آزمون GRE آزمون بررسی استعداد تحصیلی در بخش مقاله نویسی، ریاضیات و تسلط به زبون انگلیسیه و داشتن مدرک اون واسه علاقمندان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری آمریکا اجباری میشه. در واقع بدون داشتن مدرک جی آر ایی، پرونده خواهندگان تحصیل در آمریکا پذیرفته نمی شه و تعداد دانشگاه هایی که بدون مدرک جی آر ایی به دانشجویان ادمیشن میدن، شاید از تعداد انگشتان دست بالاتر نره.

آزمون جی آر ایی شامل ۳ قسمته. قسمت اول ریاضیاته که شما باید ۴۰ سوال ریاضی در سطح ریاضی دبیرستان جواب بدین. قسمت بعدی هم جواب به سوالات زبانه که از درک مطلب گرفته تا واژه شناسی، در این بخش سوال می شه.
بخش زبون تخصصی آزمون، ۴۰ سوال داره که یکی از سخت ترین بخشای اون هستش.
پس از این قسمت، قسمت مقاله نویسیه که قدرت مقاله نویسی آنالیتیک داوطلب رو سبک و سنگین میکنه. این بخش ۲ قسمت داره.
یکی اینکه به شما موضوعی داده می شه و باید ظرف نیم ساعت اونو بنویسین. بخش بعدی این جوری س که به شما موضوعی داده می شه و باید درباره اون بحث کنین. در واقع ظرف ۶۰ دقیقه باید بتونین مقاله ها رو به صورت تایپی آماده کرده و این بخش رو به پایان برسونین.

کارنامه داوطلبان آزمون جی آر ایی حدود ۲ هفته پس از شرکت در آزمون تو تهران یا سنترهای این آزمون در سراسر جهان منتشر می شه.
هیچ فرقی نسبت به شرکت در أزمون تو تهران یا کشورای دیگه وجود نداره. کارنامه شما ۲ سال اعتبار داره و می تونین پس از ورود به پروفایل خود در سایت ETS، نسبت به درخواست ارسال کارنامه به دانشگاه مقصد دست به کار شین. این کار با پرداخت هزینه ۳۰ دلاری انجام می شه.
خیلی از دانشگاه های آمریکا، BAND SCORE مشخصی واسه قبولی داوطلب اعلام نمی کنن. اما واسه بخش مقاله نویسی، نمره ۴ از ۶ و واسه بخش درک مطلب، نمره ۱۶۰ از ۱۷۰ لازمه تا شما رو در کورس رقابت نگه داره.

با این حال، آمادگی آزمون جی آر ایی واسه مشتاقان تحصیل در دانشگاه های آمریکا اهمیت زیادی داره.
در گزارش امروز، شما رو با اشتباهاتی که داوطلبان هنگام مطالعه واسه آمادگی آزمون مواجه هستن آشنا میکنیم.

آمادگی درست واسه آزمون مهم

 

 

دونستن اون چیزی که باید موقع آماده شدن واسه آزمون GRE انجام بدین تقریبا همون‌قدر مهمه که بدونین چه کارایی رو نباید بکنین.بیشتر ما ممکنه به حرف‌های یه دوست یا همکاری که قبل از ما در این آزمون شرکت کرده گوش بدیم تا بدونیم چیجوری خودمون رو آماده آزمون کنیم.
ما به گفته‌ های اون‌ها اعتماد می‌کنیم چون اگه اون‌ها به نتیجه رسیده‌ان، به چه دلیل نباید واسه ما اتفاق بیفته؟ ما ممکنه به نصیحت‌ های اون‌ها عمل کنیم اگه نمره‌ای کسب کرده باشن که ما به دنبالش هستیم اما موفقیت اون‌ها ممکنه به دلیل سطح بالای علم‌ یا سابقه تحصیلی اون‌ها باشه. یعنی، ما تلاش می‌کنیم تا نتیجه‌ خوبی مثل اون‌ها به‌دست بیاریم اما بدون اینکه از معیارهای متناسب با نیازای خودمون استفاده کنیم.

 اشتباه اول در آماده شدن واسه آزمون GRE ؛ مطالعه فقط به مدت دو هفته

به چه دلیل نباید در زمان کمی خودتون رو واسه آزمون آماده کنین؟ مهم‌تر از همه، چقدر واقعا می‌تونید یاد بگیرین؟ این یه دلیل آوردن غلط قدیمیه چون اگه GRE آزمون راحتی بود، همه اونو به‌راحتی قبول می‌شدن و واسه آزمایش مورداستفاده قرار نمی‌گرفت. تقریبا همه داستانی رو درمورد فردی شنیده‌ان که فقط با یه هفته مطالعه در آزمون قبول شده.
شما ممکنه با خودتون فکر کنین، من اون شخص هستم. حالا خوبیش اینه، راه‌ آسونی واسه اثبات این تصور هست.
الان یه بار آزمون بدین و ببینین که چه نتیجه‌ای می‌گیرید.

پس از پایان آزمون، نگاهی به نمره خود بندازین. دقیقا همون چیزیه که تصور می‌کردین؟ مطمئنین که می‌تونید دوباره به همون نتیجه برسین؟ نه؟ مطالعه به مدت دو هفته شاید تغییر قابل‌توجهی در نتیجه ایجاد نمی‌کنه یا حتی کارکرد مشابه‌ای رو تضمین نمی‌کنه. پس، اگه امیدوارید که نتیجه بهتری به دست بیارین یا کارکرد مشابهی داشته باشین، شما باید هرچه زودتر این ایده رو از یاد ببرین. آزمون GRE به گونه‌ای طراحی یا امتیازبندی نشده که با دو هفته مطالعه مطالب، بیشتر افراد امتیاز خوبی به دست بیارن.

