در خیلی از کشورای جهان و به دلیل آسیبایی که ترکیبات شیمیایی موجود در بعضی از شکلای جور واجور کرما، مواد پاک کننده و در کل اجناس بهداشتی دارن، حالا تمایل بسیاری واسه به کار گیری مواد طبیعی هست.

حالا خوبیش اینه کشور ما با دارا بودن تاریخ و تمدن قدیمی همیشه در به کار گیری مواد طبیعی پیشرو بوده.
هنوزم خیلی از زنان ایرونی واسه حفظ سلامت مو و پوست خود از روغنای طبیعی استفاده می کنن.

اگه شمام در گروه آدمایی قرار دارین که واسه سلامت پوست خود به دنبال مواد طبیعی هستین، با به کار گیری این روغن نه فقط به سلامت خود بلکه به اقتصاد خونواده هم فکر می کنین.

حالا و با خریداری یه روغن نارگیل می تونین از اون به بهترین راه استفاده کرده و از هر گونه آسیب شیمیایی هم دور بمونین.

این روغن با ترکیبات طبیعی خود واسه پوست، مو، ناخنا، آشپزی، برق انداختن لوازم منزل، مراقبت بهتر از حیوان خونگی تون و بقیه موارد هم کاربرد داره.

با اینکه در این رابطه دو مقاله رو در گذشته و از معجزه های این روغن واسه تون برشمرده بودیم اما واسه تاکید بر اهمیت اون و بروزرسانی اطلاعات در رابطه، مقاله دیگری رو واسه تون جفت و جور کردیم.

در ادامه یازده مورد از کاربرده های این روغن رو با هم تقدیم حضوتون می کنیم.

با ما همراه باشین:

۱- مرطوب کننده

چه از این روغن واسه صورت، بدن و یا دستا استفاده کنین، می تونه یکی از بهترین مرطوب کننده ها باشه. کمی از اونو روی دستای خود بمالید، اگه نوع جامد اونم باشه با این کار نرم و به صورت محلول در میاد و می تونین اونو روی تموم بخشای مو یا پوست خود بمالید.

نگران چربی فراوون اون نباشین. در اول بسیار چربه اما این چربی به سرعت جذب پوست یا موهاتون می شه.

۲- پاک کننده آرایش

واسه اینکه بتونین به بهترین راه مواد آرایشی روی پوست خود رو پاک کنین از روغن نارگیل استفاده کنین. اونو روی پوست خود مالیده و به آرومی آرایش صورت تون رو با یه تیکه پارچه تمیز یا پنبه پاک کنین.

۳- جوش

روغن نارگیل دارای ویژگی ضدباکتریاییه و می تونه در نابود کردن جوش به شما کمک کنه.
تقریبا تموم آدمایی که از این روغن واسه پوست شون استفاده می کنن، اقرار داشتن که پس از مصرف، جوشای کمتری رو روی صورت خود دیدن.

۴- درمان عفونت، گزیدگی و کبودی

روغن نارگیل ماده ای به نام «مونورالین» داره.

می گن که این ماده می تونه در مقابله با گزیدگیا به درد بخور باشه.

هم اینکه دارای ویژگی ضدقارچی هم هست.

خیلی از وب سایتا مربوط با سلامت به دلیل دارا بودن همین خاصیت ضدقارچی، این روغن رو واسه خراشیدگیا، گزیدگیا، عفونتا و بهبود کبودیای پوستی مناسب می دونن.

۵- اسکراب بدن

خیلی از بلاگرهای مربوط به زیبایی، ترکیب این روغن با شکر سفید و قهوه ای رو گزینه مناسبی واسه جفت و جور یه اسکراب طبیعی واسه بدن می دونن. کسایی که اونو امتحان کردن بسیار این ترکیب رو مناسب و ارزون تر از اسکرابای شیمیایی می دونن.

۶- نرم کننده مو

فردی از تجربه خود واسه به کار گیری روغن نارگیل به جای نرم کننده میگه. ایشون از یکی از دوستای خود آموخته بود که می تونه به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روغن نارگیل رو روی موهاش قرار داده و اجازه بده تا اونجا که امکان داره چربی موجود در روغن جذب فولیکولای مو شه.

نتیجه این کار موهایی نورانی و صافه. البته باید این موضوع رو در نظر داشته باشین که باید موها رو بعد از زمان گفته شده خوب آبکشی کنین.

۷- کرم مخصوص شیو کردن

بعضی از خانوما یه شیشه روغن نارگیل رو در داخل حموم خود نگهداری می کنن تا بتونن در موقع شیو کردن پاهای شون ازش استفاده کنن. نه فقط کار شیو کردن رو راحت تر می کنه بلکه می تونه از پوست هم خوب مراقبت به عمل آورد.

۸- روغن پخت و پز

اگه روغن نارگیل رو واسه مصارف بهداشتی و زیبایی استفاده می کنین، پیشنهاد می شه که اونو واسه پخت و پز هم استفاده کنین. در خیلی از برنامه های آشپزی مثل برنامه «جنا ماربل» در یویتوب از این روغن واسه طبخ غذاها استفاده می شه.

شمام می تونین این کار رو انجام بدین.

۹- افزایش اندازه انرژی و مکمل سلامت

خیلی از بلاگای مربوط به سلامت از نقش طبیعی این روغن واسه افزایش سطح انرژی خبر میدن.
هم اینکه مصرف این روغن می تونه تا ساعتا شما رو سیر نگه داره.
خیلی از آدمایی که رژیم غذایی لاغری رو دنبال می کنن از روغن نارگیل واسه پخت و پز استفاده می کنن.

۱۰- برق انداختن چوب/ چرم/ فلز

کمی از این روغن رو واسه برق انداختن لوازم منزل خود به کار ببرین. وسایل چرمی، مبلمان و چیزای فلزی رو با اون جلا بدین. با این کار به آسونی می تونین این وسایل رو برق بندازین.

۱۱- مراقبت از حیوان خونگی

می تونین از اون واسه برطرف کردن خشکی بینی، کف پا و یا به عنوان نرم کننده موهای حیوان خونگی خود استفاده کنین. از اونجایی که روغن نارگیل دارای ترکیبات طبیعیه اگه حیوان خونگی شما بدنش رو لیس هم بزنه و این روغن وارد دهن اون شه، واسه سلامتی اش بی ضرره.