که باید دور و بر کارتون تغییراتی بسازین.

درمان استرس با دکتر اوز

تاثیر استرس بر تیروئید چیه؟

مجله سلامت کاهش استرس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *