چگونه از سندرم استخوان مچ دست پیشگیری کنیم؟

سندرم استخون مچ دست

شاید تا حالا درمورد استخون مچ دست فکر نکرده اید، مگه اینکه سندرم استخون مچ دست رو تجربه کرده باشین، شرایط دردناکی که با سوزش، درد، و سفتی در دست و مچ همراه س و بعضی وقتا درد به بازو ها هم انتقال می یابد.

به گزارش مجله اینترنتی به نقل از مجله سلامت ؛ این سندرم به عنوان مریضی کارمندان پشت میز نشین شناخته شده، اما نشستن پشت کامپیوتر تنها دلیل ابتلای به اون نمی باشه، کارشناسان تصور می کنن معمولا ترکیبی از عوامل مانند، وراثت، احتباس مایعات یا شرایطی مانند دیابت و روماتیسم مفصلی عامل بوجود اومدن اون هستش.

خبر خوب این که، بیشتر می تونید از علائم دردناکی که به شما آسیب می رساند با پیروی از نکات زیر جلوگیری کنین.

۱. به مچ دست خود استراحت بدید.

وقتی با آب سرد سروکار دارین یا در حموم، با دستانتون کمی مهربون تر باشین: هر دست رو از ناحیه مچ به آرومی به سمت بالا و پایین خم کنین، واسه چند دقیقه در هر سمت کشش بدید. بعد انگشتان خود رو هم خم کنین و کشش بدید.

۲. کمتر فشار بیارین.

نکته، احتیاجی نیس که صفحه کلید کامپیوتر رو بکوبید یا خودکارتان رو واسه اینکه درست کار کنه، محکم بگیرین. اگه کیبورد و خودکار رو به آرومی لمس کنین به دستانتون واسه آرامش کمک زیادی کرده اید.

۳. روی وضعیت نشستن خود، کار کنین.

افتادن به جلو روی صندلی می تونه روی مچ و دست ها فشار وارد کنه. اینجا چهار باید و نباید از وضعیت مناسب نشستن پشت میز رو از زبون استادیار درمان فیزیکی در دانشگاه علوم فیلادلفیا نقل می کنیم:

باید: پاهاتون رو صاف روی کف زمین نگه دارین و چشماتون هم سطح صفحه نمایش کامپیوتر باشه. اگه میز و صندلی بلندی دارین، از یه زیرپایی واسه صاف نگه داشتن پاهاتون کمک بگیرین.

باید: مطمئن شید که صندلی شما از انحنای پشتتون در پایین کمر مواظبت می کنه.

باید: با راه رفتن در اتاق کارتون به خود استراحت های منظم ۶۰ ثانیه ای بدین، ایستادن وضعیت شما رو بهبود می بخشه.

نباید: پاها رو به مدت طولانی دراز یا روی هم نگه ندارین. واسه کم کردن تنش مفصل مچ پا، زانوها و باسن، اونا رو در زاویه ۹۰ درجه نگه دارین.

۴. دستانتون رو گرم نگه دارین.

موندن در اتاق سرد باعث می شه دستانتون سرد شن، و در نتیجه منتهی به درد شه. اگه نمی تونید دما رو تنظیم کنین، یه جفت دستکش بدون جای انگشت رو بپوشید، ممکنه در اول احمقانه به نظر آید، اما بعدا دستانتون از شما تشکر می کنن.

۵. تمرینات یوگا انجام بدین.

هر گونه ورزش قدرتی واسه مفاصل فوق العاده س و این وسط یوگا به طور خاص واسه کم کردن درد و انعطاف پذیری مچ دست شناخته تر شده. تمرینات یوگا مختص آرامش دهنده ها ی درد رو واسه افزایش جنب و جوش امتحان کنین.

خواص مدیتیشن واسه پوست و زیبایی

امتیازات مدیتیشن

مجله سلامت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *