در این مطلب شما را با نحوه دریافت وام خود اشتغالی با مدرک فنی و حرفه ای آشنا می کنیم پس اگر قصد دریافت وام فنی و حرفه ای دارید پیشنهاد میکنم با ما همراه باشید

وام فنی حرفه ای به افرادی که دارای مدرک معتبر از سازمان فنی حرفه ای هستند تعلق می گیرد و هدف از این وام کمک به راه اندازی کسب و کار مورد نظر است. مبلغ وام فنی و حرفه ای با توجه به نوع تسهیلات پرداختی متفاوت و سقف پرداخت آن برای برخی طرح ها تا 150 میلیون تومان هم قابل دریافت است.

 

شرایط وام فنی حرفه ای چیست؟

برخی از شرایط عمومی مورد نیاز عبارتند از: داشتن تابعیت ایرانی – داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت از سربازی برای آقایان – عدم استفاده از تسهیلات اشتغال زایی صندوق کارآفرینی امید در گذشته – مشغول نبودن در هیچ نهاد دولتی و غیر دولتی و نداشتن بیمه اشتغال – دارا بودن حداقل سن 18 سال و یا حداکثر 50 سال – اخذ مجوز های مربوط به اشتغال

علاوه بر این نیاز است تا شرایط دیگری هم برای فرد وام گیرنده باشد مثل مرتبط بودن مدرک فنی حرفه ای با عنوان شغلی – تحویل چک یا سفته معادل با 1.5 برابر مبلغ وام دریافتی – معرفی یک ضامن رسمی همراه با گواهی کسر از حقوق به ازای هر 50 میلیون تومان تسهیلات اعطایی – ارائه مدارک مربوط به سکونت در محل ایجاد اشتغال که ممکن است بر اساس شرایط بانک ها کمی متفاوت باشد.

 

مبلغ وام فنی و حرفه ای چقدر است؟

تسهیلات فنی و حرفه ای یکی از پرطرفدارترین وام ها در بین مردم است ولی این نکته هم مهم است که مبلغ آن چقدر است؟ پاسخ به این سوال را باید به طور کلی اینطور بیان کردن که مبلغ وام بستگی به شرایط وام گیرنده دارد و بر اساس نوع تسهیلات و مدرک فنی و حرفه ای متقاضی متفاوت است. به طور کلی وام فنی و حرفه ای در چهار قالب تسهیلات اشتغال خانگی، خود اشتغالی، کارآفرینی و سربازی پرداخت می شود.

 

 مبلغ وام فنی حرفه ای مربوط به اشتغال خانگی چقدر است؟

سقف مبلغ وام فنی حرفه ای مربوط به اشتغال خانگی 15 میلیون تومان تعیین شده است. این وام به افرادی تعلق می گیرد که کسب و کار های کوچک در محل زندگی خود دارند. وام خود اشتغالی هم مربوط به اشخاصی است که با توجه به مدرک فنی حرفه ای خود، کاری را راه اندازی کرده و در آن شاغل می شوند و سقف پرداخت آن 100 میلیون تومان است.

 

 مبلغ وام کارآفرینی چقدر است؟

وام کارآفرینی به معنای ایجاد اشتغال برای چند نفر از طریق راه اندازی کسب و کار است و مبلغ پرداخت آن به 150 میلیون تومان می رسد.

آیا سربازها می توانند وام فنی و حرفه ای بگیرند؟

تسهیلات سربازی با مبلغ 150 میلیون تومان به سربازانی که خدمت خود را به پایان رسانده اند و یکی از مدارک معتبر سازمان فنی و حرفه ای را دارند تعلق می گیرد.

 

ثبت نام وام فنی حرفه ای

برای ثبت نام وام فنی و حرفه ای هنوز سامانه یا سایت ثبت نام وام فنی حرفه ای به صورت برخط ایجاد نشده است و وام را باید از طریق بانک های شهر خود دریافت نمایید. بانک شرایط اعطای وام خود را در سایت های خود با عنوان وام خوداشتغالی و نظیر آن درج کرده اند.

 

برای دریافت وام فنی حرفه ای چه شرایطی نیاز است؟

مهم ترین شرط پرداخت وام فنی حرفه ای، هماهنگ بودن مدرک فنی حرفه ای متقاضی وام و کسب و کاری است که می خواهد ایجاد کند که در متن مقاله توضیح داده شده است.

 

وام فنی حرفه ای به افراد شاغل تعلق می گیرد؟

خیر. وام فنی حرفه ای 1402 به افرادی که در نهاد های دولتی و یا غیر دولتی مشغولند و بیمه کاری دارند، تعلق نمی گیرد.

 

نمونه سوالات فنی و حرفه ای را از کدام سایت دریافت کنیم؟

سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سال ۱۳۵۹ از ادغام سه نهاد آموزشی به جهت ارائه آموزش های فنی و حرفه ای تشکیل شده است. این سازمان هر ساله با انجام آزمون تئوری فنی و حرفه ای و آزمون عملی از فراگیران آموزشگاه های فنی و حرفه ای کشور و همچنین افرادی که قصد شرکت در آزمون های ادواری فنی و حرفه ای دارند، مهارت فراگیران را محک میزند و گواهینامه فنی و حرفه ای با قابلیت ترجمه به آنها اعطا می کند.

برای آمادگی در آزمون ها پیشنهاد می کنیم حتما به سایت نمونه سوالات رایگان فنی و حرفه ای سر بزنید و مهارت و دانش خود را محک بزنید تا قبولی صد در صد و تضمین قبولی در آزمون های فنی و حرفه ای را داشته باشید.