بیت کوین، ارز دیجیتالی بود که بازار مالی جدیدی را به روی بشر باز کرد. این ارز دیجیتال مدت زیادی نیست که به جهانیان عرضه شده است. اما بعد از گذشت بیش از سیزده سال، با توجه به استقبال خوبی که از این ارز و سایر رمز ارزها شد، جمعیت زیادی نیز به این بازار گرایش پیدا کردند.

یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد از این بازار، خرید و فروش ارزها و یا به صورت حرفه ای تر، ترید کردن ارزهاست. شما زمانی که آموزش های لازم دنیای ارزهای دیجیتال را دیده باشید به راحتی می توانید از این بازار کسب درآمد کنید.

ما در راهبران فردا بهترین دوره های ارز دیجیتال را برای شما آماده کردیم. تنها کافی است اراده کنید که یک تریدر شوید.

بازار ارزهای دیجیتال افراد زیادی را پولدار کرده ولی باید بدانید که به همین میزان و یا بیشتر، افرادی هستند که جز ضرر از این بازار، چیز دیگری حاصلشان نشده است. البته دلیل این مشکل نیز معلوم است، وقتی شما آموزش ندیده باشید و رؤیای یک شبه پولدار شدن را در ذهن خود داشته باشید، به راحتی و حتی شاید در یک شب، سرمایه خود را از دست می دهید.

آموزش لوکال بیت کوین یکی از مواردی است که در سایت راهبران فردا به صورت جامع توضیح داده شده است.

لوکال بیت کوین

برخی از کشورها، مانند کشور عزیزمان ایران در لیست تحریم‌ها هستند و خرید و فروش بیت کوین برای ایرانیان دشوارتر است. بسیاری از صرافی‌ها به کاربران ایرانی سرویس ارائه نمی‌دهند.

برخی از صرافی‌ها نیز زمانی که متوجه فعالیت کاربران ایرانی شوند حساب آن‌ها را مسدود می‌کنند.

سایت‌ها و شرکت‌هایی هستند که این امر را برای کاربران ایرانی محقق می‌کنند. یکی از معروف‌ترین این سایت‌ها، سایت لوکال بیت کوینز است.

این سایت توسط افراد بسیار زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. کاربران تنها با ثبت نام در این سایت می‌توانند به خرید و فروش بیت کوین بپردازند.

البته شایان به ذکر است که قبل از خرید و فروش در این سایت باید ریسک‌های این نوع معامله را نیز در نظر داشته باشید.

نام این سایت لوکال بیت کوینز است که در ذهن بسیاری لوکال بیت کوین جای گرفته است و برای همین ما در این مقاله گاهی با عنوان لوکال بیت کوین از آن یاد کرده‌ایم.

لوکال بیت کوین چیست؟

لوکال بیت کوینز یکی از شناخته شده ترین پلتفرم هایی است که افراد در سراسر دنیا از آن برای معامله بدون هیچ محدودیتی استفاده می‌کنند.

لوکال بیت کوین یک صرافی همتا به همتا است که بیت کوین‌ها را تحت مالکیت خود نگهداری می‌کند. این سایت در سال 2012 و در کشور فنلاند فعالیت خود را آغاز کرده است.

این سایت بیش از یک میلیون کاربر از 249 کشور مختلف دارد. کاربران این سایت می توانند در این سایت با سرعت بالا و به صورت مستقیم با فروشنده و یا خریدار بیت کوین ارتباط برقرار کنند. علاوه‌بر این کاربران میتوانند این خرید و فروش را با ارزهای رایج و سنتی انجام دهند.

البته توجه داشته باشید معامله زمانی انجام می‌شود که شما رضایت داشته باشید و در صورت عدم رضایت شما هیچ معامله‌ای صورت نمی‌گیرد.

در این سایت مانند بسیاری از سایت‌های روز جهان کاربران می‌توانند مشکلات و سؤالات خود را پیگیری کنند.

 

روش های پرداختی مورد قبول لوکال بیت کوین

  • پرداخت به‌وسیلۀ ایمیل
  • پی پال
  • پراخت با پول نقد(پرداخت از درگاه شخصی فروشنده و یا کارت به کارت) این روش در ایران رواج بیشتری دارد.
  • وایر ترانسفر «Wire transfer»
  • وسترن یونیون «Westren Union»
  • وب مانی «Webmoney» این روش نیز در ایران رایج است.

جالب است بدانید که در این سایت اوکان استفاده از مستر کارت وجود ندارد؛ زیرا در این سایت افراد به صورت مستقیم به انجام معامله می‌پردازند و از استفاده از کارت‌های اعتباری نمی‌باشد.

سایت لوکال بیت کوینز برای افرادی که موجودی کافی ندارند این امکان را فراهم کرده است تا به وسیله کارت پی پال خرید خود را انجام دهند.

هر کدام از روش هایی که در بالا ذکر شد کارمزد های مختلفی نیز دارند.

خرید با پی پال ریسک بیشتری دارد!

بیت کوین از ماهیت فیزیکی برخوردار نیست. بیت کوین همانطور که می‌دانید شکلی از پول است که قابل ردیابی نیست. لذا بسیاری از شرکت‌ها مانند پی پال هیچ ضمانتی برای خرید و فروش بیت کوین با کارت اعتباری ارائه نمی‌دهند.

آموزش نحوه کار با سایت لوکال بیت کوینز localbitcoins.com

بعد از ایجاد اکانت، در صفحۀ اصلی سایت دو قابلیت «Quick Buy» و «Quick Sell» وجود دارد که از طریق آن می‌‎توانید کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید و خریدارها و فروشنده‌های بیت کوین را در لیستی مشاهده نمایید.

ثبت نام در سایت لوکال بیت کوینز

برای ثبت نام در سایت لوکال بیت کوین، کار راحتی در پیش دارید. ابتدا فیلدها رو پر کنید و سپس ایملیلی که از سمت سایت لوکال بیت کوینز برایتان ارسال می‌شود را تأیید کنید.

ثبت نام در سایت لوکال بیت کوینز به‌معنای استفاده از تمام قابلیت‌های این سایت نیست؛ برای استفاده کامل از خدمات این سایت باید ابتدا احراز هویت کنید.

این احراز هویت برای هر کشوری متفاوت است و احراز هویت برای مردم کشور عزیزمان از طریق پاسپورت انجام می‌شود.

برای احراز هویت در سایت لوکال بیت کوینز ابتدا روی نوار «post and trade » کلیک کرده و سپس روی لینک «proceed to identity verification here» کلیک کنید.

سپس صفحه‌ای باز می‌شود که داری گزینۀ «start ID verification» است. نام کشور خود را انتخاب کرده و پس از آن مراحل احراز هویت را طی کنید.

نحوه قرار دادن آگهی سایت لوکال بیت کوینز

برای این کار ابتدا وارد نوار «Post and trade» شوید و بعد از مطالعۀ قوانین و نیازمندی‌های سایت، گزینه‌های مورد نظر برای آگهی خود را تکمیل کنید.

باکس 1: هدف شما از قرار دادن آگهی را مشخص کنید.

باکس 2: مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید. علاوه بر کشور،‌ می‌توانید شهر مورد نظر خود را نیز انتخاب کنید تا معاملات شما محدود به شهرتان شود.

باکس 3: واحد پولی مورد نظر خود را انتخاب کنید. IRR علامت ریال و واحد پول ایران است.

باکس 4:  قیمت خرید و فروش خود را به صورت دلخواه مشخص کنید.

باکس 5: میزان قیمت بیت کوین انتخابی شما به واحد پولی که انتخاب کردید را نشان می‌دهد.

باکس 6 و 7: محدودیت حداکثر و حداقل میزان خرید و فروش خود را مشخص کنید.

باکس 8: مقدار دقیق قیمت خود را مشخص کنید.

بعد از مشخص کردن نوع آگهی خود، باید شرایط آگهی خود را انتخاب کنید و زمان قرارگیری آن در سایت را مشخص کنید.

باکس 9: روز و ساعت آگهی خود را مشخص کنید.

باکس 10: شرایط معاملۀ خود را یادداشت کنید.

باکس 11: از طریق این گزینه می‌توانید برای معامله‌های خود، محدودیت قرار دهید. بدین طریق خریداران توانایی اینکه آگهی شما را برای قیمتی پیش از قیمتی که مشخص کردید باز کنند را ندارند.

باکس 12: با فعال کردن این گزینه تنها کسانی آگهی شما را می‌بینند که در سایت احراز هویت کرده باشند.

باکس 13: تنها کسانی می‌توانند آگهی شما را مشاهده کنند که در سایت شماره همراه خود را احراز کرده باشند.

باکس 14: تنها کسانی که خود شما مشخص کنید می‌توانند آگهی شما را مشاهده کنند.

نحوه بررسی چند آگهی در سایت لوکال بیت کوینز

در صفحۀ اصلی سایت همانطور که اشاره شد، دو گزینه وجود دارد که عبارت‌اند از: «Quick Buy» و «Quick sell». شما با انتخاب هر یک از این گزینه‌ها می‌توانید خریداران و فروشندگان بیت کوین را با توجه به موقعیت مکانی که انتخاب کردید، مشاهده کنید.

باکس 1: نام حساب کاربری تریدرها و یا فروشنده و خریداران بیت کوین را مشاهده می‌کنید.

باکس 2: روش پرداخت معامله را که خریدار و یا فروشنده انتخاب کرده را نمایش می‌دهد.

باکس 3: قیمت بیت کوین انتخابی فروشنده را نشان می‌دهد.

باکس 4: کمترین و بیشترین قیمتی که آگهی‌دهنده، تعیین کرده را مشاهده می‌کنید.

باکس 5: با زدن گزینه buy و یا sell به آگهی مورد نظر می‌روید.

پس از مطالعه آگهی و سنجیدن شرایط، با کلیک بر روی گزینۀ «Send trade request» وارد صفحۀ بالا می‌شوید.

باکس1: برای شخص آگهی‌دهنده پیام ارسال کنید.

باکس2: وارد مرحلۀ خرید می‌شوید و باید طبق شرایطی که نوشته شده عمل کنید.

باکس3: پرداخت تأیید و معامله کامل می‌شود.

 

آموزش سایت لوکال بیت کوین

شایان به ذکر است که این مقاله در وب‌سایت راهبران فردا صرفاً جنبۀ آموزشی دارد و هیچ‌گونه توصیه مبنی بر استفاده یا عدم استفاده از این سایت و یا برند نیست. بنابراین مسئولیت هرگونه زیان متوجه وب‌سایت راهبران فردا نخواهد بود.