اشتباه دوم در آماده شدن واسه آزمون GRE ؛ مطالعه در زمان تعطیلات آخر هفته 

من در طول هفته زندگی عادی خودمو دارم و آخر هفته‌ها رو با تبدیل شدن به یه سامورایی به مطالعه اختصاص میدم. این یه روش منطقی درستیه؟ شما واقعا با چیزایی که واسه گذروندن تعطیلات هیجان‌ انگیز هستن وسوسه می‌شید مثل بیرون رفتن با دوستان، کنسرت، مهمانی و هرچیز دیگری. آخر هفته وقتیه که بقیه افراد آرامش و جشن می‌گیرند و شما با انتخاب این زمان واسه آماده شدن واسه آزمون GRE ، خودتون رو در برابر چیزای خوبی قرار می‌بدین که مانع مطالعه‌تون می شن.

هنگام مطالعه یه زبون خارجی موردی که از همه‌چیز مهم‌تره و موجب تسریع در یادگیری و روان شدن می‌شه، استفاده همیشه از اون هستش.
هرچه بیشتر درگیر زبون شید، به زور هر روز ازش استفاده کنین، راحت‌تر می‌تونید اونو یاد بگیرین و سریع‌تر میتونین تا به اون زبون صحبت کنین. این اصل در آماده شدن واسه آزمون GRE هم کاربرد داره، هرچه بیشتر از مهارت‌ها و ایده‌هایی که واسه آزمون نیازمندید استفاده کنین، شما قادر به حفظ و استفاده اون‌ها در زمان مناسب هستین.

اشتباه سوم در آماده شدن واسه آزمون GRE ؛ تمرکز کردن فقط روی یه بخش

واسه علم‌آموزانی که معتقد به مطالعه هستن بسیار رایجه که فقط بخوان روی یه بخش تمرکز کنن، مخصوصا اگه فکر کنن که اون‌ها یه استعداد طبیعی در دیگر بخش‌ها دارن. این یه انتخاب خطرناکه مگه اینکه شما الان به‌طور همیشگی امتیاز کاملی از یه بخش گرفته باشین. شما به‌راحتی فرض می‌کنین باید روی بخش‌هایی که توانایی کمتری دارین تمرکز کنین. چیزی که در نظر نمی‌گیرید اینه که واسه تقویت هر بخش چقدر باید وقت بذارین و تجربه یه آزمون کامل چیجوری میشه.

اگه شما به‌طور طبیعی در بخش شفاهی امتیاز بالاتری نسبت به بخش ریاضیات دارین، ممکنه به نظر برسه که با دقیق شدن و فوکوس کردن روی ریاضی به هدف خود می رسین اما اگه فقط کمی وقت بیشتری روی مطالعه مطالب شفاهی بذارین، اثر مشابهی بر نمره کلی شما داره؟

 

۱۲ نکته واسه آمادگی موثر آزمون GRE

 

  • قبل از آمادگی آزمون، DEADLINE ارسال کارنامه دانشگاه مقصد در آمریکا رو بدونین.
  • قبل از آمادگی آزمون، کتابای خوب واسه پیشرفت مهارتای خود در هر ۳ بخش رو از مشاوران دریافت کنین.
  • قبل از آمادگی آزمون، سطح زبون انگلیسی خود رو به سطح آیلتس ۶ برسونین.
  • آزمون جی آر ایی، تنها ۲ سال اعتبار داره.
  • واسه کاهش هزینه ها، برنامه ریزی خود واسه ادمیشن رو در این بازه بکنین.

  • آزمون جی آر ایی، با آزمون آیلتس و آزمون تافل فرق داره.
    تفاوتا رو خوب درک کنین.
  • همیشه Gre Revised رو مطالعه کرده و با قوانین و قوانین جدید آزمون آشنا شید.
  • واسه پیشرفت نمره در بخش مقاله نویسی، روزی ۲ مقاله نوشته و به وسیله استادان زبون، اونا رو با اصلاح کنین.
  • واسه پیشرفت نمره در بخش ریاضیات، روزی ۵۰ موضوع ریاضی در بخشای جور واجور آمار و احتمال و مثلثات حل کنین.
  • واسه پیشرفت نمره در بخش درک مطلب، به نگهداشتن مصنوعی کلمات اکتفا نکنین و کاربرد کلمات در جملات رو بخونین.
  • حتما واسه آمادگی آزمون جی آر ایی، با دانشجویانی که نمره بالا گرفتن مشورت کنین. اونا رو در لینکدین پیدا کنین.
  • آزمون جی آر ایی سال به سال گرانتر میشه. اگه قصد تحصیل در آمریکا دارین، در اسرع وقت دست به کار شین.
  • آزمون جی آر ایی آزمونی رایانه ایه. مهارتای تایپ و انتقال مفاهیم به رایانه رو پیشرفت بدین.
  • همیشه با مثل سازه های آزمون جی آر ایی کار کنین.

اگه تجربه شرکت در آزمون جی آر ایی و آمادگی این آزمون رو دارین، تجربه ها و دیدگاه های خود رو از راه کامنت یا کانالای ما در شبکه های اجتماعی بفرستین.