چگونه استرس را از بین ببریم؟

کاهش استرس

چیجوری استرس رو کاهش بدیم؟ این سوال ممکنه راه زندگی شما رو عوض کنه، اگه با استرس شدید دست و پنجه نرم میکنین و می خواید راهکارهای کاهش استرس رو بدونین پس این مقاله رو با دقت بخونین.

بعضی وقتا ممکنه زندگی بسیار رقابت برانگیز شه و نگرانیا و مسوولیتای  خانوادگی شما رو تحت فشار بذاره. با اینکه استرس ناچیز طبیعی ترین بخش زندگیه، اما استرس شدید می تونه بازدهی شما رو تحت تاثیر بذاره و سلامت جسم و روحتون رو به خطر اندازد. برهمین پایه هر چی سریعتر واسه کنترل استرس خود دست به کار شین.

این ۱۰ پیشنهاد رو  بکار ببندین تا شاید اونا بتونن به شما در حفظ کنترل و آرامش جسم و روحتون کمک کنن.

تمرینات تنفسی

تنفس عمیق راحترین راه واسه رفع استرس و تنشای روحیه.نفس عمیق واسه بدن خیلی خوبه. تمرینات تنفس عمیق، موجب شل شدن عضلات و آرامش روح می شه و هم اینکه راحت ترین شکل تمرینات ورزشیه. شما می تونین هر جایی این نوع تمرینات رو انجام بدین و اونا می تونن سریع موثر واقع شن و بی درنگ استرس رو از شما دور کنن.

دیدگاه شما

نوع تعریف تون از استرس تا حد زیادی به دیدتون نسبت به یه موقعیت بستگی داره. شما نیمه خالی لیوان رو می بینین یا نیمه پر اون رو؟ تلاش کنین مثبت اندیش تر باشین. مثبت اندیشی می تونه روشی موثر واسه رفع استرس باشه و انعطاف پذیری تون رو در مقابله با استرس زیاد کنه.

خنده

طبق گفته قدیمیا«خنده بر هر دردی دواست.» خنده، هورمونای استرس رو در بدن کم می کنه. خنده اضطراب رو نابود می کنه و باعث می شه شما از زاویه دیگری به موقعیت نگاه کنین. فواید دیگه خنده شامل: آرامش دهنده درد، بسیار نشاط آور و حتی تقویت کننده سیستم ایمنی بدنه.

خواب

بدن شما حدودا به ۸-۷ ساعت خواب روزانه نیاز داره. محرومیت از خواب می تونه موجب بروز مشکلات جسمی مانند مریضی قلبی، سکته، پرفشاری خون و دیابت شه. نبود استراحت کافی تمرکزتون رو دچار اختلال  و به توجه، هوشیاری و قوه دلیل آوردن تون آسیب وارد می کنه. بدون استراحت کافی تمرکز موقع کار براتون سخت می شه.

گفت و گو و مراوده با مردم

تلاش کنین دوستان جدید پیدا و با دوستان قدیمی دوباره مراوده کنین. گفت و گو و مراوده با افراد، روش فوق العاده ای واسه خلاصی از تنش و استرس روزمره س. وقتی که مشکلات تون رو با بقیه در میان می ذارین، احساس می کنین که دیگه تنها نیستین. همیشه آدمایی وجود دارن که می تونه به شما کمک و به درد دلتون گوش کنن.

تکنیکای تمدد اعصاب (ریلکسیشن)

تلاش کنین به تموم تکنیکای تمدد اعصاب وارد شید. اونا می تونن بدون این دست اون دست کردن استرس شما رو از بین ببرن؛ مانند: گره کردن مشت و شل کردن اون یا تمرینات تنفس عمیق . تکنیکای تمدد اعصاب واسه مقابله با اثرات احساسی و فیزیکی منفی استرس به درد بخور هستن.

خلاص شدن از غیرضروریات زندگی

ساده زیستن رو بیاموزید. از دست کم چیزها بیشترین بهره رو ببرین. فعالیتایی رو انتخاب کنین که واقعا براتون مهم هستن و به زندگی تون ارزش بیشتری می بخشن. خود رو از غیرضروریات زندگی رها کنین تا خوشحال تر و مفیدتر باشین.

زمانتان رو برنامه ریزی کنین

اگه برنامه ریزی وقتی خوبی نداشته باشین، در انجام امورات زندگی تون شکست می خورین. شما تنها می تونین چند کار رو در هر روز انجام بدین. پس بر کارایی متمرکز شید که  بر ارزش زندگی تون اضافه می کنن و کیفیت زندگی تون رو بهتر می کنه. کارای بی ارزش رو رها کنین. واسه خودتون وقت بذارین. مهم نیس چقدر پرمشغله هستین. شما باید دوباره نیرو بگیرین.

تمرینات ورزشی

تحقیقات نشون داده که تمرینات ورزشی واسه رفع استرس و تنش بسیار موثره. بدن شما ورزش می کنه و مغزتون یه انتقال دهنده عصبی احساس خوب به نام اندورفین تولید می کنه.

مدیتیشن

مدیتیشن می تونه استرس روزانه رو از بین ببره و یه حس آرامش داخلی رو  در شما بسازه. مدیتیشن به همهمهای ذهنتون پایان میده . اگه با انجام مدیتیشن مشکل دارین می تونین با یه دقیقه نشستن در روز شروع کنین  و همونطور که آرامتر میشین این مدت رو زیاد کنین. واسه بهره مندی از فواید مدیتیشن باید بین ۲۰-۱۰ دقیقه در روز مدیتیشن انجام بدین.

درمان استرس با دکتر اوز

تاثیر استرس بر تیروئید چیه؟

استرس سلامت نیوز کاهش استرس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *