چگونه استرس کنکور را کم کنیم؟

اگه شمام چند هفته دیگه کنکور دارین و می خواین در این آزمون موفق شید باید با استرس تون کنار بیایید، کنکور هم آزمونی مانند دیگه آزمون هاست و هیچ فرقی با بقیه نداره.

عفت غفوری مشاور تحصیلی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوون با بیان اینکه اولین کار واسه کاهش استرس کنکوریا ذکر و یاد خداس، گفت: کنکوریا قبل از هر چیز باید به خدا توکل داشته باشن.

غفوری ادامه داد: تغذیه و خواب کافی از جمله عوامل موثر بر استرس است در نتیجه کنکوریا باید خواب کافی و تغذیه مناسب داشته باشن.

ایشون تاکید کرد: باید اندازه آهن و روی بدن دختران تامین شه، چون کمبود آهن و روی باعث کاهش یادگیری و افزایش استرس می شه.

این مشاور تحصیلی مصرف کافی آب رو از عوامل موثر در کاهش استرس دونست و اضافه کرد: مصرف به اندازه آب موجب کارایی بهتر سلولای بدن و کاهش استرس می شه.

غفوری در مورد چگونگی درس خوندن داوطلبان کنکور در روزای آخر گفت: در این روزا به مرور مطالب خونده شده بپردازند و از یادگیری مطالب جدید بپرهیزند.

: داوطلبان باید واقع بین باشن و در حد توان از خود توقع داشته باشن.

غفوری درباره نقش برجسته خونواده ها در کم کردن استرس داوطلبان گفت: خونواده ها باید به فرزندان خود آرامش و امید بدن و به اونا بیاموزند قبولی در کنکور تنها شرط خوشبختی و موفقیت در زندگی نیس و میشه با کسب هر مهارت و پیشرفتی به موفقیت در زندگی رسید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *