آنتونی بوردین، آشپز معروف آمریکایی درحالی که واسه ضبط یه برنامه به استراسبورگ فرانسه سفر کرده بود، خودکشی کرد.

آقای بوردین، شخصیت سرشناس تلویزیونی آمریکا، نویسنده، جفت و جور کننده و مجری برنامه پرطرفدار «بخش‌های نامعلوم» شبکه تلویزیونی «سی ان ان» که به معرفی غذاها و فرهنگ‌های مناطق جور واجور جهان می‌پرداخت در ۲۵ ژوئن سال ۱۹۵۶ در نیویورک آمریکا به دنیا اومد و ۸ ژوئن ۲۰۱۸ حدود ۲۰ روز قبل از تولد ۶۲ سالگی در فرانسه به زندگی خود پایان داد.

جسد بی جون آقای بوردین که واسه ضبط برنامه جدید خود به فرانسه سفر کرده بود، روز جمعه ۸ ژوئن/ ۱۸ خرداد در اتاقش در هتل محل اقامتش در استراسبورگ پیدا شد.

هنوز دلیل خودکشی آقای بوردین مشخص نشده و جزئیات چندانی در این رابطه منتشر نشده.

خبرگزاری سی‌ان‌ان در مورد مرگ آنتونی بوردین نوشت: «با اندوه بسیار مرگ دوست و همکار خودمون، آنتونی بوردین رو تایید می‌کنیم.» در ادامه بیانیه سی.ان.ان اومده: «عشق اون به ماجراجویی، پیدا کردن دوستان تازه، غذاها و نوشیدنی‌های خوب و داستان‌های فراموش نشدنی از جهان، بوردین رو به یه قصه‌گوی منحصر به فرد تبدیل کرده.»

این آشپز معروف آمریکایی در سال ۲۰۱۴ به ایران هم سفر کرده بود و تهران رو یکی از آمریکایی‌ترین شهرهایی خونده بود که در عمرش دیده. «ایرونی‌ها، مردمی فوق‌العاده مهربون و مهمون‌دوست هستن. در واقع، من حیرت‌زده شده بودم. تهران آمریکایی‌ترین شهریه که به حال دیده‌ام و از فرقی که بین ایران سیاسی، که ما از راه خبرها با اون آشنا هستیم، و ایران واقعی که ایرونی‌ها هر روز در اون زندگی می‌کنن، خشنود شدم.»

یکی از چند عکسی که آنتونی بوردین در صفحه اینتستاگرام خود از سفر به ایران منتشر کرده

اون برخورد ایرونی‌ها با خود و گروه فیلمبرداری رو دوستانه و گرم توصیف کرد و گفت که تهران اصلا اونطور نبوده که توقع داشت «نه خیلی شرقی و نه خیلی غربی جایی در اون وسط.»

زیر پل؛ یکی از چند عکسی که آنتونی بوردین در صفحه اینتستاگرام خود از سفر به ایران منتشر کرده

آنتونی بوردین در سال ۲۰۰۰ میلادی با منتشر کردن کتاب پرفروش «آشپزخانه سری: ماجراجویی در جهان شکم» به معروفیت رسید. این کتاب معرفی غذاها و ترفندهای خاص آشپزی کشورای مختلفه.

ایشون از سال ۲۰۱۳ به شبکه سی.ان.ان ملحق شد و مجموعه «بخش‌های نامعلوم» رو ساخت که به غذاهای مناطق جور واجور جهان اختصاص داشت.

بوردین هنگام مرگ در حال جفت و جور فصل یازدهم این مجموعه بوده.

یکی از چند عکسی که آنتونی بوردین در صفحه اینتستاگرام خود از سفر به ایران منتشر کرده

آنتونی بوردین در سال ۲۰۱۴ به تهران و اصفهان سفر کرد و مستندی درباره غذاهای ایرونی ساخت که به عنوان یه تیکه از مجموعه «بخش‌های نامعلوم» از شبکه سی.ان.ان پخش شد.

خبر خودکشی آقای بوردین در حالی منتشر می‌شه که روز سه شنبه هفته گذشته، جسد کیت اسپید طرح سرشناس دنیای مد که واسه تولید کیف‌های زنونه خلاقانه معروف بود در آپارتمانش در نیویورک پیدا شد.

طبق گزارش پلیس، خانوم اسپید هم خودکشی کرده.
طراحی‌های خلاقانه کیت اسپید طرح سرشناس دنیای مد

براساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریای آمریکا، حدود ۴۵ هزار نفر در آمریکا در سال ۲۰۱۶ خودکشی کردن. در سال ۲۰۱۶ پس از مریضی فراموشی و سوء مصرف مواد مخدر خودکشی سومین عامل مرگ در آمریکا بوده.

عکس العمل کاربران ایرونی به خبر خودکشی آنتونی بوردین رو در زیر می‌تونید ببینین:

من دیگه محاله از خودکشی کسی تعجب کنم. آنتونی بوردین؟ باورم نمیشه. با معیارای من از خوشبخت‌ترین آدمای جهان بود.

JaimeJaan

با این همه سفر کردن و غذا‌های باحال و… آنتونی بوردین آخرین نفری بود که فکر می‌کردم ممکنه خودکشی کنه ولی بدیش اینه یادآوری بود که ظاهر آدما نشون نمی‌ده درونشون از چه چیز‌هایی رنج می‌برن… به سلامتی روان‌مون توجه کنیم…

BehradTaghavi

باورم نمی‌شه خوش‌بخت‌ترین آدم کره زمین خودشو کشت!

#آنتونی_بُردین فقط۶۱ ساله، خوش‌تیپ، صاحب دائمی‌ترین لبخند جهان، نویسنده، سرآشپز. سفر می‌کرد در جهان؛ از مردم و میزهای غذا می‌نوشت و برنامه می‌ساخت.

مرگ آدمی تا این حد نورانی در خود پیامی داره: رویاهات رو دنبال کن؛ حتا من هم خودکشی کردم.